וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה לזוגות? הפטור ממס לדירה הראשונה הורחב

רז סמולסקי

8.2.2011 / 12:38

ועדת הכספים נתנה עוד מעט אוויר לזוגות הצעירים ואישרה את הצעת החוק לפיה הפטור ממס לרכישת דירה ראשונה יורחב ל-1.35 מיליון שקל עבור הדירה הראשונה

ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום פה אחד את הצעת החוק להקלת מס רכישה בדירה ראשונה, העלאת מס הרכישה על דירות להשקעה ופטור ממס שבח לגבי מכירת דירות להשקעה.

השינוי בחוק מיסוי מקרקעין הרלוונטי בעיקר עבור זוגות צעירים הוא מס הרכישה על דירה ראשונה. הפטור המלא הניתן כיום מתשלום מס רכישה לדירה שעלותה עד 1.14 מיליון שקל, הורחב כעת לדירות שעלותן עד 1.35 מיליון שקל. שיעור המס במדרגה השנייה, לדירות בשווי 1.35-1.6 מיליון שקל, יהיה 3.5%, והרוכשים דירות שמחירן גבוה יותר ישלמו 5% מס. באוצר אומרים כי ההחלטה תאפשר לעוד 8,000 זוגות צעירים בשנה לרכוש דירות.

העלאת המס על דירות להשקעה לא יחול רטרואקטיבית על עסקות שכבר בוצעו, ומדרגות המס החדשות יהיו בשיעור של 5% על סכום העסקה עד מיליון שקל, 6% על 2-3 מיליון, ועל כל סכום מעל 3 מיליון שקל ישולם מס בשיעור של 7%. דירה להשקעה מוגדרת ברשות המיסים כדירה שנייה שנרכשה על ידי אותם בעלים.

בעניין הפטור ממס שבח על מכירת דירות להשקעה במהלך השנתיים הקרובות (2011-2012), נקבע שהפטור יחול על דירות בשווי של עד 2.2 מיליון שקל ועל שתי דירות בלבד.

8,000 זוגות יוכלו לרכוש דירה

לגבי הפחתת מס שבח על עליית שווי הקרקעות מיום הרכישה שלהן עד יום המכירה, נקבע תנאי לפיו אם תושלם בניית שמונה דירות או 80% מהדירות שאפשר לבנות על הקרקע בתוך שלוש שנים מיום המכירה, יוכל מוכר הקרקע לבחור בין שני מסלולים: לשלם את כל מס השבח במועד העסקה ולזכות בהחזרים או לשלם 20% בלבד ממס השבח בעת המכירה.

שר האוצר אמר בעקבות ההחלטה כי "מהלך זה בא להקל על אלפי זוגות צעירים מהמעמד הבינוני בישראל, הן במרכז הארץ והן בפריפריה. משרד האוצר בשיתוף עם ועדת הכספים של הכנסת, בנק ישראל, משרד השיכון ומינהל מקרקעי ישראל פעלו ופועלים להפחית את מחירי הדירות בישראל, להגדיל את היצע הדירות ולשחרר חסמים על מנת להקל על זוגות צעירים לרכוש את דירתם הראשונה".

לדברי יו"ר ועדת הכספים הרב גפני, "מצוקת הדיור הפכה בלתי נסבלת, ויש להתמודד איתה בכל החזיתות, אחד הכלים המשמעותיים לסייע בפתרון המצוקה הקשה היא על ידי הפחתת המיסוי, בשחרור כמה שיותר קרקעות לשוק ובהקלת ההליכים הבירוקרטיים על מכירת דירות ראשונות של זוגות צעירים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully