וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים בכפר שמריהו תובעים פיצוי של כ-75 מיליון שקל

רנית נחום הלוי

30.11.2010 / 10:05

76 בעלי קרקעות בכפר שמריהו הגישו תביעת פיצויים בהיקף של 74.7 מיליון שקל בשל שינוי ייעוד שטח בן 1,200 דונם מבנייה לפארק. התובעים מחזיקים ביותר מ-100 דונם מהשטח המדובר

76 בעלי קרקעות בכפר שמריהו הגישו בקשה תביעת פיצויים בסך של כ-74.7 מיליון שקל נגד הוועדה המקומית לתכנון ולבנייה הרצליה. הבקשה הוגשה בעקבות החלטה של הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה תל אביב,שהחליטה בתוכנית המתאר (תמ"מ 5) לסמן שטחים ולשנות ייעוד של חלק ניכר מתוך 1,200 הדונם, מפיתוח עירוני לפארק ציבורי.

הבקשה הוגשה על ידי עו"ד עודד ישראלי, המייצג את 76 בעלי קרקע המחזיקים ביותר מ-100 דונם קרקע מתוך השטח הכולל. בין מגישי התביעה, בהיקף של כ-11 מיליון שקל, הם יהודה וזהר זיספאל, יו"ר רדוור, יו"ר ריט ובעלי קבוצת רד-בינת, המחזיקים בקרקע בשטח של 14 דונם, כ-5 דונמים ממנו יופקעו לפארק.

מדובר בקרקע המצויה ממזרח לכפר שמריהו, סמוך לשדה התעופה של הרצליה. היא נתחמת בדרום על ידי דרך בגין ובצפון ומגיעה עד לבית העלמין של כפר שמריהו.

השטח סומן בתוכנית מתאר ארציות כמיועד בין היתר לבנייה למגורים. ב-1997 המליצה הוועדה המקומית בהרצליה לאשר תוכנית בניין עיר (הר/1970), שבמסגרתה תוכננה בניית שכונה חדשה של כ-300 קוטג'ים, שטחי מסחר ותעסוקה.

לדברי ישראלי, המתמחה בהפקעות ובתכנון ובנייה, משמעות שינוי ייעוד הקרקע היא שהקרקע החקלאית שהיתה בעלת פוטנציאל לפיתוח עירוני והוערכה בכ-750 אלף שקל לדונם באזור זה, שוויה בייעוד של פארק הופך לשולי. ישראלי אמר כי "שתי התוכניות, גם זו המייעדת את הקרקע לכביש וגם זו הנוכחית, המייעדת את הקרקע לפארק ציבורי, הפכו את כל המתחם, מבחינת בעלי הקרקע לצרה גדולה במקום לטפח שכונת מגורים, יצטרכו כעת להתמודד מול תביעות של עשרות מיליוני שקלים. זו פגיעה כפולה וקשה מאוד לבעלי המקרקעין".

תביעת הפיצויים מוגשת בהסתמך על חוות דעת שמאית שהגיש שמאי המקרקעין זאב כהן. "כתוצאה מהחלטת הוועדה המחוזית, פחות משליש משטח של 1,200 דונם ייועד לפיתוח עירוני. מתוך זה יופקעו 50% למטרות ציבוריות. תוכנית תמ"מ 5 פוגעת ומקפחת את הבעלים הפרטיים שרכשו קרקעות עוד בשנות ה-30 כבר אז דובר על פיתוח עירוני, כחלק מהרחבת כפר שמריהו", קבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully