וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל OECD: "שכל הישראלים יהנו מתגלית הגז"

פנחס וולף

20.11.2010 / 22:10

אנחל גורייה נועד עם שר האוצר וצידד בהעלאת הכנסות המדינה ממיסוי על מאגרי הגז שנתגלו לחופי ישראל. "יש להבטיח שחייהם של כלל אזרחי ישראל ישתפרו", אמר

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

רוח גבית למצדדים בחלוקת תמלוגי מאגרי הגז שהתגלו לאחרונה לחופי ישראל באופן שוויוני: מזכ"ל ארגון OECD, אנחל גורייה, נפגש הערב (שבת) בירושלים עם שר האוצר יובל שטייניץ, עם נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר, וכן עם שרי האוצר של ישראל ב-16 השנים האחרונות. גורייה התייחס לתגליות הגז האחרונות ולהמלצות ועדת ששינסקי על אופן חלוקת התמלוגים שיגיעו ממכירות הגז העתידיות. גורייה אמר כי "יש להבטיח שחייהם של כלל אזרחי ישראל ישתפרו כתוצאה מהתגליות והדרישה להעלות את רווחי המדינה ממאגרי הגז היא לגיטימית".

מדובר ב"אחד הדברים המשמעותיים ביותר שהתרחשו בישראל בחודשים האחרונים זה תגליות הגז", אמר מזכ"ל ה-OECD והוסיף מניסיונו האישי בתחום. "כמי שהיה בעבר שר החוץ ושר האוצר במקסיקו, שהיא מדינה שיש גם בה תגליות נפט וגז, וכך גם במדינות הסובבות אותה, ולא תמיד הן התנהגו באותה צורה ביחס לנושא הזה, אני יכול לומר שאזרחי ישראל צריכים ליהנות מהפרות של התגליות הללו בדיוק כמו יתר האזרחים בעולם במדינות בהן יש תגליות כאלה".

גורייה ציין לטובה את מצב הכלכלה הישראלית לעומת מצב הכלכלות במדינות החברות בארגון, כפי שעלו מנתונים שהציג הארגון בשבוע שעבר. "ישראל נמצאת במקום מצוין לעומת יתר המדינות החברות בארגון ברמת האבטלה ובגובה הצמיחה", אמר, "ממוצע הצמיחה במדינות ה-OECD עומד על פחות מ-1%, ושיעור האבטלה על כמעט 10%. בישראל – ישנם כמעט 4% צמיחה ואבטלה של 6.2%".

שר האוצר יובל שטייניץ אמר בפגישה כי "ההצטרפות של ישראל היה מבחן גם ל-OECD. אנחל גורייה הבהיר גם ליתר החברות בארגון שאין קשר בין הסכסוך הישראלי-ערבי לבין הליך ההצטרפות של ישראל, וכך באמת היה. במשך עשור וחצי זה היה מאוד חשוב לישראל להצטרף כחברה מלאה והעובדה שעשינו זאת תוך כדי המשבר הכלכלי העולמי מעיד טוב יותר על האיכות ועל החוזק של הכלכלה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully