וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני תום שנת המס - כך תחסכו בהוצאות

עמי מי טל

24.12.2010 / 11:00

לקראת שנת המס החדשה המתקרבת ובאה, רו"ח עמי מי טל מגיש מספר רעיונות פשוטים וזמינים שיוכלו לחסוך לכם כסף רב שהיה אמור ללכת למס הכנסה. פשוט לקרוא, ללמוד ולבצע

לקראת סוף שנת המס, רבים אינם מודעים עדיין להטבות המס המגיעות להם, שלעיתים מגיעות עד לסכומים המסתכמים באלפי שקלים. איך חוסכים מעט מהוצאות אלו? מספר נקודות מרכזיות שעליכם לקחת בחשבון לקראת תום שנת המס.

תהפכו לחברה

נושא ראשון שיכול לחסוך לכם לא מעט כסף שהיה אמור לעבור לרשות המדינה, הוא שינוי סוג ההתאגדות. השינוי בסוג ההתאגדות לצורכי מס הכנסה מאדם פרטי להתאגדות של חברה יכול להוביל להפרשי מס משמעותיים וכמו כן שיעור דמי הביטוח הלאומי החלים על היחיד - אינם חלים על חברה. כדי לסבר את האוזן, שיעור מס החברות הצפוי בשנת 2011 הינו 24%, והוא צפוי לרדת עד ל-18% בשנת 2016 - זאת לעומת שכיר או עצמאי ששיעור המס השולי שלו הוא 45%, בתוספת כ-16% ביטוח לאומי שכאמור, לא נגבית מחברות.

חכו עם ההכנסות לשנה הבאה

דחיית הכנסות לשנת 2011 והקדמת הוצאות לשנה הנוכחית - בשנת המס 2011 ירד שיעור מס הכנסה וביטוח לאומי ולכן כדאי לדחות את ההכנסות לשנה הבאה ולהקדים את ההוצאות לשנת 2010. המס המרבי ליחיד ירד מ–45% בשנת 2010 ל-44% בשנת 2011 ומס החברות ירד מ–25% בשנת 2010 ל-24% בשנת 2011. כמו כן, תקרת ההכנסה החייבת בביטוח לאומי תרד מעשר פעמים השכר הממוצע במשק, לשמונה פעמים השכר הממוצע במשק. נכון, מדובר בירידה של אחוז אחד, אבל ההבדל הכספי מסתכם להיות מהותי.

משכירים דירה? תשקלו את האפשרויות

שכר דירה מהשכרת דירה למגורים – שכר הדירה עד לסך של 4,680 שקלים, פטור ממס הכנסה. על הכנסות שכירות העולות על הסכום הנ"ל ישנן שלוש אלטרנטיבות וחשוב לשים לב להבדלים ביניהן כדי לנצל אותן בצורה המקסימלית. האלטרנטיבה הראשונה היא תשלום כולל של מס בשיעור של 10% על כל הסכום, השנייה היא תשלום בשיעור המס השולי על הסכום העולה על 4,680 שקלים, והשלישית היא תשלום מס על הרווח שנוצר - הכנסות פחות הוצאות (כולל הוצאות בשל מימון הנכס - ריבית והפרשי הצמדה). יש לכם מרחב תמרון לנצל לטובתכם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

חסכון וקיזוז בניירות ערך

מכירת ניירות ערך שצברו הפסדים או רווחים – הפסדי הון ניתנים לקיזוז גם כנגד רווח הון מניירות ערך ורווחי הון אחרים, וכן כנגד ריבית ודיבידנד שבגינם שולם מס הכנסה באותה שנת מס בלבד. המשמעות היא שבמקרים מסוימים כדאי למכור ניירות ערך שיש בהם הפסד על מנת לקזז את ההפסד כנגד רווח הון שמומש, או כנגד ריבית ודיבידנד שחויבו במס הכנסה. לרבים מאיתנו יש ניירות ערך כאלה.

תפקידו מהרווחים

הפקדה לקרן השתלמות – עצמאי רשאי להפקיד עד 7% מהרווח כשהמקסימום שניתן להפקיד הוא בסך 17,010 שקלים. הניכוי הוא הסכום שהופקד בפועל פחות 2.5% מהרווח.

הפקדה לקופת גמל – עצמאי יכול להפקיד עד 16% מהרווח כל עוד לא יעבור את רף 31,104 שקלים. יש להביא בחשבון שניתן למשוך את ההפקדות בקופות הגמל שהופקדו החל מה תחילת שנת 20008, רק בגיל פרישה ורק באמצעות קבלת פנסיה שחלקה עשוי להתחייב במס. בתנאים מסוימים ניתן להוציא חלק מהכספים שהופקדו לקופת הפנסיה במשיכה חד פעמית שתחויב במס מינימלי של 35%.

ניכויים נוספים

מספר פעולות נוספות שחשוב לקחת בחשבון לפני תום שנת המס במידה ואתם רוצים שההוצאה תותר בניכוי הן:

ביטוח לאומי – משתלם לעצמאים להקדים את תשלומי מקדמות 2010 ולשלמם עד סוף השנה, במקום עד ה-15.01.2011, על מנת לקבל ניכוי בגובה 52% מסכום דמי הביטוח הלאומי ששולמו בשנה זו.

הוצאות שיפוצים – הוצאות אחזקה שוטפת יכללו עלויות של תיקונים ושיפוצים שמטרתם שמירה על הקיים. יש לשים לב שלא לכלול הוצאות הגורמות לשיפור בנכס המהוות למעשה הוצאה הונית.

חובות אבודים – יש להשתדל להגיע לפשרה כאשר קיימים חובות בעייתיים עד סוף השנה, כך שהזיכוי או ההנחה שסוכמו יופחתו מהכנסות השנה הנוכחית.

מיותר לומר כי המלצות אלה הינן חלק קטן של מידע שעלינו לקחת בחשבון לקראת תום שנת המס הנוכחית, ובכל מקרה כדאי להיעזר בחוות דעת מקצועית.


*רו"ח עמי מי טל הוא מרצה לחשבונאות במרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה

  • עוד באותו נושא:
  • מס הכנסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully