וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נהגי המוניות על מחיר הדלק: "תהיה אינתיפאדה"

חן הלפרן

2.2.2011 / 10:40

יו"ר איגוד המוניות מספר על הקושי של אלו שהנהיגה היא פרנסתם ומאיים בצעדים חריפים במיוחד. "לא מן הנמנע שתהיה פה הפגנת המיליון"

מחירי הדלק המזנקים לא מרגיזים רק את האזרחים שנאלצים להתמודד עם המחיר החדש ומשלמים בכאב בשביל להגיע לעבודה, כי אם גם את נהגי המוניות, שהנסיעה בכלי הרכב היא פרנסתם. "תהיה כאן אינתיפאדת מוניות" אמר הבוקר (רביעי) לוואלה! יו"ר איגוד המוניות בישראל, יהודה בר אור, שסיפר כי העלייה במחירי הדלק לא מאפשרת לנהגי המוניות לסגור את היום. "אפילו אחרי 12 שעות עבודה, אנחנו מתקשים להביא אוכל הביתה", אמר.

לדברי בר אור, איגוד נהגי המוניות ערך השבוע ישיבת חירום כדי להתמודד עם העלייה במחיר, בה הוחלט על הצעדים הבאים במאבקם נגד העלייה במחירים. בר אור סיפר כי האיגוד שלח מכתב לשר האוצר יובל שטייניץ ולשר החבורה ישראל כץ, ובו הנהגים הזהירו מהחרפת צעדים כחלק ממחאה, שכחלק ממנה ישבתו הנהגים, ויגרמו להפרעות תנועה חריפות ברחבי הארץ.

"אתה עובד מבוקר עד ערב ולא מגיע לשכר מינימום. זה עבר כל גבול. מדברים על דמוקרטיה ואין דמוקרטיה . זו דיקטטורה. נכנסים לנו לכיס ועושים מה שהם רוצים עם הכסף שלי. אם הייתי חי בדיקטטורה לפחות הייתי מבין איפה אני אבל פה אומרים לי דמוקרטיה, נכנסים לי לכיס ולוקחים 57 אגורות מכל שקל".

לדבריו, "אתמול ישבנו וקיבלנו את ההחלטה האסטרטגית. ועדת הכלכלה צפויה לדון בנושא ואנחנו מאמינים שכל הח"כים בוועדה יביאו להחלטה גורפת בנושא". בר אור סיפר כי יו"ר הוועדה כרמל שאמה וח"כ עמיר פרץ הבטיחו לו כי הם עומדים מאחוריהם ויילחמו עבורם. "אבל ברגע שנראה שהדבר לא עובר בצורה מסודרת לא תישאר לנו ברירה אלא להחריף בצעדים", הוסיף.

"שיורידו מאיתנו את הבלו"

"נוציא את זה החוצה – לרחובות. נקווה שכל נהגי הפרייבט יצטרפו גם אלינו. מחאה משמעה שלטים, יציאה לדרכים וסגירת מקומות וצמתים ראשיים. ניסע לירושלים ונעשה מהומות בכל מקום בו יש שר מהממשלה", אמר והוסיף כי "כשנשבות, נסגור את כל תחנות הדלק שמעלות המחירים שאינם בפיקוח. זה יהיה אלפי מוניות, ואם יצטרפו אלינו המשאיות והאזרחים, לא מן הנמנע שתהיה פה הפגנת המיליון משלנו".

לדברי בר אור, "אנחנו רוצים שיורידו את מחיר הדלק ויחזירו את הסבסוד לסולר. לא רוצים לייקר את הנסיעה ללקוחות. שיורידו מאיתנו את הבלו על הסולר". אנחנו רוצים שיורידו מאיתנו את עונשו של זה". העונש, מספר בר אור, נוגע גם לכמות הלקוחות שהצטמצמה לאחרונה עקב עליית מחירי הדלק, ולמרות שעלויות הנסיעה במוניות טרם עודכנו מעלה. "מעלים את המחיר והם לא נוסעים. "כל עליית מחירים יורדת כמות הנוסעים ב-10%. במדינות המערב על כל 1,000 איש יש מונית אחד, בישראל יש על כל 350 איש מונית וגם ככה אין עבודה. אם המחיר יתייקר, לא יהיה לי מה להביא הביתה למשפחה".

"המרמור הגיע כמעט כמים עד נפש. אנחנו לא כמו כל אלה שמדברים. זה שאתה נרשם בפייסבוק לא אומר כלום. כבר ידענו בעבר להוציא 5,000 נהגי מוניות וסגרנו את כל הכבישים המרכזיים. תוך 4 שעות קיבלנו את הדרישות שלנו. במדינה מבינים רק ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully