וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות באחד העם: המסחר באג"ח ומק"מ לא יחודש

שלי אפלברג

28.4.2011 / 14:45

הבורסה בתל אביב הפעילה בטעות את שלב הנעילה והמסחר באג"ח ובמק"מ לא יחודש. סוחחר בכיר: "ייתכן כי לאור השביתות האחרונות, הם השיגו עתה קיצור של שעתיים"

הבורסה הפעילה הצהריים בטעות נוהל שלב נעילה. מדובר על תקלה באג"ח ובמק"מ שכרגע מצויים בסטטוס נעילה, שאמור להתחיל במניות בשעה 16:30. כל העסקות הנערכות בשלב זה נעשות רק בשער נעילה אשר נקבע בתחילתו. שער נעילה נקבע על פי ממוצע השערים המשוקלל במחזורי העסקות שבוצעו ב-30 דקות האחרונות בשלב הרצף. סוחר בכיר בבורסה אמר ל-TheMarker: "בעבר שעות המסחר קוצרו מ-17:00 ל-16:30 בשל שביתה של עובדים . ייתכן כי לאור השביתות האחרונות, הם השיגו עתה קיצור של שעתיים".

הבורסה בתל אביב פתחה את יום המסחר האחרון לשבוע על רקע המגמה החיובית שאיפיינה את המסחר בחו"ל. ת"א 25 שנסגר אתמול ללא שינוי, ופתח בעליות של 0.3% על רקע פקיעת האופציות, עבר לירידות של 0.8%, מדד הנדל"ן ומדד הבנקים שהושפעו אתמול מטיוטת ההוראה של נגיד בנק ישראל סטנלי פישר, בדבר הגבלת משכנתאות בריבית משתנה, נפתחו לאור פקיעת האופציות בעלייה של 0.5% ו-0.2% בהתאמה ועתה נסחרים בירידות של 0.2% ו -1.2% בהתאמה.

גורמים בשוק ההון אומרים כי יש אלמנטים של פחד בשוק לאור ההסכם שנחתם אתמול בין הפתח לחמאס בצד הפלסטיני. בו בעת ממשיכות להתקיים תנועות כספים הקשורות לסיפור פיצוץ צינור הגז בין ישראל למצרים אתמול. מניות שותפויות הגז יורדות: אמפל ממשיכה להחסיר כ-1.2% ובזן מחסירה כ0.5% . פעילים בשוק מסבירים כי הפיצוץ בצינור הגז בין ישראל למצריים עדיין גורם לתהודה בשוק. מניית בזן אשר ספגה ירידות של כ-10% בפיצוץ הקודם יורדת עתה רק בכ- 0.5%. הסברות הן כי לאור הפגיעה היותר חמורה בצינור המנייה תמשיך לרדת בימים הקרובים.

האופציות נפקעו

הדיסקאונט במניות מכתשים אגן וכור טרם נסגר. בעקבות קנייתה של מכתשים אגן על ידי החברה הסינית כמצ'יינה, נוצר דיסקאונט במחיר המניה בשוק אל מול שווי העסקה. הדיסקאונט גורם לתנועות נוגדות של משקיעים מחו"ל ומישראל . בשוק מתבצעות קניות של זרים מחו"ל למניה ומכירות של משקיעים מקומיים. בכור עומד הדיסקאונט על כ- 5% .

מועד פקיעת האופציות שנקבע ליום חמישי האחרון של החודש, בתנאי שלאחריו יש יום שישי באותו חודש, התרחש היום. האופציות על מדד ת"א 25 פקעו על 1337.09 נקודות ועל מדד הבנקים פקע על רמת ה-1400.48 נקודות.

האופציות על המניות נפקעו כדלקמן: מנית כיל פקעה על רמת 6029 נקודות, הפועלים פקעה על 1830 נקודות, לאומי פקעה על רמת 1819 נקודות וטבע פקעה על 15720 נקודות. שער הפקיעה של האופציות הוא בעצם שער הפתיחה של מדד ת"א 25. שער הפתיחה נקבע באופן רנדומאלי בין השעות 9:45 ל-9:50 על פי ההיצעים והביקושים בין הפעילים השונים המזרימים פקודות בשלב הטרום-פתיחה. באותן הדקות מנסים בדרך כלל השחקנים הגדולים לכוון את שער הפקיעה על פי מצבת הפוזיציות שלהם בשוק על ידי הזרמת היצעים או ביקושים למניות המדד.

פקיעה שקטה - מחזור גבוה

בשוק עברה היום הפקיעה באופן שקט תוך מחזור מסחר גבוה מהרגיל מבלי להשפיע הרבה על השוק. לדברי זיו פניני, מנהל חדר מסחר עסקות של מגדל שוקי הון, "יום יומיים לפני הפקיעה היה לחץ גדול על האוכף שנסחר במחיר מאוד זול והערכה הייתה שהפקיעה הולכת להיות סביב 1,340 הנקודות. ההפתעה היתה המחזור הגבוה".

מניות הארביטראז' נחלשות בעקבות הירידה בשער הדולר: טבע נחלשת ב-1.3% אלביט מפחיתה 1% ונייס מחסירה 1.6%. על רקע הפיצוץ בצינור הגז אתמול אנו רואים את מניות יחידות הגז חיוביות, כאשר מדד הנפט והגז עולה כעת ב-1.1% .

דרור זק"ש מנהל חדר מסחר בבנק הבינלאומי: "הטיוטה החדשה של סטנלי פישר בדבר ההגבלות על המשכנתאות, אינה גורמת בשלב זה לתנועה רצינית באג"ח הצמודות. לאחר הנאום אתמול של הנגיד האמריקאי בדבר התחזקות האינפלציה בארה"ב ובהערכה שהאינפלציה בישראל גם תהיתי גבוהה ההסתברות להתחזקות האג"ח הצמודות נראית ריאלית בעתיד הקרוב".

זק"ש הפנה את תשומת לב המשקיעים לעובדה כי הדולר ,על אף הקניות של דולרים אתמול על ידי משקיעים ישראלים , מגרד עוד פעם את אזור ה- 3.4 שקל וזאת על רקע היחלשותו בעולם. "אם נרד מתחת לרמת 3.4 אנו צפויים לראות את בנק ישראל חוזר להתערב בשוק מט"ח".

מניית ITGI מזנקת ב-20% על רקע תוצאות ניסוי טובות שהתקבלו. הדמייה תוך עורקית שערכה החברה הראתה את היעילות של שימוש ברקמה מן החי בסטנט של החברה.

על מנת לחזק את הנזילות הכספית של החברה ולמחזור את חובה, השלימה היום חברת כנפיים , בעלת השליטה באל על , הנפקה פרטית למוסדיים להרחבת סדרה ד' של איגרות החוב המדורגות בדירוג -ilA על ידי מעלות בהיקף של כ- 4 מיליון שקל. הריבית באג"ח נקבעה על פי הריבית הבסיסית של אג"ח ממשל משתנה 0817 בתוספת מרווח של 4.9% לשנה, ובמח"מ של 3.2 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully