וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קונדואיט הישראלית במו"מ למכירתה ביותר ממיליארד דולר

אמיתי זיו, גיא גרימלנד

31.3.2011 / 17:01

לאקזיט ענק? חברת קונדואיט המבטיחה שייצרה תוכנה לייצור סרגלי כלים לדפדפני אינטרנט בדרכה להפוך לאחד מסיפורי ההצלחה הגדולים של ההייטק הישראלי.

חברת קונדואיט (Conduit) הישראלית נמצאת על סף אקזיט ענק. ל-TheMarker נודע כי החברה נמצאת במשא ומתן למכירתה בסכום של יותר ממיליארד דולר, כאשר קיימות מספר חברות המתעניינות בה.

קונדואיט היא אחת מחברות ההזנק המבטיחות בישראל. החברה הוקמה בשנת 2005 וגייסה עד כה 9.5 מיליון דולר בלבד. למרות זאת, קונדואיט מייצרת מחזורים משמעותיים: כ- 100 מיליון דולר ב- 2009 וכ- 300 מיליון דולר ב- 2010. החברה מעסיקה 250 עובדים בנס ציונה.

המוצר של קונדואיט הינו תוכנה לייצור סרגלי כלים לדפדפני אינטרנט (Toolbars). החברה מאפשרת לכל משתמש, גם לחברות קטנות, לייצר סרגל כלים מותאם אישית. בניית הסרגל היא חינם, אך החברה מרוויחה מפרסומות מוטמעות בסרגל, במודל חלוקת הכנסות עם בעל הסרגל. מודל רווח שני של החברה הטמעת מנוע חיפוש בסגרל החברה, נכון לעכשיו בינג של מיקרוסופט, והחברה משלמת לקונדואיט על כל חיפוש שמקורו בסרגל. נכון לעכשיו יש לחברה 260 מיליון משתמשים ובאחרונה היא השיקה מוצר לסלולר המאפשר בניית אתרים סלולרים בקלות ועם אותו מודל הכנסות.

שאול אולמרט, סמנכ"ל בכיר לשיווק ומכירות, מסר בתגובה: "שאפנו להקים בישראל חברת אינטרנט בקנה מידה עולמי ובזה אנחנו עומדים. יש לנו יותר משתמשים מאשר בלינקדאין ובטוויטר. רק בשנה האחרונה שכרנו 100 עובדים בישראל ואנחנו מחויבים למדינה".

על פי נתוני IVC, בחברה הושקעו עד עכשיו 9.5 מיליון דולר בלבד, 1.5 מיליון דולר על ידי קרן יוזמה - 3 ועוד 8 מיליון דולר על ידי קרן בנצ'מארק (גיוס שהסתיים ב- 2006). שתי הקרנות מחזיקות יחדיו כ- 35% בחברה והשאר מוחזק על ידי המייסדים ומספר אנג'לים.

גורמים בתעשיית ההון סיכון מציינים כי ההחלטה של קונדואיט לזנוח את גוגל ולהתקשר בחוזה אסטרטגי עם מיקרוסופט התקבלה באופן קשה במשרדי גוגל. כפי הנראה, ההסכם הקודם של קונדואיט עם גוגל ייצר לענקית האינטרנט תנועת גולשים רבה, וההערכות הן כי גוגל תשמח לרכוש את קונדואיט. יש לציין כי בקופתה של גוגל יש כיום כ-35 מיליארד דולר.

בעבר עלו גם הערכות לפיהן מיקרוסופט מתעניינת ברכישת החברה לפי שווי נמוך יותר של 300 מיליון דולר, כאשר יש לציין כי למיקרוסופט כ-41 מיליארד דולר במזומן בקופתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully