וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנדל"ן בתל אביב ממשיך להבטיח ולקיים

6.4.2011 / 8:48

ת"א ברשימת הערים המבטיחות בעולם. סקר שנערך בקרב הלקוחות העשירים של סיטי בנקאות פרטית מלמד כי נדל"ן הוא אפיק ההשקעה המועדף על העשירים.

הכלכלות המתעוררות יתפסו ויילכו מקום מרכזי על הבמה הגלובלית בעשור הבא ומאילך. הערים מומבאי, שנחאי וסאו פאולו יצברו חשיבות במהירות רבה - כך עולה מסקר שערכו סיטי בנקאות הפרטית של סיטי וחברת ייעוץ הנדל"ן הגדולה בעולם, נייט פרנק, בקרב הלקוחות העשירים של סיטי. בסקר מופיע דירוג הערים המבטיחות בעולם, במונחים של הזדמנויות השקעה והשפעה על עולם העסקים הבינלאומי.

בדירוג הערים בעולם במונחים אלה נמצאות ניו יורק, לונדון, פאריס וטוקיו במקומות הראשונים. בדירוג של הערים המבטיחות בעולם ל-2011 נמצאת תל אביב במקום 34, לאחר שירדה מקום אחד לעומת 2010 ועלתה שניים ב-2009.

לפי הסקר, ניו יורק ולונדון ימשיכו להיות הערים המובילות בעולם גם בעשור הקרוב, אך הערים הגדולות בכלכלות המתעוררות יזנקו במהירות הרבה ביותר בחשיבותן הכלכלית. שש מבין עשר הערים שחשיבותן זינקה בשיעור הגבוה ביותר בסקר השנה היו באסיה.

תל אביב זוכה לדירוגים גבוהים במיוחד בתחום איכות החיים: 17 בעולם; בתחום ההשפעה הפוליטית היא מדורגת 26; ובידע והשפעה היא 34. במדד הפעילות הכלכלית היא מדורגת מקום 40 ואחרון ברשימת 40 הערים המבטיחות.

דירוג נוסף לערים בעולם היה בחלוקה לפי אופי המשקיעים. הערים המובילות ליזמים הן שנחאי, הונג קונג, בייג'ין וניו יורק. הערים המובילות להדוניסטים הן ניו יורק, הונג קונג, טוקיו ופאריס. לרומנטיים מובילות פאריס, ניו יורק, לונדון ורומא.

מענה למשקיעים עשירים

הסקר, שבו השתתפו יועצי השקעות של 5,000 לקוחות בעלי שווי נקי גבוה (HNWI - אנשים שיש להם יותר ממיליון דולר בנכסים נזילים) של סיטי מ-36 מדינות, בחן גישות ועמדות בקרב הלקוחות, וגילה כי מפלטם של משקיעים עשירים גם בעת טלטלות כלכליות וגיאו-פוליטיות הוא נדל"ן יוקרה, עם עליות מחירים דו-ספרתיות במחירים בלונדון, ניו יורק ושנחאי.

באופן כללי, נדל"ן הוא אפיק ההשקעה המועדף, שתופס 35% מההשקעות של הנסקרים - יותר מכל תחום אחר, למעט ההשקעה בעסקיהם שלהם. אחרי נדל"ן נמצאות מניות, אג"ח קונצרניות ואג"ח ממשלתיות; ואחריהן קרנות פרטיות והון סיכון, סחורות, קרנות גידור, זהב ונגזרים.

מדידת חשיבות הערים בקרב המשקיעים העשירים התבססה על כמה גורמים. האחד, פעילות כלכלית - הערכת חלקה בזרימת ההון הגלובלי; מספר העסקים המחזיקים בה את המטה שלהם; פעילות שוק ההון הכנסה לנפש. גורם שני היה השפעה פוליטית - כולל מספר מטות הארגונים הפוליטיים וארגונים בינלאומיים שאינם ממשלתיים. גורם שלישי היה איכות החיים - כולל אמות מידה רבות של חירות אישית פוליטית, ביטחון, פשע, יציבות פוליטית, שירותי בריאות, תרבות, אקלים וסביבה טבעית ומעשה ידי אדם. גורם רביעי היה ידע והשפעה - כולל מעמד מערכת החינוך וגודלה, ארגוני מדיה מקומיים ובינלאומיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully