וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיהן החברות המובילות בקרב המגזר החרדי?

מוטי לוי

31.1.2011 / 9:30

מסקר שבחן את החברות המובילות בקרב החרדים בישראל עולה כי המגזר אינו שונה בהרבה מהחברה החילונית בהרגלי הצריכה. כך למשל, החרדים אוהבים מותגים ומרביתם מחזיקים דירה בבעלותם

אמש (ראשון) התקיים ברמת גן כנס "מדד המובילים" של העיתון החרדי "המבשר". בכנס בו מוצגות מזה השנה השנייה החברות המובילות בקרב הצרכנים החרדיים, השתתפו שורה של שרים ובכירים בחברות הגדולות במשק. שר התקשורת משה כחלון שנאם במהלך האירוע אמר כי "לפני מספר שנים הסקטור האחרון שהתייחסו אליו מבחינה כלכלית היה המגזר החרדי. היום כל מי שיש לו מה למכור יודע שיש פה אוכלוסיה שיש לה מה להציע, אוכלוסיה שמילה אצלה זו מילה".

ואכן מהסקר שנערך על ידי מכון דחף של מינה צמח עולה כי מילה של הצרכן החרדי היא מילה, במיוחד כשזה נוגע לנושאים דתיים. ממצאי הסקר המבוססים על מדגם מייצג של 607 בתי אב חרדים העלו כי 78% יימנעו מלרכוש מוצר ברשת או חנות שאינה שומרת שבת, ו-82% יתאמצו לרכוש שירותים או מוצרים מחנות או מנותני שירות שהם שומרי שבת. עוד עולה מהסקר כי כמעט רבע מהחרדים (24%) מתגוררים בבני ברק.

בזירת החברות המובילות מי שחשב כי החרדים מעדיפים זול ובלתי ממותג התבדה השנה. ממצאי הסקר עולה כי חברת "תנובה" היא המובילה במגזר ונחשבת כ"יצרן העיקרי" בשוק הצרכנים החרדי בתחום מוצרי החלב עם 81%. בקטגוריות "חטיפים ומלוחים" (61%) ו"ביסקוויטים וופלים" (29%) מובילה חברת "אסם". בתחום הסלטים נרשמה השנה מלחמה צמודה בין "שטראוס" עם 35% ל"סלטי מיקי" עם 32%. במשקאות, מסתבר שגם החרדים אוהבים "קוקה קולה", כשהמותג מוביל עם 38% כיצרן העיקרי בקרב הצרכנים החרדים.

יותר דירות ממכוניות

בין רשתות השיווק, "יש" של "שופרסל" מובילה עם 26% על פני "רמי לוי" שנותר עם 12% ו"שפע שוק" של "הריבוע הכחול" עם 9%. רשת "אושר עד" החרדית נותרה בסקר הרבה מאחור עם 2% בלבד. בשורה התחתונה היו אלה: חברות "יש", "תנובה" ו"אסם" שזכו השנה ב"מגבעת הזהב" כחברות המובילות בקרב הצרכנים החרדיים.

נתון מפתיע נוסף שנכלל בסקר הוא אחוז החרדים המחזיקים בבעלותם דירה. מהסקר עולה כי שלושה מכל ארבעה חרדים (75%) מחזיקים בבעלותם דירה וכי 17% בלבד מתגוררים בשכירות. מתוך אלה שאינם מחזיקים בבעלותם דירה כמחצית (49%) ענו כי הם "מתעתדים לרכוש דירה". נתון מעניין על רקע העובדה שבזירת הרכבים המצב הוא עגום יותר כאשר 64% לא מחזיקים בבעלותם רכבים.

עיתון "המבשר" הוקם לפני כשנתיים על ידי סגן שר החינוך מאיר פרוש (יהדות התורה) לאחר שלא נבחר בבחירות האחרונות לראשות עיריית ירושלים, וזאת, לטענתו, בשל העובדה שלא זכה לתמיכה מספקת בקרב העיתונים החרדיים הוותיקים. שרי ש"ס החרימו השנה את הכנס בשל העובדה שעיתון "המבשר" נטל לאחרונה חלק בהתקפות החרדיות על מנהיגה הרוחני של המפלגה, הרב עובדיה יוסף, בעקבות אישורו את גיורי צה"ל. גורם בכיר בש"ס אמר לוואלה! חדשות כי "אף שלא היינו רוצים להיגרר למתיחות מיותרת עם העיתון עדיין איננו יכולים שלא למחות על הפגיעה בכבודו של מר"ן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully