וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק מוצרי החשמל נרגע: אלקטרה לא תרכוש את אלמ

ואדים סבידרסקי, עדי דברת מזריץ ואורה קורן

22.11.2010 / 14:20

יבואני מוצרי החשמל יכולים להיות רגועים, חברת אלמ הודיעה כי לא התקיימו תנאים המתלים בעסקת רכישת מיני ליין ב-195 מיליון שקל על ידי אלקטרה ועקב כך העסקה בוטלה

בשורה טובה ליבואני מוצרי החשמל, הרשתות והחנויות: מיני ליין, בעלת רשת א.ל.מ., הודיעה היום לבורסה כי לא תירכש על ידי אלקטרה מוצרי צריכה. אלקטרה מוצרי צריכה, החברה הבת של אלקו (59%), הודיעה היום על ביטול הסכם לרכישת השליטה ביבואנית מוצרי החשמל הביתיים מיני ליין עליו חתמה בחודש יוני. הרכישה תוכננה להתבצע בעסקה מחוץ לבורסה ובתמורה ל-195 מיליון שקל. החברה התעניינה ברכישת כל אחזקותיו של בעל השליטה, יצחק פורת (83%), המוערכות בכ-153 מיליון שקל, בכפוף לבדיקת נאותות מקיפה למיני ליין והסכמת הספקים.

בהודעה שנמסרה היום לבורסה נכתב כי "החברה מודיעה בזה כי מכיוון שעד ל-22 בנובמבר 2010 לא התקיימו התנאים המתלים, כהגדרתם בהסכם למכירת מניות של בעל השליטה בחברה מיום 3 ביוני 2010 , והצדדים להסכם הגיעו לכלל מסקנה כי עד ליום 28 בנובמבר 2010 התנאים המתלים אינם צפויים להתקיים, לפיכך הוסכם בין בעלי השליטה בחברה ובין חברת אלקטרה מוצרי צריכה (1951) בע"מ כי ההסכם לא נכנס לתוקפו וכי הוא מבוטל".

בענף מוצרי החשמל חששו שהעסקה תאושר וכי הדבר יביא לכך שאלקטרה מחזיק בכוח רב מדי בענף בתור יבואנית המפעילה את הרשתות שקם אלקטריק, מחסני חשמל וביג סנסור. בחודשים האחרונים בדקה הרשות להגבלים עסקיים האם לאשר את העסקה והחלטה בנושא טרם נתקבלה. כעת, כאמור, הודיעה החברה כי העסקה לא תצא לפועל.

חברת מיני ליין מפתח תקווה נוסדה ב-1981 ועוסקת ביבוא ומתן שירות למוצרי חשמל ביתיים ואלקטרוניקה בידורית. בין המותגים הבלעדיים שהיא מייבאת נמצאים electrolux, frigidaire ו-king. ב-1998 רכשה מיני ליין את חברת סמליין, יבואנית מוצרי סמסונג (samsung).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully