וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיט כחול-לבן עבור 218 מיליון דולר

ניר צליק

29.11.2010 / 15:49

אקזיט נוסף, הפעם מהרצליה: חברת מלאנוקס חתמה על עסקה לרכישת יצרנית המתגים הקטנה וולטר עבור 218 מיליון דולר. בעבר ניהלו שתי החברות מגעים אולם אלו לא הבשילו לכדי עסקה

אחרי שלפני כשנתיים כשלו המגעים בין מלאנוקס (0.92% , 25.21), יצרנית פתרונות ההאצה לענף השרתים, לבין וולטייר, יצרנית המתגים הקטנה מהרצליה, כעת, נחתמת העסקה. מלאנוקס תרכוש את וולטייר תמורת 218 מיליון דולר או 8.75 דולר למניה. מחירה של מניית וולטייר בסיום המסחר ביום שישי עמד על 6.43 דולר, כך שמדובר בפרמיה של 36% על מחיר השוק. בנק אוף אמריקה ומריל לינץ' שימשו כיועץ פיננסי בלעדי.

בשתי החברות יחד מועסקים כיום כ-700 עובדים והיקף ההכנסות המשותף הוא של כ-217 מיליון דולר בשנים עשר החודשים שהסתיימו ב-30 בספטמבר 2010. תנאי העסקה אושרו על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות, מלאנוקס ווולטייר. השלמת הרכישה צפויה ברבעון הראשון של 2011, והיא כפופה לתנאי סגירה. המיזוג בין החברות ייצור ספקית מובילה עולמית לפתרונות קישוריות מקצה לקצה לצרכים הגדלים של שווקי השרתים ומרכזי הנתונים. מנתוני חברת המחקר גארטנר עולה כי היקף השימוש העולמי בשרתים צפוי לגדול מכ- 9 מיליון ב- 2010 ל- 11.2 מיליון ב- 2014, והשימוש במערכות אחסון נתונים צפוי לגדול מ- 1.8 מיליון ב- 2010 ל- 3.2 מיליון ב- 2014.

מלאנוקס מעריכה שהעסקה תתרום לרווח הנקי המתואם בשנת 2011 בין 2-5 סנטים או יותר למניה. בהתבסס על התאמה הגבוהה של המוצרים, השווקים, הלקוחות והאסטרטגיות העסקיות, מלאנוקס צופה שהרכישה של וולטייר תחזק את מעמדה התחרותי כספקית מובילה בפתרונות קישוריות מקצה לקצה לשרתים ומערכות אחסון נתונים. בד בבד, מלאנוקס תהנה משיפור משמעותי בהכנסות ושיפור בהוצאות כתוצאה מסינרגיה שתיווצר לאורך הזמן, המוערכת ברמה שנתית בלפחות כ-10 מיליון דולר עד סוף 2012.

הדירקטוריון של מלאנוקס הביע את כוונתו להציג את מועמדותו של רוני קנת יו"ר ומנכ"ל וולטייר להצטרף כדירקטור במלאנוקס באסיפת בעלי המניות הקרובה הצפויה להתקיים במאי 2011. מר קנת הביע את נכונותו להצטרף לדירקטוריון מלאנוקס.

מלאנוקס מתכוונת לשמר את קווי המוצרים הקיימים של שתי החברות ולאחדם במסגרת פיתוח דור המוצרים העתידי ובכך להבטיח המשכיות עבור לקוחות ושותפי שתי החברות. באמצעות המיזוג, מלאנוקס מצפה להגדיל את נפח פעילותה ואת רווחיותה , ובכך להגדיל את ערכה של החברה המאוחדת עבור לקוחות שתי החברות ובעלי מניותיהן.

"המיזוג של מלאנוקס ווולטייר ייצור ספקית מובילה של פתרונות קישוריות מקצה לקצה עבור לקוחתינו וזאת על ידי מינוף החוזקות של החברות. אנו מאמינים שהמיזוג בין החברות ייצור שותף עסקי חזק יותר וספק פתרונות קישוריות, אשר ייספק ללקוחותינו מגוון רחב יותר של קישוריות מלאה", אמר איל וולדמן, יו"ר נשיא ומנכ"ל מלאנוקס. "אני מברך על איחוד הכוחות של מנהלי ועובדי מלאנוקס ווולטייר ומצפה להשלמת הרכישה בדרך ליצירת חברה עילית".

"אנו מעריכים כי זו עסקה טובה עבור לקוחותינו, עובדינו ובעלי המניות", אמר רוני קנת, יו"ר ומנכ"ל וולטייר. "אנו מצפים שהחברה הממוזגת תציע ללקוחותיה את העוצמה הפיננסית של מלאנוקס, פתרונות מובילים בתעשייה וצוותי פיתוח ברמה הגבוהה ביותר ובכך תבטיח חדשנות וניצול טוב יותר של ההזדמנויות עסקיות".

מלאנוקס מאמינה כי רכישת וולטייר תחזק את מעמדה כמובילת שוק באספקת מערכות קישוריות מקצה לקצה ותרחיב את קווי מוצריה בתוכנה ומערכות בשווקים הגדלים בהם היא פעילה - מרכזי הנתונים והמידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully