וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמנתם כרטיסים דרך סאן דור? לא בטוח שתטוסו

זוהר בלומנקרנץ

20.3.2011 / 17:15

רת"א שללה רשיון ההפעלה של חברת התעופה סאן דור תחת הטענה כי החברה לא עומדת בתנאים לקבלת רשיון מפעיל של חברת תעופה משום שאין לה מטוסים וצוותי אוויר משלה

רשות התעופה האזרחית (רת"א) הודיעה כי היא שוללת רשיון ההפעלה המבצעי של חברת סאן דור החל מ-1 באפריל השנה. על פי רשות התעופה האזרחית ובהמשך לביקורות של רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (ה-FAA), רשיון סאן דור לוקה בחסר, שכן, אין היא עומדת בתנאים לקבלת רשיון מפעיל של חברת תעופה, כגון מטוסים בבעלותה וצוותי אוויר משלה.

חברת אל על (-2.54% , 134.5) דיווחה היום (א') לרשות לניירות ערך, כי הודעת רת"א היא בהמשך למגעים אשר קיימה עם סאן דור, באשר לדרישותיה לגבי הרישוי ולאופן התפעול המבצעי של החברה.

"רת"א פועלת להקמת צוות לבחינת פתרון אפשרי למענה לטיסות סאן דור, אולם בשלב זה אין בידי החברה הערכה כספית ביחס לנזק שייגרם כתוצאה מהפסקת פעילותה האפשרית של סאן דור", נאמר בהודעת אל על לבורסה.

עם זאת, בענף התעופה מעריכים כי אם אכן יופסקו הטיסות דווקא לפני שיא עונת נסיעות הפסח, הנזק הכספי יהיה גבוה במיוחד. ראשי סאן דור השתתפו בסוף השבוע שעבר (ד') בשימוע שהתקיים בנציבות האיחוד האירופי, בעניין זה, בבריסל. זאת על מנת שהנציבות תחליט אם להטיל מגבלות תפעוליות על טיסותה של סאן דור לאירופה.

כיום סאן דור חוכרת מטוסים מחברת אל על ומשתמשת בטייסיה. החברה הבת הוקמה בזמנו כדי לתת מענה להפסקת טיסותיה של אל על בשבתות וחגים - שאז היא מרכזת את עיקר טיסותיה. המהלך היה מקובל במשך שנים על הציבור הדתי ועל רשויות התעופה של ישראל.

ב-2010 הרחיבה סאן דור את פעילותה ותפסה את המקום הרביעי בדירוג מספר הנוסעים מבין חברות התעופה אשר פועלות בנתב"ג. על פי נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) סאן דור הטיסה כ-425.9 אלף נוסעים ב-2010 - גידול של 15.5% לעומת 2009.

סאן דור: נדאג לנוסעים

מחברת סאן דור נמסר היום בתגובה כי "חברת סאן דור הקימה צוות העובד מול צוות של רשות תעופה אזרחית (רת"א) במטרה לגבש מתכונת פעולה מקובלת לפעילותה של החברה".


דובר סאן דור הדגיש ואמר כי החברה מצפה ממשרד התחבורה לודא ולעשות הכל כדי לאפשר המשך טיסות סאן דור לכל יעדיה ומשוכנעת שכך יהיה.

חברת סאן דור תדאג לכל נוסעיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully