וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: הרכבת הקלה בת"א יוצאת לדרך חדשה

אבי בר-אלי

19.12.2010 / 17:00

צוות הבוררים לפרויקט הרכבת הקלה דחה את בקשת הזכיינית MTS לעכב את ביטול הסכם הזיכיון עימה, והפרויקט יוצא באופן רשמי ובשעה טובה לדרכו החדשה במימון המדינה

פרויקט הרכבת הקלה בגוש דן יוצא סופית לדרכו החדשה - כפרויקט תקציבי במימון המדינה. צוות הבוררים לפרויקט הזכייני דחה אתמול את בקשת הזכיינית, קבוצת MTS, לעכב את הוצאת הפרויקט המחודש. בכך, נסללה הדרך לפרסום המכרזים לביצועו הקבלני.

MTS פנתה לפני מספר חודשים אל הבוררות בטענה כי ביטול הסכם הזיכיון עימה בגין הטענה כי הפרה לכאורה את תנאיו - אינו חוקי. הזכיינית ביקשה מהבוררים להוציא צו מניעה האוסר על כל מהלך שיש בו כדי לקדם את הפרויקט ולפגוע בזכויותיה בו, וביקשה לחייב את המדינה לנהל עימה משא ומתן.

באמצעות עו"ד דוד תדמור וג'וני פינקלשטיין, טענה MTS כי המדינה התעלמה מהשלכות משבר האשראי העולמי על קשיי הסגירה הפיננסית של הפרויקט, וכי ביטול הזיכיון נעשה שלא כדין. מנגד, טען בא כוח המדינה, עו"ד יוסף בנקל, כי המדינה התריעה מבעוד מועד על כוונתה לבטל את הסכם הזיכיון, וכי הדיון בנושא העילה לביטול מתייתר משום שבסמכות המדינה לבטל את הסכם הזיכיון על פי דעתה בכל שלב, בעוד שהזכיינית רשאית לדרוש פיצויים בגין זאת.

צוות הבוררים - בראשות השופטת (בדימוס) יהודית צור, השופט (בדימוס) בועז אוקון ועו"ד אלי זוהר - פסק כי כל נזק שלו תטען MTS ניתן לפיצוי כספי, וכי לאחר שהמשא ומתן בין הצדדים לא הבשיל לכדי הסכמה, "ניסיון לכפות את המשכו באמצעות החלטה שיפוטית אינו אפשרי ואינו נכון". עוד העירו הבוררים ל-MTS כי לא הודיעה בזמן אמת על טענתה לאירוע של "כוח עליון" - כתוצאה ממשבר האשראי - והוסיפו כי מאזן הכוחות בשקילת עמדות הצדדים, נוטה בבירור לטובת האינטרס הציבורי, אשר זקוק למערכת הסעת המונים בגוש דן.

בשבוע שעבר אישרה הממשלה את ביצועו המחודש של הפרויקט באמצעות חברת נ.ת.ע הממשלתית. צוות הבוררים צפוי לדון בהמשך בתביעות ההדדיות שיגישו המדינה ו-MTS בגין פיצויי ביטול הסכם הזיכיון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully