וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט השלימה העלייה התלת יומית החדה השנה

נמרוד הלפרן

21.3.2011 / 22:15

דאו ג'ונס נסגר מעל 12,000 נקודות. מגזר הטכנולוגיה הוביל העליות היום; טאואר עלתה ב-8% עקב המלצת אנליסטים; אמדוקס הוסיפה 2%

בורסות וול סטריט פתחו את השבוע במגמה חיובית והשלימו על העלייה התלת-יומית החדה ביותר השנה על רקע פעילות בשוק המיזוגים והרכישות, דעיכת החששות מפני אסון גרעיני ביפן והשלמת השתלטות מדינות המערב על המרחב האווירי של לוב. הודעת משרד האוצר האמריקאי כי יתחיל למכור את תיק האג"ח מגובות משכנתאות (MBS) בהיקף של 142 מיליארד דולר שרכש במהלך המשבר הפיננסי, אף היא תמכה במדדים.

מדד דאו ג’ונס נסגר הערב (שני) מעל רמת 12 אלף נקודות בראשונה זה שבוע וחצי לאחר עלייה של 1.5% לרמה של 12,036 נקודות, מדד S&P 500 הוסיף 1.5% לרמה של 1,298 נקודות ומחק בכך את מרבית הירידה של 1.9% שרשם בשבוע שעבר. המדד השלים בכך עלייה של 3.3% בתוך שלושה ימים - העלייה התלת-יומית החדה ביותר השנה. מדד נאסד"ק עלה ב-1.8% לרמה של 2,692 נקודות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.05% לרמה של 3.32%.

משרד האוצר של ארה"ב הודיע היום כי יתחיל למכור את תיק האג"ח מגובות משכנתאות (MBS) בהיקף של 142 מיליארד דולר שרכש במהלך המשבר הפיננסי, וכי בכוונתו למכור אג"ח בהיקף של עד 10 מיליארד דולר בחודש. מכירות האג"ח יתחילו החודש בכפוף לתנאי השוק, והשלמת מכירת תיק האג"ח מגובות משכנתאות צפויה בתוך כשנה, מסר משרד האוצר האמריקאי.

"נמכור את ההשקעה הזו בקצב הדרגתי ומסודר כי למקסם את הרווח למשלמי המסים וכדי לסייע להגן על תהליך התאוששות שוק המשכנתאות", אמרה מרי מילר, הממונה על שוקי הפיננסים במשרד האוצר של ארה"ב.

משרד האוצר החל ברכישת אג"ח מגובות משכנתאות לאחר הלאמת חברות פאני מיי ופרדי מאק בחודש ספטמבר 2008, בניסיון לייצב את השווקים ולהוזיל את מחירי המשכנתאות, על רקע המשבר הפיננסי העולמי והמשבר החמור ביותר שידע שוק הדיור האמריקאי מאז תקופת השפל הכלכלי הגדול בשנות ה-30 של המאה הקודמת. משרד האוצר האמריקאי צפוי למכור את תיק האג"ח מגובות משכנתאות שלו ברווח של 15-20 מיליארד דולר, לדברי גורם במשרד האוצר שביקש לשמור על עילום שם.

סלקום הודיעה על כוונתה לגייס חוב מהציבור בהיקף של עד 500 מיליון שקל

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: מכירות הבתים הקיימים בארה"ב צנחו בפברואר ב-9.6% והמחיר החציוני ירד לשפל של תשע שנים, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). מכירות הבתים הקיימים נפלו בחודש שעבר לקצב שנתי של 4.88 מיליון - ירידה חדה יותר מתחזית הכלכלנים לקצב מכירות שנתי של 5.13 מיליון בתים. המחיר החציוני של בתים נפל בפברואר ב-5.2% לעומת החודש המקביל בשנה הקודמת, לרמה של 156,100 דולר - רמתו הנמוכה ביותר מאז אפריל 2002.

ענקית הטלקום האמריקאית AT&T תרכוש את החטיבה האמריקאית של טי-מוביל מחברת דויטשה טלקום תמורת 39 מיליארד דולר - באחד מהמיזוגים הגדולים ביותר מאז תחילתו של המשבר הפיננסי העולמי - מסרו היום שתי החברות. במסגרת העסקה, תרכוש AT&T את טי-מוביל USA תמורת 25 מיליארד דולר במזומן ו-14 מיליארד דולר במניות. דויטשה טלקום תקבל במסגרת העסקה נתח של 8% ב-AT&T ומושב בדירקטוריון החברה. העסקה אושרה על ידי הדירקטוריונים של שתי החברות.

ענקית הפיננסים האמריקאית סיטי הודיעה היום כי תשוב לחלק למשקיעים דיווידנד רבעוני ברבעון השני של השנה בסכום של סנט אחד למניה. בנוסף, מתכוונת החברה לבצע איחוד מניות (פיצול מניות הפוך) שייכנס לתוקפו ב-6 במאי, במסגרתו יאוחדו כל 10 מניות למניה אחת. "פיצול המניות ההפוך והכוונה להשיב את הדיווידנד הם צעדים נחוצים, אנו מצפים להתחיל להשיב הון לבעלי המניות החל מהשנה הבאה", אמר מנכ"ל סיטי, ויקרם פנדיט. לדבריו, "סיטי היא חברה שונה מהותית לעומת מצבה לפני שלוש שנים".

בקרב המניות הישראליות בוול סטריט: האנליסט טום רודריק מבית ההשקעות סטיפל ניקולאוס כתב בדו"ח למשקיעים שפירסם היום כי חברת אמדוקס צפויה ליהנות מרכישת טי-מוביל על ידי AT&T - הלקוחה הגדולה ביותר של אמדוקס האחראית על 29% מהכנסותיה.

רשות התרופות האירופית (EMA) אישרה את שיווקה של Gilenya, תרופה אורלית שפותחה על ידי חברת נוברטיס ומתחרה של הקופקסון של טבע לטיפול בטרשת נפוצה. האישור ניתן בעקבות אישור שקיבלה נוברטיס בספטמבר 2010 לשווק את התרופה בארה"ב. עם זאת, הרשות האירופית, בניגוד ל-FDA, אישרה לשווק את גילניה כתרופת קו שני, כלומר כאופציה השנייה של נוירולוגים לאחר שהחולה לא הגיב לטיפול באמצעות תרופות אחרות למחלה שכולן עד עתה ניתנו באמצעות זריקה או עירוי.

אנליסטים של בית ההשקעות לידר שוקי הון המליצו לקנות מניות טאואר , יצרנית השבבים ממגדל העמק, והעריכו כי למניית החברה פוטנציאל לעלייה של כ-38%. בלידר נקבו במחיר יעד של 1.7 דולר למניה: "טאואר עברה מהפך חיובי מהותי בשנים האחרונות והפכה מחברה מדשדשת לחברה צומחת ומובילה בתחום פעילותה, ורוב בזכות ההנהלה החדשה אשר ידעה לזהות ולנצל הזדמנויות צמיחה". בלידר ציינו כי מצבה הנוכחי של החברה נראה יותר טוב מאי פעם והעריכו כי גם השנים הקרובות יהיו טובות עבורה בשל התחזית החיובית לתעשייה ויישום אסטרטגיית הצמיחה.

חברת סלקום הודיעה על כוונתה לגייס חוב מהציבור בהיקף של עד 500 מיליון שקל. החברה מתכננת להרחיב את סדרות איגרות החוב הקיימות ד' ו-ה', צמודה ושקלית, לציבור המשקיעים הישראלים. חלק מהתמורה אשר תגויס, אם בכלל, תשמש למימון עסקת המיזוג עם ספקית האינטרנט ושירותי הטלפוניה, חברת נטוויז’ן- הליך עליו הודיעה החברה בשבוע שעבר, המוערך בהיקף כספי של כ-1.5 מיליארד שקל.

דלק US, זרוע האנרגיה האמריקאית של קבוצת דלק של יצחק תשובה, דיווחה על העסקה לרכישת השליטה בחברת האנרגיה האמריקאית ליין אוייל (Lion Oil) האמריקאית, שבשליטת חברת ארגון אינק (Ergon Inc). נכון להיום, מחזיקה החברה, בכ-34.6% מהון המניות של Lion Oil, אותן היא רכשה בשנת 2007 בעסקת מניות ומזומן בהיקף של כ-143 מיליון דולר. כעת, היא רוכשת 53.7% נוספים תמורת סכום כולל של כ-145 מיליון דולר, המשקף ל-Lion Oil שווי של כ-270 מיליון דולר - נמוך משמעותית מן השווי שלפיו בוצעה העסקה ב-2007.

חברת סיוה מתכננת שבבים ישראלית הנסחרת בנאסד"ק, הודיעה היום כי תספק לחברת השבבים הסינית Xincomm Communications מעבדי אותות דיגיטליים שישולבו במוצרי סלולר בתקן LTE של דור 4. לפי ההסכם, תספק החברה את מעבד ה-CEVA-X, שישולב בשבבי התקשורת שמפתחת Xincomm עבור מוצרי סלולר התומכים בתקני LTE-TDD/FDD, המיועדים לשווקים המוניים ברחבי העולם.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully