וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העוקץ הניגרי: סוכני נסיעות נפלו קורבן לתרמית

זוהר בלומנקרנץ

19.11.2010 / 12:34

כתריסר סוכני נסיעות בישראל נפלו בחודש האחרון קורבן לתרמית בהיקף מאות אלפי שקלים ברכישת כרטיסי טיסה מחו"ל. הסוכנים קיבלו הזמנות מאפריקה אך גילו כי מדובר בזיוף לאחר ההזמנה

כתריסר סוכני נסיעות בישראל נפלו קורבן לתרמית בחודש האחרון ברכישתם של כרטיסי טיסה מחו"ל. המקרים התגלו בעת הניסיון לפרוע התשלומים לחברות התעופה וקיבלו כבר את הכינוי "העוקץ הניגרי" בענף משום שההזמנות בוצעו מאפריקה.

התופעה נאמדת ע"י מנהל חברת התעופה בריסל איירליינס בישראל, רובי הרשקוביץ, במאות אלפי שקלים בחודש.

לפי השתלשלות האירועים, סוכן הנסיעות מקבל הזמנה של כרטיס טיסה בודד או זוג כרטיסים אשר משולמים בכרטיסי אשראי. התשלום, בשלב ראשון אכן נפרע, כדי לרכוש את אמונו של סוכן הנסיעות בישראל.

בשלב השני, מקבל אותו סוכן הנסיעות הזמנת כרטיסים גדולה, לדוגמא 10 כרטיסי טיסה ויותר אלא שבשלב זה מועברים אליו מחו"ל פרטי דרכון וכרטיס אשראי מזוייפים. סוכן הנסיעות מבצע את ההזמנה בחברת התעופה ומנפיק את כרטיסי הטיסה, אולם אז מתגלה, כי מדובר היה בזיוף ואין כיסוי להתחייבות התשלום.

מנהל חברת התעופה בריסל איירליינס בישראל, רובי הרשקוביץ, אשר סוכני נסיעות בישראל שעובדים איתו נפלו קורבן לרמיה אמר בתשובה ל-TheMarker, כי "לא מדובר במקרה בודד כזה או אחר אלא בתופעה אשר חוזרת על עצמה בשבועות האחרונים כמעט מדי יום ומגיעה לכדי מאות אלפי שקלים בחודש. אין קשר בין המקרים והיא קיימת, למיטב ידיעתי, בחברות תעופה בארץ. אם אכן מממשים הנוסעים את כרטיס הטיסה, סוכן הנסיעות מחוייב לעמוד בתשלום ולשאת בהפסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully