וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בתל אביב ננעל בירידות שערים

שלי אפלברג

5.5.2011 / 16:51

יום המסחר האחרון לשבוע בבורסת ת"א נסגר בירידות והשבוע כולו ננעל במגמה שלילית, כשהמדדים ת"א 25 ות"א 100 משלימים ירידה של 4.1%

שבוע מסחר קשה עבר על המשקיעים בתל אביב. המגמה החיובית של יום רביעי לא שרדה יותר מיום אחד והמדדים חזרו להיסחר במגמה שלילת אשר ליוותה את המסחר במהלך רוב השבוע. בסוף היום המדדים הושפעו מהחוזים העתידיים על המדדים בארה"ב שהצביעו על ירידה.

המסחר באחד העם נפתח היום במגמה חיובית אך המגמה התהפכה בהמשך למגמה שאפיינה ביום רביעי את המדדים בארה"ב . מדד ת"א 25 שנפתח על 1,292 נקודות ירד ב1.1% ונסגר על 1277.24 הנקודות ובכך השלים ירידה שבועית של 4.1%. מדד ת"א 100 שנפתח על רמת 1,174 נקודות נסגר בירידה של 1.1% כ-1160.25 הנקודות המגלם ירידה שבועית של 4.1% . מדד נדל"ן 15 אשר פתח את היום בעלייה של 0.5% סגר את יום המסחר בירידה של 1.5% אשר העמידה אותו על 342.64 הנקודות - ירידה שבועית של 4% . מדד הבנקים שנפתח על 1,329 השיל מערכו כ-1.7% ונסגר ברמת ה-1306.1 נקודות - ירידה שבועית של 6%.

לדברי שלמה מאיר מנהל השקעות ראשי ב-DBM, "השוק חזר למגמה שלילית שנעצרה אתמול לרגע. הדבר קורה לאור הסיפור במדינות ערב והאיחוד בן הפת"ח לחמאס אשר גורם לחשש בקרב המשקיעים הזרים. סיפור המשכנתאות יחד עם מגמת עליית הריבית לא נותן הרבה נחת למשקיעים במניות הבנקים אשר חוששים לירידה ברווחים של אותם הגופים. אנו רואים שהשוק הישראלי מתנתק מהמגמה העולה השוררת בעולם. בשבועיים האחרונים בחו"ל ראינו מגמת עלייה בעוד שהשוק הישראלי נמצא במגמת ירידה".

זיו פניני , מנהל חדר עסקאות של מגדל שוקי הון, אמר כי "אומנם השוק נסחר בירידה אך בסך הכל אנו רואים כי המחזורים מאוד נמוכים . סוחרי היום והמעו"ף מנצלים הזדמנויות. מי מהם שחושבים שהמחירים אטרקטיבים קונים סחורה ומי מהם שחושבים שהשוק ימשיך לתקן מטה משחררים סחורה לשוק. אבל אין אנו רואים שינויי פוזיציות חריף מצד השחקנים הגדולים . גם הדולר לא עשה מהלך יותר מדי משמעותי היום הוא מתחזק טיפה לאזור ה-3.4 ונתקע שם".

המצב הגיאופוליטי האזורי וההגבלות החדשות של בנק ישראל על המשכנתאות בשוק, הביאו את המדדים לתיקון מהשיא אליו הגיעו לפני שבועיים. הדו"חות הכספיים של החברות יתרמו למשקיעים לדעת לאן נושבות הרוחות והאם מדובר בתיקון סטנדרטי לעליות שראינו בשבועות האחרונים או בהיפוכה של מגמה למגמה יורדת.

בחזית המקרו כלכלית בארה"ב נמצא כי 179 אלף משרות נוספו לחברות במגזר הפרטי בארה"ב בחודש אפריל לאחר תוספת של 207 אלף בחודש הקודם, לפי נתוני חברת ADP. תחזית הכלכלנים היתה לתוספת של 198 אלף משרות לאחר גידול של 201 אלף משרות שעליו דווח במקור בחודש מארס.

הצמיחה של הפעילות במגזר השירותים בארה"ב רשמה במפתיע האטה בחודש שעבר. מדד פעילות מגזר השירותים בארה"ב נפל באפריל לרמה של 52.8 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז אוגוסט - לעומת 57.3 במארס, מסרה חברת המחקר. ISM כלכלנים צפו עלייה של המדד לרמה של 57.8 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על התרחבות הפעילות במגזר, ואילו מדד מתחת לרמה זו משקף ירידה בפעילות.

מניות בולטות במסחר

אפי פיתוח בשליטת אפריקה ישראל הבהירה לבקשת רשות ניירות ערך כי הקניון הגדול במוסקבה אשר נפתח חלקית באמצע מארס, הספיק עד סוף אפריל להריץ את פתיחת 151 חנויות המהוות כ42% משטח הקניון. האירוע החגיגי של פתיחת הקניות נקבעה לסוף חודש מאי והחברה מעריכה כי עד אז יופעלו כ-61% מהשטחים להשכרה בקניון .

החברה הספיקה לחתום על הסכמי שכירות ל-78% מהשטחים להשכרה בקניות ומעריכה כי לא צפוי שינוי בשיעור זה עד ליום הפתיחה הרשמי. הסכמי השכירות משקפים הכנסה צפויה של 88 מיליון דולר שחלקה של אפי פיתוח בהם הינו 75%. לאור הסדרים זמניים של הנחות ופטור מתשלום עם חלק מהשוכרים החברה לא תציג את ההכנסות המדוברות לפחות עד סוף נומבר2011 ולכן סך דמי השכירות האמורים להתקבל הינם כ-60 מיליון דולר, מתוכם חלקה של אפי הינו 75%. מנית אפריקה עולה בכ-1.1% לאור ההודעה על אף שפתיחת הקניות כבר גולמה בתוך מחיר המניה בעבר.

מכתשים אגן הודיעה על קבלת אישור Ministry of Commerce of China על ידי כמצ'ינה ועולה כעת ב- 2.1%.

גיוון אימג'ינג פירסמה את תוצאותיה לרבעון הראשון המגלמות עלייה של 12% בשיעור הרווח התפעולי על בסיס non-GAAP, הכנסות החברה ברבעון הראשון של 2011 גדלו ב-25% ל-40 מיליון דולר. המניה נסחרת במגמה חיובית יומית קלה המצביעה על עלייה של 0.95% .

טבע אשר נסגרה בארה"ב בעלייה של 1.8% מוסיפה כעת 1.14% ותמשיך לעורר עניין - האם המשקיעים יראו במחירה הנוכחי אטרקטיבי לאור הרכישות האחרונות, במיוחד לאור רכישתה של ספלון, או שהחברה משחקת משחק מסוכן כאשר היא ממשיכה לקנות חברות במחיר יקר מבלי להתמודד עם הבעיה המרכזית שמעיקה על מניית החברה בשנים האחרונות - תלותה בקופקסון.

מניית חברת נייס אשר פירסמה אמש (ד') את דו"חותיה לרבעון הראשון של 2011 עולה ב-1.8% ותמשיך לעניין את המשקיעים לאור הדיווח כי היכתה את תחזיות האנליסטים ואת תחזיותיה. נייס העלתה בכ-1% את תחזיותיה להמשך השנה, כמו גם ברבעון הקודם. הכנסות נייס ברבעון הראשון של 2011 עלו ב-16% ל-185.3 מיליון דולר - לעומת הרבעון המקביל, והרווח התפעולי צמח ב-37% ל-8.4 מיליון דולר. בשורה התחתונה, רשמה נייס עלייה של 33% ברווח הנקי הרבעוני שהסתכם ב-8.1 מיליון דולר או רווח למניה בדילול מלא של 0.13 דולר. החברה סגרה את המסחר בארה"ב בעליה של 4.22% . בכלל פיננסים ברוקראז' העלו את מחיר יעד לנייס ל41 דולר המשקף "תשואת יתר" ."בשעה שסקטור הבנקאות העולמי, ובמיוחד זה האמריקאי, ממשיך להראות שיפור, נייס צפויה להמשיך ליהנות מגידול הביקוש לפתרונות שהיא מספקת למגזר הפיננסי".

מניית חברת נס משילה 2.22% על רקע פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2011. הכנסות החברה ברבעון הראשון עמדו על 137.3 מיליון דולר - גידול של 3% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי של החברה על ל-6.91 מיליון דולר בהשוואה ל-2.41 מיליון דולר ברבעון המקביל - עלייה של 186%. הרווח הנקי של החברה עלה ל-4.2 מיליון דולר בהשוואה ל-698 אלף דולר ברבעון המקביל, עלייה של כ-500%. בהשוואה לרבעון המקביל החברה שיפרה את הרווחיות שלה, הנמדדת ביחס בין הרווח התפעולי להכנסות, מ-1.8% ב-2010 ל-5% ברבעון הראשון ב-2011. החברה סגרה את המסחר בארה"ב בירידה של 4.53%.

כלכלני מריל לינץ' אשר סקרו את דו"חות הרבעון הראשון של פריגו קבעו כי התוצאות היציבות ברבעון הושגו "בסיוע" שיעורי מס נמוכים. האנליסט גרג גילברט העלה את מחיר היעד מ-74 דולר ל-76 דולר המבוסס על מכפיל של 16 ואת הרווח למניה ל-2012 ל-4.62 דולר. החברה סגרה את המסחר בארה"ב בירידה של 1.75%. פריגו מחסירה 2.5% כעת במסחר בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully