וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט בעקבות יפן: "מדד הפחד" זינק לשיא

נמרוד הלפרן

14.3.2011 / 22:41

מדד התנודתיות של וול סטריט, המספק אינדיקציה מסוימת לרמת הפחד של המשקיעים, זינק במהלך המסחר ב-12%. S&P ירד ב-0.6% ונסגר קרוב לשפל של 6 שבועות

בורסות וול סטריט פתחו את שבוע המסחר במגמה שלילית על רקע המשך הניסיונות ביפן למנוע אסון גרעיני לאחר שרעידת אדמה עזה וגלי צונאמי שפקדו את המדינה לפני שלושה ימים גררו פיצוצים בשני כורים גרעיניים.

מדד דאו ג’ונס ירד ב-0.4% לרמה של 11,993 נקודות; מדד 500 S&P איבד 0.6% לרמה של 1,296 נקודות; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.5% לרמה של 2,700 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.05% לרמה של 3.35%. מדד התנודתיות של וול סטריט (VIX), הידוע גם בכינויו "מדד הפחד" שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לרמת הפחד של המשקיעים, זינק במהלך המסחר ב-12% לשיא של שלושה חודשים.

החל מהיום ועד סוף החודש חל שינוי בשעות המסחר בוול סטריט לפי שעון ישראל בשל המעבר לשעון קיץ בארה"ב. שעות המסחר עד ל-1 באפריל הן לפיכך 15:30-22:00 שעון ישראל.

GE, שתיכננה הכורים שדלפו ביפן, ירדה ב-2%

מוקדם יותר היום נפלה בורסת טוקיו ב-6.2% - הירידה היומית החדה ביותר מאז אוקטובר 2008 - תוך מחיקת 23.5 טריליון ין (287 מיליארד דולר) משווי השוק של החברות הנסחרות בה. מחזור המסחר בבורסה היה יותר מ-4.88 מיליארד מניות - הגבוה בתולדות בורסת טוקיו.

ביפן גובר בימים האחרונים החשש מאסון רדיואקטיבי, בשל תקלות במערכת הקירור של שלושה כורים גרעיניים בפוקושימה, כ-240 ק"מ מצפון לבירה טוקיו. במהלך הלילה, אירע פיצוץ נוסף - שני במספר - בפוקושימה. ענקית התעשייה האמריקאית ג'נרל אלקטריק היתה זו שתיכננה את הכורים הגרעיניים בפוקושימה.

מנכ"ל ויו"ר GE, ג'פרי אימלט, אמר היום כי עדיין מוקדם מדי להעריך מה תהיה השפעת התאונה הגרעינית ביפן על עתיד המגזר ברחבי העולם. "אנחנו מציעים סיוע טכני לשותפה היפנית שלנו היטאצ'י כדי למנוע משבר גרעיני", אמר אימלט במסיבת עיתונאים בהודו. לאחר שנשאל שוב ושוב לגבי השפעת האסון ביפן על עתיד GE, ענה אימלט: "אנו רק בתחילת האירועים. יש לאפשר לברר מה התרחש ולהמתין לראות את השתלשלות האירועים. בראש סדר העדיפויות שלנו נמצאת התמיכה בממשלת יפן והציבור הרחב ולהקפיד על שקיפות".

GE הודיעה על תרומה בסך 5 מיליון דולר לסיוע למאמצי ההצלה וכן סיוע טכני ללקוחותיה ביפן, לממשלה ולשותפיה היפנים, אמר אימלט. המשבר הגרעיני ביפן הגביר את החששות לגבי עתיד תעשיית הכורים הגרעיניים, במיוחד אם ממשלות ברחבי תבל יתחילו לשקול מחדש תוכניות להקמת עשרות כורים גרעיניים חדשים. "חלפו כעת כמעט 50 שנה מאז החל השימוש באנרגיה גרעינית ואנשים יכולים להביט לאחור ולשפוט בעצמם", אמר אימלט.

חברות נוספות שמניותיהן הושפעו מהאירועים ביפן: שני פארקי שעשועים של ענקית המדיה וולט דיסני (סימול DIS) הסמוכים לטוקיו - טוקיו דיסנילנד ודיסני סי - צפויים להישאר סגורים כ-10 ימים עקב רעידת האדמה שפקדה את יפן. רשת בתי הקפה סטארבקס מסרה כי 100 מ-900 סניפיה ביפן נסגרו עקב רעידת האדמה והצונאמי.

ברקשייר התאוויי חברת האחזקות של המשקיע המיליארדר וורן באפט, הודיע על רכישת חברת הכימיקלים לובריזול תמורת 9.7 מיליארד דולר - אחת הרכישות הגדולות בהיסטוריה של ברקשייר. במסגרת העסקה, תשלם ברקשייר התאווי 135 דולר למניה במזומן עבור לובריזול - מחיר המהווה פרמיה של 28% על מחיר הסגירה של המניה ביום שישי. בנוסף, תיקח על עצמה ברקשייר חובות בסך 700 מיליון דולר. מדובר על המשך מגמת המיזוגים במגזר הכימיקלים. ביוני שבעבר, הפסידה לובריזול במכרז על חברת קוגניס לטובת ענקית הכימיקלים BASF שרכשה את החברה תמורת 3.1 מיליארד אירו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully