וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל עליית המחירים: המשק בדרך לשביתה כללית

יו"ר ההסתדרות נפגש עם יו"ר מרכז השלטון המקומי ויו"ר התאחדות התעשיינים והשלושה הודיעו כי יכריזו על סכסוך עבודה, במידה והממשלה לא תנקוט צעדים כנגד עליות מחירי המים והדלק

האם אנו עומדים בדרך לשביתה כללית במשק בשל העלאת מחירי הדלק, הלחם והמים? כך עולה מדבריו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני, שאיים אמש (ראשון) כי יכריז על סכסוך עבודה אם הממשלה לא תורה על הורדת מחירים. עיני הוסיף ואמר, כי עילה נוספת להכרזת סכסוך העבודה היא היעדר שיתוף הפעולה מצד שר האוצר יובל שטייניץ, בהעלאת שכר המינימום לעובדים במשק.

משמעות ההכרזה על סכסוך העבודה היא שההסתדרות תוכל לקיים שביתה בשרותים הציבוריים, ברשויות המקומיות ובחלק מהמגזר הפרטי לאחר שיחלפו 14 ימים מהכרזה על הסכסוך. "לראשונה עשו יד אחת ההסתדרות, לשכת התיאום ומרכז השלטון המקומי כדי לפתוח במאבק חברתי לעצירת המצב האבסורדי בו מחד מאות אלפי עובדים מקבלים שכר נמוך, ומאידך קיימת השתוללות מחירים במשק", אמר עיני.

יו"ר מרכז השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, אמר בתדרוך משותף עם עיני ועם יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש כי "מדובר בשיתוף פעולה היסטורי. לראשונה החלנו את פעילותנו לגבי עליית מחירי המים. כל ראשי הערים סבורים כי המצב בחברה הישראלית הוא קטסטרופלי ובלתי נסבל. אנחנו רוצים לראות הכרעה בסוגיות החברתיות. לא מדובר במאבק סקטוריאלי, אלא במאבק חברתי כנגד כלל ההתייקרויות. מעמד הביניים מתרסק, יש מיליון וחצי עניים בישראל והכלכלה חשובה לא פחות מבעיות הביטחון".

בובחוט הוסיף ואמר כי "הגענו היום בכדי לומר לאזרחי ישראל – יש לכם פה. אנחנו נחזיר את סדר היום האזרחי לממשלה. המאבקים החברתיים במדינות השכנות מאותתים לנו כי אי אפשר יותר להמשיך ככה. אנו נעשה כל שביכולתנו להחזיר את סדר היום החברתי להוריד מחירים".

עדכון ראשון 20:16

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully