וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן דורש: "להפסיק את הקידוח בלווייתן"

אריאל נוי

13.1.2011 / 10:30

השר להגנת הסביבה מודאג מאסון במי הים התיכון. ארדן פנה לשר התשתיות ודרש שיעצור את הקידוח במאגר לווייתן, "עד לרכישת הידע למניעת אסון ימי מדליפת נפט"

השר להגנת הסביבה גלעד ארדן מודאג מאסון נפט במי הים התיכון. ארדן פנה אתמול (רביעי) לשר התשתיות עוזי לנדאו בבקשה להפסקת הקידוח במאגר לווייתן שמול חופי ישראל באומרו כי "כל עוד אין בידי המדינה הסמכויות והידע שיאפשרו מניעת אסון זיהום ימי מדליפת נפט, עלינו לאסור את המשך הקידוח. בשלב זה, המשך הקידוח חושף את ישראל לסכנה של זיהום נרחב שיוציא אותם משימוש לזמן רב".

במכתב מסביר ארדן כי הניסיון העולמי מלמד שבעת אירועי זיהום נפט, נגרמת פגיעה חמורה במערכות אקולוגיות ימיות תוך שיתוק אזורי דייג, פגיעה קשה בתיירות, נופש ופנאי ושיתוק פעילות של מתקני תשתיות לאומיים כגון- מתקני התפלה, נמלים, תחנות כח ועוד.

לדברי השר להגנת הסביבה, לא קיימת בישראל חקיקה המסדירה את ההיבטים הסביבתיים והדרישות הנובעות מפעולות חיפוש והפקת נפט מחוץ למים הטריטוריאליים של ישראל . ארדן ציין כי "בימים אלו, בהם התברכנו בתגליות גז ונפט, חובה עלינו להיות מודעים גם לאסונות סביבתיים העלולים לנבוע מפעולות חיפוש אלו".

ארדן הוסיף ואמר כי הינו פועל מול ראש הממשלה בנימין נתניהו ומול שר המשפטים יעקב נאמן, להאצת קידום חקיקה להסדרת פעולות החיפוש וההפקה בחוק הנקרא "חוק אזורים ימיים", זאת בכדי לתת בידי המדינה את הכלים הנדרשים לפיקוח ואכיפה על חברות ההפקה. בנוסף, פועל המשרד להגנת הסביבה לרכישת הידע הבינלאומי שנרכש עד כה, בכדי לגבש רשימת דרישות מפורטת אשר מחפשי הנפט יידרשו לעמוד בה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully