וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצי המכינה בבן גוריון: "מנצלים אותנו"

18.5.2011 / 13:51

חברי הסגל הזוטר באוניברסיטת בן גוריון השביתו את הלימודים לשעתיים כאות הזדהות עם מרצי המכינות באוניברסיטה. לטענת המרצים, האוניברסיטה חזרה בה מהבנות שהושגו במהלך המו"מ

שביתת מרצי המכינות באוניברסיטת בן גוריון הגיע ליומה ה-12. הבוקר (רביעי) השביתו 1,800 חברי הסגל הזוטר באוניברסיטה את הלימודים למשך שעתיים לאות הזדהות עם מחאתם של מרצי המכינות הקדם אקדמיות. במקביל, ערכו הסטודנטים הפגנת מחאה מול בית הסטודנט. השביתה החלה בתחילת החודש לאחר שלטענת חברי הסגל הזוטר, הנהלת אוניברסיטת בן גוריון חזרה בה מטבלאות השכר אותן הציגה בכל פגישותיה הקודמות, בטענה כי "הן שגויות" ובמקומן הציגה, בפגישה האחרונה, טבלאות שכר נחותות משמעותית מהראשונות.

ארז יפרח, נציג ארגון הסגל האקדמי הזוטר באוניברסיטת בן גוריון אמר כי "אפשר לקרוא לזה הקפאת המשא ומתן או גרירת רגליים, מה שבטוח זה שהנהלת האוניברסיטה עושה הכול, גם על חשבון פגיעה אנושה בסטודנטים, כדי להמשיך ולנצל את מרצי המכינות הקדם אקדמאיות בתנאים בזויים. לפי התנהלותה התמוהה, נראה כי ההנהלה רוצה להעביר את שלושת השבועות הנותרים ואז ממילא כולנו מפוטרים".

מתן בן סימון, מורה למתמטיקה במכינה בעל ותק של ארבע שנים אמר כי "בכל שנה אני מפוטר מחדש, ביום שאחרי הבגרות במתמטיקה. על פי חוזה ההעסקה שלי, אני עובד שמונה חודשים בשנה, ומפוטר ביום הבחינה. בכל שנה, אני עובד בהתנדבות ללא תשלום, על מנת לבדוק את מחברות הבחינה". לדבריו, "התחושה שלי ושל חבריי היא שהאוניברסיטה מעוניינת להמשיך ולהעסיק אותנו בתנאי עבודה פוגעניים. אין להנהלה שום רגשי כבוד או אחריות כלפי הסטודנטים במכינות. אנחנו, בתור מורה נותנים את הנשמה לסטודנטים שאין להם כל רקע במתמטיקה או פיזיקה - והופכים אותם לסטודנטים להנדסה. אני לא מקבל שום תמורה בסיסית, קבועה בחוק - האוניברסיטה מעוניינת להמשיך להעסיק אותי בתור עובד קבלן".

מאוניברסיטת בן גוריון נמסר בתגובה כי הם מצרים על השבתת הלימודים והוסיפו כי "טוב יעשה יו"ר הארגון אם יתעל מאמציו לפתרון הבעיה, במקום לחפש דרכים להחריפה". לדברי ההנהלה, "לדרישות השכר של מורי המכינות אין אח ורע באף אחת מהאוניברסיטאות בישראל. הצעת האוניברסיטה למורים נתקלה בסירוב מוחלט. השביתה לא תקדם כהוא זה את המשא ומתן בין הצדדים ואנו שבים וקוראים למורי המכינות להפסיק את הפגיעה הבלתי מידתית בתלמידי המכינה ולחזור לשולחן המשא ומתן, תוך הבנת מגבלות האוניברסיטה בכל הקשור בהסכמי עבודה ומסגרת תקציבית. כמו כן, הנהלת האוניברסיטה קוראת למורים השובתים להפסיק לשבש את ההוראה שמתקיימת על ידי מי שאינו חבר בארגונם ואינו שובת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully