וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה יוצאת מההפסדים ברבעון השלישי

מיכאל רוכוורגר

28.11.2010 / 14:15

חברת אפריקה ישראל סיימה את הרבעון ברווח של מיליון שקל בלבד - לעומת הפסד של 348 מיליון שקל ברבעון המקביל. את ינואר-ספטמבר סיימה עם רווח ענק של כ-1.2 מיליארד שקל

חברת אפריקה ישראל השקעות שבשליטת לב לבייב פרסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של השנה, מהן עולה כי החברה סיימה את הרבעון השלישי עם רווח מפעולות לפני מימון של 287 מיליון שקל, לעומת הפסד של 92 מיליון שקל ברבעון המקביל.

ואולם בשל הוצאות מימון של 241 מיליון שקל ובהתחשב בחלקו של בעלי מניות המיעוט ברווח, סיימה אפריקה את הרבעון השלישי של השנה ברווח (המיוחס לבעלי המניות) של מיליון שקל בלבד, לעומת הפסד של 348 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2009. ברבעון הרביעי צפויה אפריקה להציג רווח גבוה שכן יבואו לידי רווחי ברוטו של כ-410 מיליון שקל בעקבות השלמת העסקות למכירת אחזקותיה בכביש 6 ובמלונות אפריקה ישראל.

את ינואר-ספטמבר 2010 סיימה אפריקה עם רווח ענק של כ-1.2 מיליארד שקל, לעומת הפסד של מיליארד שקל בתקופה המקבילה. הרווח החריג שהציגה אפריקה בתשעת החודשים הראשונים של השנה נוצר בעיקר בשל כניסתו לתוקף של הסדר החוב והרישום החשבונאי של החבילה שניתנה לבעלי החוב לעומת האג"ח הישנות, בשווי שוק (באופן חד פעמי) - מהלך שתרם לאפריקה להכנסות מימון של כ-1.45 מיליארד שקל. בעקבות יישום ההסדר שכלל המרת חוב במניות והזרמות של בעל השליטה לבייב, הונה העצמי של אפריקה של אפריקה (המיוחס לבעלי המניות) נאמד נכון לסוף ספטמבר 2010 ב-3.2 מיליארד שקל, לעומת כ-1.1 מיליארד שקל בסוף 2009.

בעקבות סדרה של מימושים שביצעה אפריקה בהובלת המנכ"ל איזי כהן וכן בשל התאוששות מסוימת שחלה בשווקי הפעילות של אפריקה, סדרת האג"ח הקצרות כ"ה בעלות מח"מ (משך חיים מוצע) של 1.46 שנים ועומדות לפרעון במאי 2012 (בכוונת אפריקה להקדים את הפרעון) בתשלום אחד של כ- מיליארד שקל, נסחרות בתשואה לפדיון יציבה של כ-5%, כשגם התשואה על האג"ח הארוכות כ"ו בעלות מח"מ של 6.06 בהיקף של כ-3.4 מיליארד שקל, נסחרות בתשואה לפדיון של 10%, כך שנראה כי שוק ההון לפחות בשנים הקרובות פחות מודאג מיכולתה של אפריקה לעמוד בהתחייבויותיה הקצרות טווח.

איזי כהן, מנכ"ל אפריקה ציין כי: "אנו שמחים לדווח ברבעון על שיפור משמעותי בפעילות החברות הבנות של הקבוצה ומאמינים ביכולתנו להמשיך במגמה זו. כפי שציינו בתקופה האחרונה, עם יציאתה של אפריקה ישראל לדרך עסקית חדשה, מצויה הקבוצה בתנופה עסקית מחודשת כאשר הנהלת החברה וחברות הבת מרכזות בימים אלה את עיקרי משאביהן בהשבחה ופיתוח של פרויקטים פעילים ברוסיה, במזרח אירופה ובארה"ב וזאת, לצד בחינת התחלתם של מספר פרויקטים חדשים תוך התמקדות בתחומי פעילות בהן הקבוצה נהנית מיתרון יחסי וניסיון מוכח.

כהן הוסיף כי, הקבוצה דיווחה לאחרונה על כוונתה להנפקת את אפי אירופה. מהלך זה מהווה עדות נוספת לחידוש פעילויות היזמות והבנייה בקבוצה. הנפקה זו מהווה הנפקה ראשונה בקבוצה מזה זמן רב כאשר מטרתנו, לצד האצת הפיתוח במספר פרויקטים המבוצעים במזרח אירופה הינה הצפת הערך החבוי לדעתנו בחברת האם אפריקה נכסים. "אין לי ספק כי, המהלכים בהם נוקטת אפריקה ישראל מבטאים את היות הקבוצה בעידן מחודש של יצירת ערך לבעלי המניות ", הדגיש כהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully