וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו ערים יכללו בתוכנית להאצת הבנייה?

שלומית צור

16.3.2011 / 11:21

לאחר אישור תוכנית האצת הבנייה של הממשלה, נותר לבחון אילו תוכניות מגורים יכללו ברשימה שתזכה לזירוז בירוקרטי. ראש עיריית הרצליה: "נוכל להזרים לאזור 4,100 יחידות דיור"

אישור תוכנית ה"סופרטנקר" שיזם ראש הממשלה בנימין נתניהו במטרה לפתור את מצוקת הדיור באמצעות הקמת ועדה לדיור לאומי (וד"ל), שתאשר בהליך מזורז תוכניות בנייה ל-50 אלף יחידות דיור, מעורר תקווה בקרב ראשי ערים כי כעת יקודמו תוכניות בתחומי הערים שלהם. שר השיכון אריאל אטיאס הוא זה שיקבע אילו 50 תוכניות יש לקדם בעדיפות עליונה.

ראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, אומרת כי היא מקווה שהרשימה תכלול את תוכנית המגורים בקיבוץ גליל ים שמקודמת בוועדות התכנון כבר יותר מעשור. לדבריה, אם תעבור התוכנית לאישור בוד"ל, יחידת הדיור הראשונה עשויה להתחיל להיבנות כבר בעוד חצי שנה.

תוכנית גליל ים נמצאת על קרקעות של מינהל מקרקעי ישראל במרכז הרצליה, סמוך לקיבוץ גליל ים ומזרחית לנתיבי איילון, והיא כוללת תוכנית בנייה ל-4,100 יחידות דיור שאותן ישווק המינהל. 1,100 יחידות הדיור הראשונות, מתוכן 215 יחידות דיור במסגרת מחיר למשתכן (מכרזים במגרשים מיוחדים שמשרד השיכון מפקח על מחירי הדירות בהם), ממתינות לדיון בהפקדה בוועדה המחוזית לתכנון ובנייה תל אביב.

בשלב השני ידונו ועדות התכנון ב-3,000 יחידות דיור נוספות, מתוכן 600 דירות במסגרת מחיר למשתכן.

"קצב העבודה של הוועדה המחוזית כיום הוא כזה שאישור 1,100 היחידות הראשונות עד לשלב שניתן להוציא היתרי בנייה ייקח לא פחות משנתיים, ו-3,000 היחידות בשלב השני יבשילו לכדי התחלת בנייה בלא פחות מחמש שנים", אומרת גרמן. "אם ישלפו מהוועדה את התוכניות המשמעותיות ביותר, כמו גליל ים, נוכל להזרים לאזור שלנו 4,100 יחידות דיור בתוך שנה וחצי".

"שחררו את הפקקים"

"הורדת מחירים לא צריכה להיעשות על ידי התערבות בביקוש והעלאת הריבית, אלא על ידי הגדלת ההיצע", אומרת גרמן. "מאחר שהרצליה ורעננה נמצאות בקצה העליון של רמת המחירים, אין ספק שאם המחירים יירדו בהרצליה כתוצאה מ-4,000 יחידות דיור חדשות, זה ישפיע על המחירים מחוץ לאזור".

ראשי ערים אחרות מטילים ספק ביעילות תוכנית ה"סופרטנקר". כך למשל, אחת מתוכניות הבנייה שמיועדות לדיון בוד"ל היא בצריפין. ואולם ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, אמר בסיור קבלנים ויזמים בעיר כי "אין שום סיכוי שתוך שנה וחצי תחל הבנייה בצריפין, אף שהוא כלול בתוכנית של נתניהו כאחד מהמתחמים שיטופלו במסגרת הוד"לים".

לדברי צור, העירייה מנסה לקדם את התוכניות במתחם צריפין מזה שנים, אך ועדת הגבולות שבמשרד הפנים לא נותנת אישור לתוכנית, כך שהיא עדיין לא עברה לתכנון בוועדה המקומית. "בנוסף, התוכנית גם תלויה בהתקדמות של בניית עיר הבה"דים שכן חלק מבסיסי ההדרכה אמורים לעבור לשם. אני אומר לראש הממשלה: 'שחררו את הפקקים שאתם יוצרים'", אמר צור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully