וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: מחיר הבשר יירד בסוף החודש

עמירם כהן

5.5.2011 / 16:15

פעילים בענף הבשר מאמינים כי עם סיום "חודש העצמאות" יירד מחירו של הבשר הטרי בעד 10%. הסיבות לירידת המחירים: עודפי יבוא עגלים והמתנה בעזה לפתיחת מעבר רפיח

"הבשר הטרי יוזל לאחר יום סיום "חודש העצמאות" ב-5%-10%" - כך מעריכים פעילים בענף גידול עגלים לבשר. להערכה זו מספר סיבות, שהראשונה בהן היא הירידה במחירי בשר חי (עגלים) למשחטות. המחירים ירדו מאז ראשית השנה מ-18.7 שקל לקילו חי ל-17 שקל לקילו חי (9%). מנכ"ל ארגון מגדלי בקר לבשר, חיים דיין, אומר כי עד כה לא השפיעה הוזלת הבשר החי על מחירי הבשר הטרי לצרכן וההשפעה צפויה רק לאחר יום העצמאות. הסיבה לכך היא שלקראת יום העצמאות הביקוש לבשר טרי עולה.

הוזלת הבשר החי מאז ראשית השנה נובעת בעיקר מעודפי היצע. ב-2010 יובאו לישראל כ-20 אלף עגלים יותר משיובאו לישראל ב-2009 והגידול ביבוא, אומר דיין, החל להשפיע על מחירי הבשר החי החל מראשית 2011, כשהעגלים המיובאים החלו לסיים את תקופת הפיטום שלהם במשקים החקלאיים ונשלחו למשחטות. עוד אמר דיין כי הוא צופה הוזלה נוספת של הבשר החי בשל פתיחת המעברים הצפויה בין רצועת עזה למצרים והערכה הקיימת בענף כי תושבי עזה יחלו לייבא בשר חי ממצרים. ב-2010 מכרו מגדלי העגלים בישראל כ-20 אלף עגלים לסוחרי הבשר בעזה, וההערכה היא כי בחציון השני של 2011 עשויים סוחרי הבשר בעזה להקטין את יבוא העגלים מישראל לטובת יבוא עגלים ממצרים.

מאידך, בתחום מחיר הבשר הקפוא לא נרשמה מתחילת השנה כל תזוזה - בעיקר מפני שמחירי הבשר הקפוא נגזרים ממחירי הסחורות בשוק המזון העולמי ומשער הדולר. ב-2010 יובאו לישראל 80 אלף טונות של בשר קפוא.

לקראת יום העצמאות פירסם משרד החקלאות נתונים על צריכת הבשר בישראל. לפי הנתונים, בחודש העצמאות עולה צריכת הבשר בישראל ב-60% ומגיעה ל-2.3 קילו לנפש לעומת כ-1.6 קילו לנפש בחודש רגיל. עוד עולה מהפרסום כי ב-2010 ירדה צריכת הבשר הממוצעת לנפש בישראל ל-14 קילו לעומת 17 קילו ב-2009, אך השנה ניכרת עלייה בביקושים וצריכת הבשר צפויה לחזור להיקף הצריכה ב- 2009.

עוד עולה מפרסמי המשרד כי 45% מצרכני הבשר בישראל מעדיפים בשר טרי, בעוד ש-55% מסתפקים בבשר קפוא, שהוא זול יותר, אף שקיימת בשנים האחרונות בציבור מגמת מעבר לבשר טרי. הבשר הקפוא מיובא בעיקר מדרום אמריקה, בעוד שהבשר הטרי מסופק לציבור משחיטת עגלים הגדלים בארץ, או עוברים פיטום בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully