וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסכם בבזק: 660 עובדים זוכים לקביעות

חיים ביאור

19.12.2010 / 15:46

לפי הסכם בין הנהלת החברה להסתדרות, יהפכו לפחות 660 מעובדי בזק המועסקים במעמד ארעי, לעובדים קבועים. ההסכם קובע בנוסף כי כלל העובדים יהנו מבונוס שיסתכם ב-50 מיליון שקל

לפחות 660 מעובדי בזק המועסקים בחברה במעמד ארעי יהפכו לעובדים קבועים בתוך שנתיים - כך קובע הסכם קיבוצי שייחתם הערב בתל אביב בין יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות, עו"ד אבי ניסנקורן ויו"ר הוועד הארצי של עובדי בזק שלמה כפיר, לבין הנהלת החברה. עקרונות ההסכם גובשו כבר באוגוסט האחרון, אך רק עתה הם עומדים להפוך להסכם מפורט וסופי. ההסכם גובש בעקבות העברת השליטה בבזק לאיש העסקים שאול אלוביץ'.

ההסכם קובע כי למרות שבזק היא בבעלות פרטית, תוספות השכר שנקבעו לפני חודש וחצי לעובדי המגזר הציבורי על פי הסכם בין ההסתדרות לאוצר, יחולו גם על עובדי בזק הקבועים. מדובר בתוספת של 6.25% בפריסה למשך 3.5 שנים, מענק חד פעמי בסך 2,000 שקל לכל עובד ותוספת קבועה בסך 300 עד 500 שקל לעובדת שהיא אם לילדים עד גיל 5.

ההסכם אף קובע שכלל עובדי בזק יקבלו אופציות, בשווי כולל מוערך של 700 מיליון שקל לשנתיים בהנחה כוללת של לפחות 250 מיליון שקל. כמו כן נקבע שכלל העובדים יקבלו בונוס מיוחד בגובה הבונוס שחולק לעובדים בשנת 2009, בסך 50 מיליון שקל. מחצית מהסכם תחולק לעובדים בינואר 2011 והמחצית השניה בינואר 2012.

נקבע שהסכם העבודה בבזק יוארך עד 2015 עם אופציה להארכה לשנתיים נוספות. כמו כן יוארך הסכם הפרישה הכולל תנאים מועדפים - עד 2017. הסכם הפרישה בחברה מאפשר לעובדים בגיל 45 שצברו 15 שנות עבודה או יותר לצאת לפנסיה שעלותה משקפת את הצבירה בקרן בתוספת של עד 10%. כמו כן מקבלים הפורשים מענקי פרישה. בהסכם זה יש אף אפשרות לפרישה במסלול פיצויים מוגדלים בהתאם לוותק. מספר העובדים הפורשים נקבע בהסכמי הפרישה בין ההנהלה לוועד העובדים.

יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות ניסנקורן, אמר כי "הבשורה בהסכם, מלבד ההטבות לעובדים, הינה העברת מאות עובדים ממעמד של ארעיים למעמד של קביעות, כמו גם הבטחת זכויותיהם של הפורשים יו"ר ועד העובדים כפיר אמר שההסכם בטיח יציבות ביחסי העבודה בבזק בשנים הבאות, תוך הבטחת זכויות העובדים, רשת בטחון ושיתוף העובדים ברווחי החברה".

יחד עם זאת, שאול אלוביץ' מתחיל לחלוב את בזק, אותה רכש לפני מעט יותר משנה בסכום של 6.5 מיליארד שקל. החברה נערכת להפחתת הון וחלוקת דיבידנד חריג של 3 מיליארד שקל. אלוביץ' מחזיק בגרעין שליטה של כ-30% מבזק כך שהוא ייהנה מהכנסה של מיליארד שקל שתשמש למימון העסקה. נכון לסוף הרבעון השלישי 2010 היה לחברה הון עצמי של 4.7 מיליארד שקל, כך שבזק תעמוד בהפחתת ההון הזו.

חלוקת הדיבידנד בבזק מגיע במקביל להסכם חדש עם עובדי החברה. כך עשתה החברה גם בעבר, ב-2007, כאשר בזק חילקה לבעלי הבית בחברה דאז, אייפקס-סבן-ארקין, סכום של 1.8 מיליארד שקל. גם אז חולק דיבידנד לבעלי המניות אחרי שהחברה השיגה הסכם חדש עם העובדים.

חלוקת הדיבידנד הענקית מעידה על כך שבזק חסינה ואינה חוששת מהאיומים הרגולטורים הקרובים: הפחתת הקישוריות, וועדת חייק (מיסוד שוק סיטונאי בענף הקווי) וכניסת חברת החשמל לפעילות בתחום התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully