וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלו המועמדים הסופיים לתפקיד הממונה על ההגבלים

אורה קורן

14.3.2011 / 15:35

ועדת האיתור בחרה בדיוויד גילה ובועז גולן כמועמדים הסופיים לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים וההחלטה עוברת כעת להכרעת שר התמ"ת שלום שמחון

דיוויד גילה ובועז גולן הם המועמדים הסופיים לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים שנבחרו על ידי ועדת האיתור ועברו להכרעתו של שר התמ"ת שלום שמחון.

מוקדם יותר היום פורסם כי גילה, המועמד המוביל של מנכ"ל משרד התמ"ת, שרון קדמי, לתפקיד הממונה על ההגבלים העסקיים סבור שאין בעיית ריכוזיות במשק, ושאין מה לחשוש מהתחזקות פירמידות השליטה. גילה גם התנגד להורדת דמי הקישוריות ונראה, כי עמדותיו נוחות במיוחד לאילי ההון הריכוזיים במשק.

במגזר העסקי העריכו היום כי גילה הוא המועמד שאילי ההון לחצו למנות לתפקיד הממונה על ההגבלים נוכח עמדותיו הנוחות לבעלי השליטה בתאגידים גדולים.

גילה לא הציג את מועמדותו לתפקיד אלא הוועדה בראשות שרון קדמי פנתה אליו מאחר ששר התמ"ת החדש, שלום שמחון, ביקר מקדמי לפנות למועמדים נוספים לתפקיד.

תפקיד ראש רשות ההגבלים הוא אחד התפקידים החזקים והחשובים במשק. העומד בראשה אחראי על התחרות במשק, הנחשבת למנוע צמיחה מרכזי ולגורם ראשון במעלה ביכולת התחרות של המשק בעולם. רשות ההגבלים הגיעה לצומת דרכים שבו עליה להחליט, כנראה, להרחיב את פעילותה מבחינה של תחרותיות בשוק ספציפי לבחינה של תחרות חוצה ענפים וכלל משקית. לצורך זה יש לבחור ממונה שלא יעסוק רק בהמשך הפעילות הנוכחית, אלא שיוכל להעביר אותה את קפיצת המדרגה הנדרשת.

ועדת האיתור מצאה את המועמדים ראויים בשל הנימוקים הבאים: "בועז גולן מכהן כיועץ המשפטי של הרשות להגבלים עסקיים בהצלחה רבה, בעל ידע מקצועי רב, יכולת ניהולית, יכולת קבלת החלטות ועמידה בלחצים רבים. בתחומים שונים ממלא גולן את תפקיד הממונה בפועל בהצלחה רבה. הועדה התרשמה מהיכרותו הרבה והמעמיקה עם עבודת הרשות. מר גולן מוערך הן בקרב עובדי הרשות והן בקרב הגורמים החיצונים לרשות.

"דיוויד גילה מאוניברסיטת תל אביב: הוועדה התרשמה מהיכרותו העמוקה בתחום ההגבלים העסקיים, ממקצועיותו ובקיאותו בנושאים שעל סדר יומה של הרשות. לפרופ' גילה השכלה רב תחומית בתחומי המשפט והכלכלה הן בישראל והן בעולם והוא מהווה סמכות מקצועית מובהקת בתחום, והמובילים את תחום ההגבלים העסקים באקדמיה. פרופ' גילה הציג משנה סדורה בפני חברי הוועדה לגבי חזונו בתחום ההגבלים העסקים בכלל והרשות להגבלים עסקיים בפרט".

שר התמ"ת צפוי לראיין את המועמדים בימים הקרובים ולאחר מכן יגבש את החלטתו ויביא אותה לאישור הממשלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully