וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לבלעדיות הקרוזים כחול-לבן

עירית רוזנבלום

7.11.2010 / 8:41

לא בחברת ישראלים בלבד: לראשונה יתאפשר לישראלים לעלות על שיט בינלאומי עם נוסעים זרים, ישירות מנמל חיפה. עד כה יצאו מנמלי ישראל רק אוניות ישראליות

פריצת דרך בתחום הקרוזים: לראשונה יתאפשר לישראלים לעלות על שיט בינלאומי בנמל חיפה. עד כה יצאו מנמלי ישראל רק אוניות ישראליות כמו אלה של החברות מנו וכספי.

לדברי יוסי שטר, מנהל מחלקת השיט של חברת Msc בישראל, שאונייתה מגניפיקה תאפשר עליית נוסעים ישראלים לסיפונה בחיפה, בחברה התאמצו באחרונה לשכנע את רשות הנמלים ואת השב"כ, שלא הסכימו עד כה שישראלים יעלו על אונייה בישראל עם אזרחים ממדינות אחרות. "אני מקווה שזה יפתח פתח לעוד חברות, וגם לנו, שיאפשר להגיע ב-2012 לכך שישראלים יוכלו לעלות לקרוזים בינלאומיים על בסיס קבוע, ולא רק בחורף", אמר שטר.

השיוטים הקרובים יהיו בני 13 ימים ו-12 לילות. המסלול, שתחילתו בוונציה, עובר באולימפיה שביוון, דוברובניק בקרואטיה, איטליה (ראוונה, ונציה ובארי), אלכסנדריה שבמצרים ולימסול בקפריסין. לדברי שטר, הישראלים שירצו לרדת מהאונייה באלכסנדריה יצטרכו להצטייד בוויזה, אם כי בענף מסייגים את הדברים וטוענים שלשם כך נדרשת הסכמה של המצרים.

מגניפיקה היא אונייה חדישה שיכולה להכיל יותר מ-3,000 נוסעים ועוד 1,200 אנשי צוות. יש בה 15 קומות, שבהן כל המותרות המקובלים בספינות ברמה של 5 כוכבים.

ב-3 בינואר, בהפלגה הראשונה, תטיס החברה את הישראלים לוונציה, לחצי סבב שיביא את האונייה לחיפה. אלה ישלמו 470 דולר (לא כולל טיסה) להפלגה של שישה ימים. להפלגה המלאה המחיר היומי יהיה 66-100 דולר לאדם בתא, כולל כל הארוחות והבידור, אך לא כולל סיורי חוף ואקסטרות.

היתרון של הפלגה מחיפה ברור - בכך נחסכת טיסה לעיר אירופית שעלותה לפחות 500 דולר לאדם, וכן לינה של לילה או שניים בעיר. מחיר חבילה כזאת יכול להיות כ-1,000 דולר ל-13 יום (בחורף).

תיירות הקרוזים היא פלח שוק צומח בישראל, הכולל יציאות של ועדי עובדים. 25-30 אלף ישראלים יוצאים מדי שנה להפלגות אלה.

שטחיה הציבוריים של המגניפיקה כוללים חידושים כמו ה"מגרודום", שהוא גג הזזה המכסה את שטח הבריכה הפנימית, מסלולי באולינג, חדר ביליארד ואולם קולנוע אינטראקטיבי. עיצוב הספינה זיכה אותה בכמה פרסים נחשבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully