וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוך שבוע: כל חברות הסלולר ייקרו את חבילות השיחה

רותי לוי, אמיתי זיו

14.4.2011 / 9:10

רגע אחרי שהיה נדמה כאילו יש תחרות בשוק הסלולר והמחירים האטרקטיביים נכנסו לחיינו, מתברר כי החבילות הזולות ירדו מהמדפים ומחיריהן עלו - סקירה כיצד השתנו ובכמה עלו בדיוק

לרגע קט היה נדמה כאילו יש תחרות בשוק הסלולר הישראלי. ב-1 בפברואר בוטלו קנסות היציאה וחברות הסלולר החלו במלחמה על הצרכן. למשך כמה שבועות קצרים הציפו מחירים אטרקטיביים את המדפים של חברות הסלולר, בעיקר ללקוחות הכבדים. אבל בדיקות TheMarker בשיתוף אתר כמהזה מעלה כי נכון לעכשיו, החבילות הזולות הורדו מהמדפים. חברות הסלולר הגדילו את החבילות שהן משווקות ללקוחות, בהרבה מקרים בלי פרופורציה לביקוש האמיתי של הלקוחות, ובמקביל העלו את המחירים של החבילות.

שר התקשורת משה כחלון במסיבת עיתונאים לקראת כניסתן של שתי חברות חדשות לשוק הסלולר, אפריל 2011. אורי לנץ
מלחמה קצרת מועד. שר התקשורת משה כחלון/אורי לנץ

"החבילה המושלמת" של פלאפון

עם הכניסה לתוקף של הפחתת קנסות היציאה, פלאפון שיווקה חבילה בשם "החבילה החמה", עם 1,200 דקות שיחה ו-1,200 הודעות טקסט במחיר של 209 שקל לחודש. זהו מחיר אטרקטיבי מאוד ובניצול מלא של כל החבילה, עלות דקת שיחה או הודעה הוא 9 אגורות בלבד. אגב, חבילה זו לא היתה אפשרית לפני הורדת דמי הקישוריות.

כעת פלאפון ניפחה את החבילה ושמה על המדף מוצר שבו 1,500 דקות ו-1,500 הודעות טקסט. פלאפון העניקה לחבילה את השם "החבילה המושלמת". למעשה, מדובר בחבילה שאינה עונה על צורך וביקוש אמיתי, היות שרוב הלקוחות לא הגיעו ממילא לרף של 1,200 הדקות. האמת היא שלקוח ממוצע בישראל מדבר 360 דקות בלבד. תג המחיר של החבילה החדשה: 299 שקל - 90 שקל יותר מהמוצר הקודם שהציעה.

מה תוכלו להשיג תמורת 200 שקל מפלאפון אם תתקשרו היום? 450 דקות ו-450 הודעות טקסט.

"החבילה המיוחדת" של סלקום

לא ידוע מי הקדים את מי, אך גם לסלקום היה על המדף במשך פברואר ומארס "חבילה חמה", שתנאיה זהים לאלה של פלאפון. גם סלקום הציעה את החבילה במחיר של 209 שקל לחודש עם אותו מספר דקות והודעות טקסט - ובנוסף הציעה החזר של 25% על כל חשבונית שלישית, מה שמוריד את המחיר החודשי של החבילה ל-191 שקל לחודש. גם סלקום הורידה את החבילה הזאת מהמדף והיום היא מציעה "חבילה מיוחדת" של 1,100 דקות ו-1,100 הודעות טקסט, יחד עם חבילת גלישה מינימלית, במחיר של 299 שקל לחודש.

בסלקום גם לקוחות קטנים ישלמו יותר. סלקום דיווחה ל-TheMarker על "החבילה המיני חמה", שבה 100 דקות שיחה ו-100 הודעות טקסט ב-64 שקל בחודש. בדיקה שנערכה אתמול מגלה כי סלקום מציעה ללקוחות קטנים 100 דקות ו-200 הודעות טקסט (חבילת "סלקום טריו") במחיר של 95 שקל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

המהלך המנצח של פרטנר

את המהלך המתוחכם ביותר יש לזקוף לחברת פרטנר. החבילה שהציעה החברה הכתומה באותם ימי חסד של תחרות נקראה "אקסטרא 1300". היו בה 1,300 דקות ו-1,300 הודעות טקסט במחיר של 209 שקל לחודש. אך בדיוק כמו המתחרות, פרטנר קיפלה את החבילה הזאת וכאשר התקשרנו לבקש חבילה למשתמש כבד והתעקשנו להישאר עם המוטורולה הישן שלנו, נציגת מוקד השירות בישרה לנו חד-משמעית שרכישה ללא מכשיר היא פשוט יקרה יותר.

החבילה שהוצעה לנו ללא מכשיר תומחרה ב-298 שקל. חבילת הגלישה המנופחת הכלולה בה (2 ג'יגה), שבוודאי אינה דרושה למוטורולה שלנו, היא חלק מהחבילה ואינה ניתנת לביטול, ואף שכך הנציגה לא יכלה להציע לנו אלטרנטיבה. "זוהי ההצעה האטרקטיבית ביותר להרגלי השימוש שלך גם אם אין לך מה לעשות עם חבילת הגלישה", קבעה נציגת פרטנר. המעניין הוא כי אם נבחר לקבל אייפון במתנה במודל "חיוב-זיכוי" ל-36 חודשים, נזכה גם להטבות ניוד שונות שיוזילו את החבילה ל-250 שקל.

המהלך החדש של פרטנר הוא התניית הטבות הניוד האטרקטיביות ברכישת מכשיר בחברה: הלקוח הממוצע מתפתה כיום לשלם פחות לחבילה ללא התחייבות מבלי להבין שעצם רכישת המכשיר כובלת אותו ל-36 חודשים בחברה. בעוד שנה וחצי, אם יעבור לאחת המפעילות החדשות שזכו במכרז התדרים, הוא ימשיך לשלם לפרטנר תשלומים חודשיים מלאים (98 שקל לאייפון) וללא זיכויים עבור המכשיר.

מפרטנר נמסר: "במשך כל השנים פרטנר הובילה את השוק עם ההצעות המשתלמות ביותר המותאמות לדפוס שימושם וצורכיהם של לקוחותיה. תוכניות חדשות מוצעות כל עת וכוללות תמהיל מגוון לפי הדרישה והצורך של הלקוחות".

מה יכולים הלקוחות לעשות?

היות שהחברות העלו את התעריפים באותה העת ובשיעורים דומים, אין הרבה שהלקוח יכול לעשות כעת. כדאי להמתין לגל ירידות מחירים נוסף. גל אחד כזה צפוי להגיע בקיץ הנוכחי, עת יקומו מפעילות הסלולר הווירטואליות החדשות: רמי לוי ו-Free. לקראת סוף 2011 צפויות להיכנס גם מפעילות הסלולר המלאות החדשות: מירס ומרתון מובייל. כפי שזה נראה כרגע, נראה כי רק אז צפויה באמת ירידת מחירים חדה בענף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully