וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה מדעי: הישראלים מעדיפים את תל אביב

16.5.2011 / 16:13

סקר חדש הציג את העדפות המגורים של ישראלים אילו יכלו להתעלם ממציאות הנדל"ן. הרוב בחר בת"א במקום הראשון ובירושלים במקום השני. 50% מאמינים כי מחירי הנכסים עוד יוסיפו לעלות

סקר חדש שערכה חברת iGeo עבור U-Bank מציג את העדפות המגורים של הישראלים, אילו יכלו להתעלם מהמציאות הנדל"נית ומחירי הנכסים - ותוצאותיו מעלות פערים מעניינים בין העדפותיהם של הישראלים האמידים בהשוואה לשאר האוכלוסייה.

כצפוי, העיר המועדפת למגורים על כלל הציבור בישראל היא תל אביב, כאשר אצל הנשאלים האמידים העדפה זו ניכרת במיוחד - 25% ממתוכם היו רוצים לגור בת"א, לעומת 17% בקרב שאר הנשאלים. בקרב כלל האוכלוסייה ממוקמת ירושלים במקום השני, ומועדפת ע"י כ 15% מהציבור.

במקום ה-3 וה-4 ניכרים הבדלים מובהקים בין העדפות אמידים לעומת לא אמידים. בעוד שהנשאלים האמידים מעדיפים את ערי השרון המבוססות, הרצליה ורעננה (6% העדפה לכל אחת), הרי ששאר האוכלוסייה מעדיפה את הערים הגדולות - חיפה ואשדוד (6% ו 5% בהתאמה).

החינוך הוא הפרמטר הקובע

האם לפי דעתך יעלו בשנה הקרובה מחירי הנדלן בארץ, ירדו או ישארו ללא שינוי בהשוואה לשנה הקודמת?"בקרב אמידים ישנה העדפה ברורה לאזורי מגורים המציעים רמה גבוהה של תשתיות עירוניות, ובראש וראשונה - חינוך", אומרת מיכל גורן-מילר, מנהלת חטיבת הבנקאות הפרסונאלית ב-U-Bank. "הפרמטר השני בחשיבותו לאחר נושא החינוך הוא נגישות למרכזי העסקים".

עינת זקריה, מנכ"ל חברת iGeo, העוסקת ביעוץ אסטרטגי שיווקי, מציינת כי העדפות פלחי האוכלוסייה השונים ניכרות היטב במחירי הנדל"ן בישובים המועדפים. "בהרצליה ורעננה, המועדפות על פלח האמידים, נרשמו ברבעון האחרון של 2010 עסקאות בשווי ממוצע של כ-2 מיליון שקלים, בעוד שבאשדוד גובה עסקת רכישה נמוך בכמחצית ועומד על סדר גודל של מיליון שקלים בלבד. חיפה משתרכת הרחק מאחור עם שווי עסקה נמוך מ-700 אלף שקל".

בנוסף עולה מהסקר כי בקרב כלל האוכלוסייה כ-50% מאמינים שמחירי הנדל"ן עוד יעלו. כ-10% סבורים שהמחירים ירדו, בעוד כ 20% סבורים שיישארו ללא שינוי. 20 האחוזים הנותרים אינם יודעים להעריך מה יוליד שוק הנדל"ן מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully