וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסות וול סטריט פתחו את שנת 2011 ברגל ימין

נמרוד הלפרן

3.1.2011 / 23:17

נאסד"ק עלה ב-1.5%; S&P הוסיף ב-1.1%. גולדמן סאקס עלה כ-3% עקב השקעתו בפייסבוק. נובל אנרג'י ירדה ב-1.5% על רקע דו"ח ששנסקי

בורסות וול סטריט פתחו את שנת 2011 ברגל ימין על רקע נתוני מקרו כלכליים חיוביים שפורסמו היום בארה"ב ואשר חיזקו את ההערכות כי התאוששות הכלכלה הגדולה בעולם צפויה להימשך השנה.

מדד דאו ג'ונס, אשר עלה בשנת 2010 ב-11% - עלייה שנתית שנייה ברציפות - עלה ב-0.8% לרמה של 11,670 נקודות; מדד נאסד"ק, אשר עלה בשנה שעברה ב-16.9%, עלה ב-1.5% לרמה של 2,691 נקודות; מדד S&P 500, אשר עלה ב-2010 ב-12.8% והשלים כך זינוק של כ-85% משפל של 12 שנים שרשם בחודש מארס 2009 - העלייה החדה ביותר שרשם המדד בפרק זמן דומה מאז שנת 1955 - עלה היום ב-1.1% לרמה של 1,271 נקודות. במחצית מהעלייה של המדד ב-2010 נרשמה במהלך החודש האחרון של השנה, אשר היה דצמבר הטוב ביותר של המדד מאז שנת 1991.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם ירידות, והתשואה האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 3.33%. מדד האג"ח הממשלתיות האמריקאיות של בנק אוף אמריקה ומריל לינץ' עלה בשנה שעברה ב-5.7%, ויותר ממחק בכך ירידה של 3.7% שרשם בשנת 2009.

הוצאות הבנייה בארה"ב גדלו זה החודש השלישי ברציפות

הפעילות במגזר הייצור בארה"ב התרחבה בדצמבר זה החודש ה-17 ברציפות וצמחה בשיעור הגבוה ביותר זה שבעה חודשים, והוצאות הבנייה בארה"ב גדלו זה החודש השלישי ברציפות, לפי נתוני מקרו כלכליים שפורסמו היום בארה"ב.

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב עלה בחודש דצמבר לרמה של 57 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים - לעומת 56.6 בחודש הקודם, מסר היום מכון המחקר ISM. העלייה היתה בהתאם לתחזיות הכלכלנים. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הייצור ואילו קריאה מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות.

הוצאות הבנייה בארה"ב גדלו בחודש נובמבר ב-0.4% - עלייה חודשית שלישית ברציפות - מסר היום משרד המסחר האמריקאי. העליה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים אשר צפו גידול של 0.2%. עם זאת, לעומת חודש נובמבר 2009 ירדו הוצאות הבנייה ב-6%.

גם מצדו השני של האוקיינוס האטלנטי, באירופה, סיפקה היום חזית המקרו כלכלית חדשות מעודדות. מדד פעילות מגזר הייצור בגוש היורו עלה בדצמבר לרמה של 57.1 נקודות לעומת 55.3 בחודש הקודם, מסרה היום חברת המחקר מרקיט אקונומיקס (Markit Economics). המדד היה גבוה יותר מהערכות ראשוניות של 56.8 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הייצור ואילו קריאה מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות.

בחזרה בארה"ב, צפוי שוק התעסוקה לעמוד במוקד נתוני המקרו שיפורסמו השבוע, עם פרסומם של שלושה נתונים שונים אשר עתידים לספק תמונת מצב מקיפה של שוק העבודה האמריקאי בחודש שעבר. בה בעת, תשומת לב המשקיעים תהיה נתונה גם למוצא פיו של יו"ר הבנק הפדרלי, בן ברננקי, אשר צפוי להעיד בפני הסנאט ביום שישי.

ביום רביעי צפויים להתפרסם שני דו"חות תעסוקה לא ממשלתיים - דו"ח קיצוצי המשרות של חברת ההשמה צ'לנג'ר גריי אנד כריסמס, שלפי הערכות יצביע על התמתנות מגמת הפיטורים בשוק האמריקאי; ודו"ח התעסוקה של חברת המחקר ADP, העוקב אחר מספר המשרות במגזר הפרטי, אשר צפוי להצביע על שיפור בשוק התעסוקה. ביום שישי יפורסם דו"ח התעסוקה הרשמי של הממשל, אשר לפי ההערכות עתיד להצביע על ירידה קלה בשיעור האבטלה בארה"ב, לרמה של 9.7%, ועל תוספת של 140 אלף משרות לשוק העבודה. ביום שלישי, יפרסם הבנק הפדרלי את פרוטוקול ישיבתו האחרונה, אם כי מרבית העניין צפוי להתרכז בעדותו של ברננקי בקונגרס, שם תינתן לחברי הקונגרס אפשרות להציג לו שאלות.

מניית חברת נובל אנרג'י, השותפה בקידוח לויתן (40%), נסחרה על רקע הגשתו היום של הדו"ח הסופי של ועדת ששינסקי אודות הטלת המיסוי על משאבי הטבע לשר האוצר.

פייסבוק לקראת הנפקה?

פייסבוק, אתר הרשתות החברתיות הפופולרי בעולם, גייס 500 מיליון דולר מבנק גולדמן סאקס ומחברת דיג'יטל סקיי טכנולוג'יס, בעסקה המעריכה את פייסבוק בשווי של 50 מיליארד דולר - כך דיווח הבלוג דילבוק של "ניו יורק טיימס", על פי מקורות מקורבים לעסקה. לפי שווי זה, פייסבוק גדולה יותר מחברות ותיקות יותר כמו אי-ביי, יאהו וטיים וורנר.

במסגרת העסקה, השקיע גולדמן בפייסבוק 450 מיליון דולר בעוד שדיג'יטל סקיי טכנולוג'יס, חברת ההשקעות הרוסית שכבר השקיעה כחצי מיליארד דולר בפייסבוק בעבר, השקיעה 50 מיליון דולר. לגולדמן סאקס תהיה אפשרות למכור עד 75 מיליון דולר מהנתח שלו לחברה הרוסית, לדברי המקורות.

עוד במסגרת העסקה, גולדמן אמור לגייס 1.5 מיליארד דולר ממשקיעים עבור פייסבוק לפי שווי של 50 מיליארד דולר. בצעד נדיר, גולדמן מתכנן ליצור כלי מיוחד שיאפשר ללקוחות גדולים שלו להשקיע בפייסבוק, אמרו המקורות. משמעות ההשקעה של גולדמן בפייסבוק היא שהבנק ככל הנראה יהיה מעורב בהנפקתה של פייסבוק, כאשר תחליט לעשות זאת.

בנק אוף אמריקה הודיע היום כי הגיע להסדר עם חברות המשכנתאות פאני מיי ופרדי מאק בגין משכנתאות שנמכרו להן על ידי חברת קאנטריווייד פייננשל, שנרכשה על ידי בנק אוף אמריקה. שתי החברות מנסות מזה זמן להעביר את המשכנתאות שהגיעו לחדלות פרעון בחזרה לבנק אוף אמריקה. כעת הסכים הבנק לרכוש בחזרה חלק מהנכסים. במסגרת ההסדר, ישלם לשתי החברות 2.8 מיליארד דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully