וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האוצר דורש צווי מניעה לשביתת העובדים הסוציאליים

22.3.2011 / 16:45

שביתת העובדים הסוציאליים תגיע לסיומה בכוח צווי מניעה? משרד האוצר דורש מבית הדין לעבודה להחזיר את העובדים לעבודה מאחר וגובשו הסכמות, שלטענתם העובדים אינם מכבדים

משרד האוצר פנה היום (שלישי) לבית הדין לעבודה בתל אביב, בדרישה להוציא צווי מניעה שיאסרו על כלל העובדים הסוציאליים בשירות המדינה להמשיך בשביתה ובצעדים הארגוניים בהם פתחו לפני כשלושה שבועות.

לטענת משרד האוצר, הבקשה הוגשה משום שהמו"מ בין האוצר לאיגוד העובדים הסוציאליים הסתיים וגובשו הסכמות מלאות, שלא התקבלו בידי העובדים עצמם. לפי דרישת האוצר, חרף ההסכמות עם האיגוד המייצת את העובדים, "ממשיכה להתנהל שביתה שפישרה לא ברור. משמע אין המדובר בשביתה כמשמעה ביחסי עבודה ובדיני עבודה אלא בהפגנת כוח גרידא ללא מטרה".

הפגנה של עובדים סוציאליים מול בית אריאלה, מרץ 2011. אורי לנץ
שביתה ללא מטרה?/אורי לנץ

בתוך כך, אמר אתמול יו"ר הסתדרות העובדים עופר עיני בראיון לגלי צה"ל כי העובדים הסוציאליים "איבדו את הפרופורציות" וכי תוספת של 25% לשכרם ביחד עם סעיפים נוספים שגובשו בהסכם "הם בבחינת הישג חסר תקדים". לדבריו הצטרף גם יו"ר איגוד העובדים, איציק פרי, ואמר כי "ההישג בהסכם שגובש הוא פי שלושה וחצי יותר ממה שקיבלו בכל המגזר הציבורי".

מתנועת עתידנו, למען עתיד העבודה הסוציאלית בישראל, אשר התנגדה בתוקף להסכם שגובש בין האיגוד, ההסתדרות האוצר נמסר בתגובה כי "השביתה היא חלק ממאבק לגיטימי. המדינה צריכה לקחת אחריות לכך שאנשים עובדים יוכלו להתפרנס כראוי ולא יקלעו למצבי עוני. העתירה מהווה צעד אלים נגד זכותם הלגיטימית של העובדים הסוציאליים להיאבק".

ממשרד הרווחה נמסר: "איננו מתנגדים להוצאת צווי המניעה".

בשעה זו דנים באיגוד העובדים הסוציאליים בתגובה לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully