וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברננקי דחף את הוול סטריט לשיא של כמעט 3 שנים

נמרוד הלפרן

27.4.2011 / 23:14

לאחר שיו"ר הבנק המרכזי, בן ברננקי, העריך כי התגברות האינפלציה היא תופעה חולפת מדדי דאו ג'ונס ונאסד"ק עלו ב-0.8%. מניית ענקית הקמעונות המקוונת אמזון קפצה ב-8%

בורסות וול סטריט נסגרו ביום רביעי במגמה חיובית, ומדד S&P 500 עלה לרמתו הגבוהה ביותר זה כמעט שלוש שנים, לאחר שהבנק הפדרלי שב והתחייב להמשיך לתמוך בצמיחת כלכלת ארה"ב באמצעות ריבית נמוכה, ולאחר שיו"ר הבנק המרכזי, בן ברננקי, העריך כי התגברות האינפלציה היא תופעה חולפת.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.8%; מדד S&P 500 הוסיף 0.6% לרמתו הגבוהה ביותר מאז יוני 2008; מדד נאסד"ק טיפס ב-0.8%; שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר בירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.05% לרמה של 3.37%.

במסיבת עיתונאים לאחר החלטת הריבית בארה"ב - הראשונה מסוגה ב-97 שנות קיומו של הבנק הפדרלי - העריך ברננקי כי סיום תוכנית ההרחבה הכמותית של הבנק בסוף יוני אינה צפויה להיות בעלת השפעה משמעותית על שוקי הפיננסים או הכלכלה, ואמר כי הבנק המרכזי אינו מתכוון להתחיל לצמצם את היקף הנכסים במאזניו עם תום התוכנית אלא להמשיך השקיע מחדש כספים שיתפנו עקב סיום תקופת אג"ח ברכישת אג"ח חדשות.

הבנק הפדרלי סיפק תחזיות אופטימיות לגבי שיעור האבטלה

הבנק הפדרלי גם העלה את תחזית האינפלציה והוריד את תחזית הצמיחה הכלכלית לשנה הנוכחית, במקביל לכך שסיפק תחזיות אופטימיות יותר לגבי שיעור האבטלה. מוקדם יותר הותיר הבנק הפדרלי כצפוי את הריבית בארה"ב ללא שינוי בשפל הנוכחי של 0%-0.25% לפרק זמן ממושך, לאחר שהוריד אותה לרמה זו בדצמבר 2008, ושב והכריז כי תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה של הבנק המרכזי תימשך כמתוכנן עד סוף חודש יוני.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב: הזמנות למוצרים בני קיימא בארה"ב גדל בחודש שעבר ב-2.5% לאחר עלייה מתוקנת של 0.7% בחודש פברואר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לעלייה של 2.3% לאחר ירידה של 0.6% שעליה דווח במקור בפברואר. בניכוי הזמנות למוצרי תחבורה נרשמה בחודש מארס עלייה של 1.3% בהזמנות למוצרים בני קיימא - העלייה החדה ביותר השנה.

סיוה הגישה היום את דו"חותיה הרבעוניים. ההכנסות ברבעון הראשון של 2011 גדלו ב-42% לשיא של 15.1 מיליון דולר והרווח המתואם למניה הסתכם ב-23 סנט. ההכנסות מתמלוגים גדלו ב-85% והרווח התפעולי זינק ב-132% ל-5.8 מיליון דולר; במהלך הרבעון חתמה סיוה על 3 הסכמים חדשים לאספקת המעבד המתקדם של החברה CEVA-XC.

מניית אמזון תרכז עניין לאחר שדיווחה על ירידה ברווחיה הרבעוניים. בחברה צופים עלייה בהכנסות ברבעונים הבאים, אולם במסחר בחוזים עתידיים נרשמה ירידה במחיר המניה. מנייה נוספת שתרכז עניין היא אריקסון, אשר הכנסותיה קפצו בהשוואה לשנה שעברה והיכו את תחזיות האנליסטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully