וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפעל הגדול בישראל למיחזור צמיגים יקום בנגב

רמי שני

2.1.2011 / 12:56

במקום לשרוף צמיגים - נמחזר אותם: בעקבות חוק מיחזור צמיגים, שייכנס לתוקפו ביולי, הודיעו החברה לשירותי איכות הסביבה ונגב אקולוגיה על הקמת המפעל הגדול בארץ למיחזור הצמיגים

במסגרת ההיערכות לחוק למחזור הצמיגים, שייכנס לתוקף ביולי 2011, הודיעו היום (ראשון) החברה לשירותי איכות הסביבה בע"מ, בשיתוף עם חברת נגב אקולוגיה על הקמת המפעל הגדול בישראל למחזור צמיגים, שיקום ברמת חובב. לפי הודעת החברה, המפעל המתוכנן למחזור צמיגים ישתרע על פני 15 דונם ובהשקעה של כ-30 מליון שקל.

במקביל לפעילות המתקיימת מאז הפעלת החוק למחזור הצמיגים, בתחום איסוף וגריסה של הצמיגים בחברת 'נגב אקולוגיה' ועוד לפני שיוקם המפעל, מתכננות החברות השותפות במיזם להקים מתקן ניסיוני למחזור צמיגים על מנת לוודא שפעולת מחזור הצמיגים נעשית באופן המוצלח ביותר.

על פי הערכות, בישראל מטופלים כ-50,000 טון צמיגים בשנה ומחודש יולי השנה יידרשו יבואני הצמיגים למחזר 30% מהם. תוצרי המחזור המקובלים הם ייצור פתיתי גומי לשימושים תעשייתיים שונים, ייצור מרצפות ומרבדי גומי סופגי אנרגיה לגני משחקים ומשטחי ריצה, שימוש בצמיגים כתחליפי דלק ואף הוספת צמיגים גרוסים לאספלט לסלילת כבישים שקטים. החוק שהתקבל חל גם על חברות התחבורה הגדולות, כגון "אגד" ו"דן", ועל ארגונים ממשלתיים, כמו משרד הביטחון, שברשותם מאות אלפי צמיגים משומשים, ומחייב אותם להעביר את הצמיגים למחזור.

החוק מתבסס על עקרון "אחריות היצרן", המקובל במדינות רבות בעולם כמו ארה"ב, יפן, בריטניה, גרמניה, צרפת והולנד. על פי עקרון האחריות, הטיפול בבעיה הסביבתית הנגרמת כתוצאה משימוש במוצר כלשהו מוטלת על יצרן המוצר, או היבואן במקרה בו המוצר מיובא.

מנכ"ל נגב אקולוגיה, נתי פז, אמר לאחר ההודעה כי "שלב ב' של החוק הצפוי להיכנס לתוקפו בחודש יולי בשנת 2011 מחייב אותנו למצוא פתרון לעשרות אלפי טונות הצמיגים שיש למחזר. שירותי המחזור שיעניק המפעל יהיו מהגבוהים בעולם, יספקו תוצרים בגדלים משתנים ועל פי דרישת הלקוח בהתאם ליישום הדרוש ויושתתו על טכנולוגיות מתקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully