וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבחן פיצוי הלקוחות של סלקום

אמיר טייג

2.12.2010 / 8:45

האתגר שהציבה התקלה החמורה של סלקום הוא ענק - אך האם שפירא יפצה מיליוני לקוחות שספגו הפסד כספי ויציל את החברה מדימוי שלילי חדש ? אמיר טייג חושב שסלקום לא נכשלה - עדיין

סלקום לא נכשלה. לפחות לא עדיין. תקלות קורות, גם בחברות ענק מקצועיות והמנוהלות היטב כמו סלקום. עם זאת, התקלה הנוראית אשר ניתקה מהרשת מיליונים ועצרה את מהלך העסקים הרגיל, מציבה עתה מול סלקום אתגר ענק.

שנות ההתעמרות בלקוחות נגמרו

שלוש חברות הסלולר, שסלקום היא הגדולה בניהן, פעלו במודע בשנים האחרונות מתוך עמדה יהירה כי הלקוח הוא שבוי ועל כן ניתן להתעמר בו. כל מכה רגולטורית שנחתה עליהם עברה אוטומטית לגבם של הלקוחות. החברות העלו מחירים וצימצמו את איכות השירות.

במלחמה התמידית שקיימת בין הצרכנים ובין בעלי המניות על הערך הכלכלי שסלקום מייצרת, היו בעלי המניות המנצחים הבלתי מעורערים. במשך מעל ל-5 שנים מוציאה סלקום מעל 100% מהרווח הנקי שלה כדיבידנד לבעלי המניות. ההשקעות בתשתיות לרווחת הלקוחות היו משניות. במשך חמש שנים החברה הולכת ומרזה ומקצצת מכל הבא ליד, גם על חשבון שירות הלקוחות.

התקלה הנוראית הזאת, שאף אחד לא מאחל אפילו למתחריו, מציבה את האיזון הזה בין הצרכנים לבין בעלי המניות של סלקום במבחן נוסף, אולי הגדול מכולם.

מיליוני לקוחות סלקום סובלים מאז הבוקר מפגיעה כספית מהותית בעסקיהם. נהגי מוניות שנשארו מובטלים, פגישות שבוטלו, הזמנות שלא בוצעו, תשלומים שהתעכבו, עשויים להסתכם לאובדן כספי של מיליונים רבים, כאשר עיקר פגיעה זו תיפול על עסקים קטנים ועצמאיים להם התקשורת הסלולרית היא האלטרנטיבה היחידה במשך היום. אנשים אלו איבדו כסף שלא יחזור, וזאת משום שהם בחרו בסלקום כחברת הסלולר שלהם.

זה המבחן הגדול של סלקום. קרוב לוודאי שהחברה תפתור את הבעיה הטכנית בשעות הקרובות והרשת שלה לחזור לפעול כסדרה. השאלה הגדולה היא מה יהיה גובה הפיצוי שהיא תציע ללקוחותיה. האם תמשיך לקחת אותם כמובן מאליו, ותציע להם פיצוי מעליב אשר ימחיש את מאזן הכוחות האנטי תחרותי שקיים בשוק הסלולר? האם גם הפעם, יעדיף עמוס שפירא את טובתם הבלעדית של בעלי המניות שלו, או שייקח אחריות ויפצה בצורה הוגנת את לקוחותיו? האם נוחי דנקנר, שבנה חלק ניכר מאימפריית אי.די.בי על רווחיה של סלקום, יוותר כדי לתת מענה למרמור הרב של לקוחותיו?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully