וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוכלים בחוץ: כך נראה שוק האוכל המהיר בישראל

לכל מי ששקל לפתוח מסעדה למזון מהיר: תחשבו על הפלאפל והמזון הבריא. סקירה מקיפה מגלה אילו מסעדות בשוק הכי מצליחות בישראל ואיך ייראו המסעדות ומחיריהן בעוד חמש שנים

שוק המזון המהיר בישראל, ובכללו גם שוק בתי הקפה, מגלגל כיום למעלה מ-4.7 מיליארד שקלים, מתוכם כ-70% מגיע מתחום מסעדות המזון המהיר העצמאיות, וכ-30% מתחום רשתות המזון המהיר – כך עולה מבחינה של כלכלני דן אנד ברדסטריט.

לפי הסקירה שביצעו בחברה, בין השנים 2004 ל-2009 צמח מחזור שוק המזון המהיר בישראל כולו בכ-40%, אולם מעבר לכך, נרשמה "עלייה מטאורית", לשון החברה, במחזור הכספים של חנויות הנוחות, שרשמו עליה של כ-460% תוך חמש שנים. עוד עולה שהגלידריות בישראל הציגו אף הן צמיחה נאה של כ-140% עם חזרתו לאופנה של הפרוזן יוגורט.

לפי הסקירה מבחינת כמות המסעדות שישנן בשוק, המזון המועדף על הישראלים הוא המזון המזרח תיכוני, בתוכו כלולות השווארמיות, דוכני פלאפל ודומיהם, המחזיקים בנתח שוק של 25% מכמות המסעדות, רובן עצמאיות. מיד אחרי מסעדות אלה, נמצאות הפיצריות עם 24% מכלל המסעדות בשוק. רק כ-7% מכלל הפיצריות פועלות כחלק מרשת גדולה.

במקום השלישי בנתח השוק, נמצאות חנויות הנוחות המציעות מזון "על הדרך", שמחזיקות ב-17% מכלל חנויות המזון המהיר. חנויות אלה הציגו צמיחה של 44% מאז 2008. במקום הרביעי, ניתן לראות את מסעדות ההמבורגר, המהוות 10% מכלל מסעדות המזון המהיר. מסעדות אלו מוחזקות ברובן (65%) באמצעות רשתות, בעוד ש-35% מהן הינן המבורגריות עצמאיות. אחריהן מופיעות הגלידריות, מאפיות המזון המהיר, והמזון האסיאתי.

מוצרי הבריאות ימשיכו לעלות

לפי נתונים המבוססים על פילוח גיאוגראפי, ניתן לראות כי מרבית מסעדות המזון המהיר פועלות על פי ריכוזי אוכלוסיה, ותרבות הבילוי והאכילה מחוץ לבית באותם אזורים. ככלל, מן הנתונים עולה, כי ריכוז מסעדות המזון המהיר נמצא בתל אביב ואיזור המרכז עם למעלה מ-380 מסעדות, ואחריו ריכוז המסעדות נמצא באזור חיפה והצפון עם למעלה מ-320 מסעדות. מבין ריכוזי האוכלוסייה הגבוהים, דווקא ירושלים וסביבתה מפתיעה עם ריכוז נמוך יחסית של מסעדות.

כלכלני דן אנד ברדסטריט חוזים כי בשנת 2014 יתרחש גידול של כ-32% במספר המסעדות למזון מהיר בהשוואה ל-2009. מבחינת מחזור הכספים בשנים הקרובות, הצפי הוא לגידול של כ-30% בכלל הענף עד שנת 2014. ההערכה היא שעד שנת 2014 יגדל מחזור הכספים של מסעדות המזון המהיר העצמאיות בשיעור של כ-23% ורשתות המזון המהיר בשיעור של כ-44% בהשוואה למחזורן בשנת 2009.

מגמות בשוק אותם צופים כלכלי החברה הן המשך התחזקות של מגמת מזון הבריאות שתמשיך ותתחזק בשנים הבאות, תוך העלאת המחירים כתוצאה מעלות חומרי הגלם הבריאים יותר ומתוך התפיסה כי הלקוח מוכן לשלם יותר על מזון בריא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully