וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: אקזיט בשווי מאות מיליוני דולרים לפרוביג'נט

גיא גרימלנד

21.3.2011 / 10:36

עוד אקזיט ישראלי: ברודקום תודיע היום סופית כי היא רוכשת את פרוביג'נט תמורת כ-350 מיליון דולר. בחברה הושקעו כ-55 מיליון דולר. הודעה משותפת לפרוביג'נט וברודקום צפויה בצהריים

יום לאחר האקזיט של פייסבוק וסנאפטו, וההיי-טק הישראלי ממשיך לרתוח: ל-TheMarker נודע כי ברודקום תודיע היום בצהריים באופן רשמי על רכישת חברת הסטארט אפ הישראלית פרוביג'נט (Provigent) עבור סכום המוערך בין 300 ל-400 מיליון דולר. על המו"מ בין השתיים דווח לפני שלושה שבועות.

זו הרכישה השמינית של ברודקום בישראל. בחודש נובמבר 2010 החברה רכשה את סייטיק ויסטה מנתניה עבור סכום לא ידוע. בחודש אוקטובר ברודקום רכשה את פרסלו עבור 88 מיליון דולר. בשנת 2009 היא רכשה את דיון נטוורקס ב-178 מיליון דולר. רכישות אחרות של ברודקום בישראל היו אוקליטקה ב-31 מיליון דולר בשנת 2007, סילקווינט תמורת 84 מיליון דולר בשנת 2005, אם סטרים ב-10 מיליון דולר בשנת 2004 וויז'ן טק ברבע מיליארד דולר בשנת 2000.

פרוביג'נט פועלת בתחום ייצור השבבים לתעשיית התמסורת האלחוטית רחבת הסרט. עד כה החברה גייסה 55 מיליון דולר. המשקיעים מאחורי החברה שיגרפו מיליוני דולרים מהאקזיטים הם: פיטנגו, סקויה קפיטל, מגנום תקשורת, אסנד טכנולוג'י וונצ'רס, דלתא וונצ'רס, סטאטה וונצ'רס פרטנר גלובספן קפיטל וד"ר אנדרו ויטרבי, יזם משותף של חברת קוואלקום.

השבבים של פרוביג'נט מיועדים לתקשורת בין אנטנות סלולר למרכזייה, לתמסורת אלחוטית בחברות טלקום ולקישור אלחוטי בין מבנים בקמפוסים, בפרוטוקול את'רנט. יזם חברת פרוביג'נט הוא דן חורש, המשמש גם כמנכ"ל. על פי הערכות בשוק החברה מוכרת בעשרות מיליוני דולרים. התקופה האחרונה היתה סוג של עדנה לחברות השבבים הישראליות, בעיקר בשל הצורך שהולך וגובר בצריכת DATA מצד צרכני התקשורת.

וינטגרה נמכרה בסוף 2010 ל-PMC עבור 300 מיליון דולר. שנה לפני כן סיגמה דייזיינס רכשה את חברת קופרגייט עבור כ-200 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully