וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הרעש ביפן: וול סטריט נסגר בירידות

נמרוד הלפרן

7.4.2011 / 23:40

רעש האדמה ביפן, עליית הריבית באירופה וזינוק מחיר הנפט גרמו לבוסרסה האמריקאית להיסגר בירידות שערים. הדאו ג'ונס ירד ב-0.1% והנאסד" איבד גם הוא 0.1%

בורסות וול סטריט נסגרו בירידות ביום חמישי בעקבות רעש אדמה נוסף שפקד את יפן, העלאת הריבית באירופה בראשונה זה כמעט שלוש שנים וזינוק מחיר הנפט מעל לרמה של 110 דולר לחבית - שיא של 30 חודשים. נתוני מקרו חיוביים שפורסמו בארה"ב, שהצביעו על ירידה חדה מהצפוי במספר תביעות האבטלה הראשונות, שיפור במכירות הקמעונאיות וגידול חודשי חמישי ברציפות באשראי הצרכנים, לא הצליחו לבלום את הירידות.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.1%; מדד S%P 500 איבד 0.2%; מדד נאסד"ק נסוג ב-0.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות קלות, והתשואה עלתה ב-0.01% לרמה של 3.56% - שיא של חודש.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-10,000 לרמה של 382 אלף, הרמה הנמוכה ביותר מאז שלהי חודש פברואר, מסר היום משרד העבודה האמריקאי. כלכלנים צפו ירידה של 3,000 במספר התביעות הראשונות לעומת 388 אלף תביעות שעליהן דווח במקור בשבוע הקודם.

הריבית בגוש היורו עלתה

מכירות הקמעונאיות הגדולות בארה"ב עלו על התחזיות בחודש מארס, לפי נתונים שפורסמו היום. בקרב 17 הרשתות הקמעונאיות שפירסמו עד כה את נתוני המכירות של חודש שעבר, כשלושה רבעים דיווחו על מכירות שעלו על תחזיות האנליסטים, לפי נתוני ספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס.

אשראי הצרכנים בארה"ב גדל בפברואר זה החודש החמישי ברציפות, לפי נתונים שפירסם היום הבנק הפדרלי. אשראי הצרכנים גדל בפברואר ב-7.6 מיליארד דולר, או קצב שנתי של 3.8%, לרמה של 2.42 טריליון דולר. העלייה היתה חדה יותר מתחזיות הכלכלנים. נתוני חודש ינואר תוקנו כלפי מטה לעלייה של 4.4 מיליארד דולר לעומת עלייה של חמישה מיליארד דולר שעליה דווח במקור.

הבנק המרכזי של אירופה (ECB), הבנק המרכזי של אירופה העלה את ריבית הבסיס בגוש היורו ב-0.25% ל-1.25% בפגישתו היום (חמישי), כפי שצפו אנליסטים. זוהי העלאת הריבית הראשונה בגוש היורו מאז יוני 2008, לאחר שהריבית נשמרה ברמה של 1% מאז יוני 2009.

נשיא הבנק המרכזי, ז'אן-קלוד טרישה, אמר היום כי הועד המנהל הקובע את המדיניות המוניטרית של הבנק, טרם החליט האם מדובר בהעלאת ריבית ראשונה בסדרת העלאות, או העלאה בודדת. טרישה אמר כי "בהתבסס על הניתוח הכלכלי והמונטרי התקופתי, החליט הבנק להעלות את הריבית לאחר שהותיר אותה בשפל למשך שנתיים. עוד אמר טרישה כי לא ניתן יהיה להימנע משינויים במדיניות המוניטרית המקלה, על מנת לא לאפשר לאינפלציה להרים ראש. העלאת הריבית תאפשר "לשמור על ציפיות האינפלציה בגוש היורו מעוגנות, על מנת שיעמדו ביעד האינפלציה של הבנק", אמר. יעד האינפלציה של הבנק המרכזי הוא 2%.

זו הפעם היחידה, מלבד 2003, שבה אירופה מקדימה את ארה"ב במחזור העלאות ריבית. האינפלציה בגוש היורו הגיעה ל-2.4%, בעוד שאינפלציית הליבה, שלא כוללת מזון ואנרגיה, היתה 1%. בניגוד לבנק המרכזי של אירופה, סבור הבנק הפדרלי כי התייקרות הדלק והמזון איננה מהווה סיכון ארוך טווח לכלכלה, ולפיכך הוא דבק במדיניות הריבית הנמוכה שלו.

חברת התקליטים וורנר מיוזיק שבבעלות אדגר ברונפמן הבן נסחרה על רקע דיווחים כי המיליארד רון ברקל הגיש הצעה בסך שלושה מיליארד דולר לרכישתה. באחרונה דווח כי שורה של גורמים הביעו עניין בהגשת הצעות לרכישת חברת התקליטים השלישית בגודלה בעולם במסגרת מכרז למכירתה, שהיום היה היום האחרון להגשת ההצעות בו. בין הגורמים שהביעו עניין היו חברות התקליטים סוני מיוזיק ו-BMG, איל המדיה חיים סבן, וקרנות ההשקעה הפרטית אייפקס ו-KKR.

קרן וקטור האמריקאית במגעים לרכישת חברת ה-IT נס טכנולוגיות שבניהולו של שכי גרליץ. ההערכות בשוק הן כי החברה, העוסקת באספקת פתרונות ושירותים בתחומי המחשב וטכנולוגיות המידע, תימכר לפי שווי של כמיליארד שקל (בין 250-300 מיליון דולר). החברה נסחרת כעת לפי שווי של 245 מיליון דולר (870 מיליון שקל), בעוד שב-2004 הונפקה לפי שווי של 400 מיליון דולר. ירידת שווי השוק של החברה בשנים האחרונות, שנבע בעיקר כתוצאה משחיקה ברווחים, הביא כעת ככל הנראה את הקרן לבצע את הרכישה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully