וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד העם: טבע מושכת את המדדים לעליות

רם עוזרי

2.5.2011 / 15:39

יום הפכפכך בבורסת תל אביב: לאחר שחיסולו של בן לאדן לא עזר לאחד העם, דווקא רכישת הענק של טבע משכה את ת"א 25 ות"א 100 לעליות שערים

ההודעה של חברת טבע על רכישת חברת התרופות ספלון תמורת 6.8 מיליארד דולר מזניקה את מניית החברה ומושכת את המדדים המובילים לעליות שערים קלות.

מדד ת"א 25 , מוסיף כעת לערכו 0.1% ומדד ת"א 100 נסחר אף הוא בעלייה של 0.2%. מדד הבנקים אשר איבד 4% בשני ימי המסחר האחרונים, מוסיף לרדת ומפחית 0.4%, ת”א בנקים ומדד הנדל"ן עבר לעלייה של 0.2%.

לעומת האדישות שגילתה הבורסה בתל אביב לידיעות מאפגניסטן על חיסולו של בן לאדן, החוזים העתידיים על המדדים המובילים בניו יורק מורים על עליות שערים של 0.5%. מדובר על המשך המגמה מהחודשים האחרונים, כאשר מתחילת השנה נרשם פער תשואות של 10% בין תשואת שוק המניות בתל אביב ובניו יורק.

"שוק המניות הישראלי מתקשה מאוד לעלות בשוק עם ריבית גבוהה יחסית ותוואי ריבית עולה. בניגוד לארה"ב, החלופה חסרת הסיכון למניות פה היא כבר די אטרקטיבית. זו הסיבה שכולם מתבצרים במק"מים - זה השוק היחיד שיש בו עליות וכל הכסף החדש יושב בחניה שם", הסביר יניב פגוט, אסטרטג ההשקעות הראשי של קבוצת איילון, המנהלת נכסים בשווי 12 מיליארד שקל.

"הסיפור הרווח בשוק לאור הירידות הוא כי מקורן ביציאה של זרים משוק המניות בתל אביב - הסיפור הזה הוא פשוט לא נכון", הוסיף פגוט. "שני דברים מקשים בחודשים האחרונים על שוק המניות הישראלי: האינפלציה ועליות הריבית מצד אחד, והיעדר כסף חדש מצד שני. צריך שינוי משמעותי בלפחות אחד מהם כדי שנתכנס למגמה של בורסות ניו יורק".

לדבריו, פדיונות בקרנות הנאמנות מכבידים על שוק המניות. "לא מדובר על פדיונות גבוהים" אמר פגוט. "אולם מכיוון שהמחזורים נמוכים, מספיק יציאה של מעט כסף כדי להוריד את המדדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully