וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצליה מתכננת להוסיף 16 אלף דירות בתחומה

רנית נחום-הלוי

17.2.2011 / 10:00

הרצליה מגדילה את היצע הדירות בשטחה? הוועדה המקומית אישרה בכל העיר תוספת של 2.7 קומות לכל מבנה שיחוזק, ו-3.7 קומות לפרויקט פינוי בינוי, בהתאם לתוכנית התחדשות עירונית

הוועדה המקומית לתכנון ובנייה הרצליה אישרה אתמול תוכנית בניין עיר להתחדשות עירונית בכל העיר.

התוכנית מפרטת את זכויות הבנייה שיינתנו ליזמים שיבצעו פרויקטים של חיזוק מבנים, לפי תוכנית המתאר הארצית תמ"א 38, המחייבת זאת. התוכנית גם מפרטת את זכויות הבנייה שיינתנו ליזמים במסגרת פרויקטים של פינוי בינוי. כעת תעבור התוכנית לדיון בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מרכז.

ל-TheMarker נודע כי התוכנית שאישרה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תאפשר תוספת של 1.7 קומות על כל מבנה שיחוזק, בנוסף לבניית הקומה כפי שמאפשרת התמ"א. מדובר בתוספת של קומה שלמה ואישור לבנות על 70% מהגג - למשל יחידת דיור. לגבי פרויקטים של פינוי בינוי, יזמים שיבצעו פרויקטים אלה יזכו לתוספת של 2.7 קומות, בנוסף לקומה המאושרת בתמ"א, ובסך הכל תוספת של 3.7 קומות. הפרויקטים להתחדשות עירונית לא ייושמו באזור הרצליה פיתוח, אך העירייה מעריכה כי הם יביאו לתוספת של 16 אלף דירות בעיר.

עיריית הרצליה פועלת לקידומן של כמה תוכניות שיגדילו את היצע הדירות בעיר, ומתוכן הדירות בהישג יד. בין התוכניות: תוכנית גליל ים, לבנייה של כ-4,000 דירות, בהן כ-800 דירות בנות השגה, ותוכנית 2020 ותוכנית מתחם זרובבל לבנייה של אלפי דירות נוספות.

באישור התוכנית מצטרפת עיריית הרצליה לרשויות אחרות שפעלו באופן דומה כדי להאיץ פרויקטים של חיזוק מבנים. ברמת גן קידמה העירייה תוספת של 2.5 קומות על בניינים קיימים לצורך חיזוקם - תוכנית שכבר אושרה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה וניתן להוציא מכוחה היתרי בנייה. גם עיריית קריית אונו ועיריית ראשון לציון קידמו תוכניות דומות לכל העיר ואישרו תוספת של 2.5-4 קומות, בנייה שתאפשר תוספת משמעותית של דירות בערים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully