וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התשתיות הודיע: מחיר הדלק יעלה שוב בעוד יומיים

צבי זרחיה ודניאל שמיל

30.1.2011 / 12:50

על אף מחאות הציבור, הודיע משרד התשתיות על העלאת מחירי הדלק בהתאם לעדכון המחירים ועליית מחירי הנפט בעולם. החל מיום שלישי יעלה מחיר הבנזין ב-1.68% ויעמוד על 7.26 שקלים

בחצות הלילה שבין שני לשלישי, עם תחילת חודש פברואר, יעלה מחיר הדלק ויגיע שוב לשיא. מחירו של בנזין 95 אוקטן יעמוד על 7.26 שקלים לליטר - עלייה של 12 אגורות לליטר, ועלייה של 1.68% לעומת מחירי ינואר. עמלת תדלוק בידי מתדלק תיוותר 13 אגורות לליטר.

במשרד התשתיות מציינים כי מחיר הבנזין בעולם עלה ב-1.39% (סנט יחיד לליטר) וכי שער החליפין מול הדולר עלה ב-2.9%. כך, עלה מחיר הבנזין הבינ"ל בתוספת מע"מ ב-12 אגורות לליטר. מרווח השיווק (10% מהמחיר) לא השתנה וכך גם הבלו, המס המוטל על הדלק, אחרי שבינואר הוא עלה ב-20 אגורות לליטר.

בתוך כך, מציע יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן כי המדינה תסבסד את מחירי הדלק בשנים 2011-2012 כדי שהעלות המושתת על הצרכן תהיה נמוכה יותר. לפי הצעת חוק שיניח שאמה-הכהן על שולחן הכנסת מחר, בשנת 2011 תעניק המדינה סבסוד של 20 אגורות לליטר דלק, אם מחירו לצרכן בשירות עצמי ימשיך להיות גבוה מ-7 שקלים, ובשנת 2012 יתבצע סבסוד של 40 אגורות לליטר דלק.

חולבים את הציבור?

שאמה-הכהן הסביר כי "מחירי הדלק הגיעו לרמות המכבידות על אזרחי ישראל באופן ישיר ובאופן עקיף בהיקף של למעלה מ-50 מיליארד שקל בשנה. אל מחירים אלה נוספו לאחרונה העלאות מס הבלו, 20 אגורות לשנת 2010 ועוד 20 אגורות לשנת 2012, שהפכו את רמות המחירים לבלתי נסבלות".

"עליית מחירי הדלקים לאחר עליית מחירי המים, הדיור, הארנונה ומוצרי היסוד יצרו מצב בלתי אפשרי לשכבות רבות. נבחר ציבור שטוען שמדובר רק ב-20 אגורות וכי זה לא משמעותי הינו מנותק ואטום, ומכיר את קשיי היום דרך דוחות הלמ"ס אך לא מכיר את פניהם ואת מצוקותיהם, ציין שאמה-הכהן.

עוד אמר שאמה-הכהן כי גם "הטיעון הדחוק של האוצר לפיו העלאת המס נולדה משיקולים סביבתיים ולא כדי לחלוב עוד את הציבור מאבד את בסיסו, שכן ביום שלישי בחצות, גם ללא העלאת המס, הדלק יהיה במחיר אותו רצה האוצר".

שאמה-הכהן הוסיף כי בקרוב יציג לראש הממשלה שורה של צעדים מעודדי תחרות ומסירי חסמים בשוק הדלקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully