וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס ליזמים: לא מרוצה מהצעות גבוהות במכרזים

שר השיכון פנה ליזמי הנדל"ן בכנס המי"ל וסיפר כי אין לו עניין לקבל הרבה כסף על הקרקעות שמוצעות במכרזים. "כשיש לנו מכרז של 200% או יותר, אני לא מרוצה מזה"

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק; עריכה: דורון שטיין)

"אין לנו עניין שישלמו לנו הרבה כסף על הקרקע. כשיש לנו מכרז של 200% יותר, אני לא מרוצה מזה. אנחנו לא רוצים את זה" - כך אמר היום (שלישי) שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בכנס המי"ל השנתי. שר השיכון פנה ליזמים וניסה להסביר להם כי הינו מעדיף הצעות נמוכות במכרזים. "אני רואה כאן מציעים מאד אינטנסיביים, שמציעים הצעות של מאות אחוזים מעל השווי. יש תפיסה שיש חוסר בקרקעות, ואז בא היזם הממוצע ומחשב את המחיר המקסימלי עושה את החיתוך ומציע מחיר גבוה - אני לא רוצה בזה", אמר.

אטיאס, שדיבר על שאלת מחירי הדיור וההתפתחות בועת הנדל"ן בישראל, ביקש להסביר את הפעולות שמשרדו והממשלה עושים כדי להגדיל את היצע הקרקעות, לטובת הזוגות הצעירים. "המטרה הגדולה היא להגדיל קרקעות. לקחנו את כל התוכניות הקיימות ולעבור אחת אחת כדי לנסות לפתור אותן ולהביא אותן לבנייה", אמר.

"השוק הפרטי הוא השחקן המרכזי בשוק מחירי הדירות", הוסיף אטיאס, "הפעולות של הממשלה מוכיחות שאנו נאבקים. הממשלה מראה כי הנושא על סדר יומה". אטיאס ציין גם את משרד האוצר, המשלב כוחות עם שאר משרדי הממשלה בניסיון להוריד במחירי הדירות. "המסה שאנו מייצרים היא של פעילות שגולת הכותרת שלה היא הגדלת היצע הקרקעות", אמר.

"ההתמודדות שלנו היא עם הגדלת היצע הקרקעות – אל תחשבו שלאורך זמן הדבר הזה יימשך. מיולי 2010 התקבלו הנחיות ל-20% דירות קטנות איפה שהדבר אפשרי. הממשלה קיבלה החלטה כי המחוזות לא יאשרו תוכניות ללא 20% דירות קטנות. הדבר נותן ערך נוסף" סיפר אטיאס.

שר השיכון אף התייחס לראשי הרשויות, שרבים מהם לדבריו מקשים על הגדל ההיצע. "רוב ראשי הרשויות לא רוצים מחיר למשתכן. אי אפשר לתת לראשי הרשויות להחליט את המתאר של המכרזים. יש מכרזים שהם נגד הצעות הרשויות. ננצח בנושא בשביל הזוגות הצעירים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully