וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום שני של עליות בוול סטריט

נמרוד הלפרן

19.5.2011 / 23:16

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3%, טאואר זינקה ב-7%. שווי לינקדאין הוכפל ביום המסחר הראשון; אינטל איבדה 1.5% עקב המלצת "מכירה" של גולדמן סאקס

בורסות וול סטריט נסגרו הערב (חמישי) במגמה חיובית, זה היום השני ברציפות על רקע ירידה במספר תביעות האבטלה הראשונות, אם כי מרבית הנתונים המקרו הכלכליים שפורסמו היום בארה"ב היו מאכזבים.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-0.3%; מדד S&P 500 טיפס ב-0.2%; מדד נאסד"ק הוסיף 0.3%. שוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב נסגר ביציבות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ברמה של 3.17%.

החזית המקרו כלכלית בארה"ב סיפקה היום מבול של נתונים, מרביתם מאכזבים. מדד המדדים הכלכליים המובילים, מכירות בתים קיימים ומדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה ירדו כולם במפתיע. מספר תביעות האבטלה הראשונות השבועי אמנם ירד בשיעור חד מהצפוי, אולם הממוצע הארבע-שבועי עלה לשיא של שישה חודשים.

מדד המדדים הכלכליים המובילים בארה"ב ירד באפריל ב-0.3% - ירידה ראשונה מאז יוני - מסרה היום חברת המחקר קונפרנס בורד. על פי תחזית הכלכלנים, המדד יישאר ללא שינוי באפריל. נתוני חודש מרץ תוקנו כלפי מעלה לעלייה של 0.7%, לעומת עלייה של 0.4% שעליה דווח במקור.

מדד פעילות מגזר הייצור באזור פילדלפיה בארה"ב צנח בחודש מאי לרמה של 3.9 נקודות - רמתו הנמוכה ביותר מאז אוקטובר - לעומת רמה של 18.5 נקודות בחודש הקודם, מסר היום הבנק הפדרלי של פילדלפיה. כלכלנים צפו עלייה של המדד לרמה של 20 נקודות.

מכירות בתים קיימים בארה"ב ירדו באפריל ב-0.8% לקצב שנתי של 5.05 מיליון בתים, מסר היום איגוד סוכני הנדל"ן בארה"ב (NAR). כלכלנים צפו עלייה קלה במכירות הבתים.

מספר תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירד בשבוע שעבר ב-29 אלף לרמה של 409 אלף - הנמוכה ביותר זה חודש - מסר היום משרד העבודה האמריקאי. הירידה היתה חדה מתחזיות הכלכלנים, אשר צפתה 420 אלף תביעות. הממוצע הארבע-שבועי של מספר תביעות האבטלה, אשר נחשב לפחות תנודתי, עלה לרמה של 439 אלף - רמתו הגבוהה ביותר מאז אמצע חודש נובמבר.

מניית לינקדאין החלה להיסחר היום בוול סטריט, לאחר שהרשת החברתית העסקית ביצעה אתמול הנפקה ראשונה לציבור (IPO) לפי שווי של 4.25 מיליארד דולר. לינקדאין, הרשת החברתית הראשונה שיוצאת בהנפקה בוול סטריט, גייסה בהנפקה 352.8 מיליון דולר, ממכירת 7.84 מיליון מניות במחיר של 25 דולר למניה. תמחור ההנפקה היה בקצה העליון של טווח מחירי היעד של 42-45 דולר למניה. יום קודם לכן העלתה החברה את טווח מחירי היעד ב-30% לרמה זו.

ההנפקה המוצלחת של לינקדאין - אשר נוסדה לפני כשמונה שנים, ומתהדרת ביותר מ-100 מיליון משתמשים ברחבי העולם - מבשרת טובות לחברות בולטות אחרות בתחום הרשתות החברתיות, אשר צפויות לבצע הנפקה ראשונה בשנתיים הקרובות. בין החברות נמצאות פייסבוק, גרופון, טוויטר וזינגה.

ענקית השבבים אינטל עלולה לסבול השנה מהאטה במכירות המעבדים, תחרות גוברת ורמות שיא של השקעות הון, הזהירו אנליסטים של גולדמן סאקס אשר הורידו את המלצתם למניה מ"נייטרלי" ל"מכירה".

גוגל רכשה את הפטנטים של חברת מודו של היזם דב מורן תמורת 17 מיליון שקל. בעקבות הסכום הגבוה ששילמה גוגל על הפטנטים כוסו כל חובותיה של מודו כלפי בנק דיסקונט, העובדים וכלפי הנושים בדין קדימה ובהם רשויות המס, ארנונה והמשכירים של משרדי החברה בכפר סבא. בקופת הכינוס נותרו עוד שלושה מיליון שקל, שיוותרו לחלוקה לנושים הבלתי מובטחים של החברה, וייתכן שאף יוותר סכום עודף - כך עולה מהודעה שהגישה היום כונסת הנכסים של מודו, עו"ד חנית נוב, לבית המשפט.

ישראליות בוול סטריט

טאואר , יצרנית השבבים ממגדל העמק, זינקה ב-7% לאחר שאנליסטים של בית ההשקעות זאקס העניקו למניה המלצת "תשואת יתר" עם מחיר יעד של ארבעה דולרים.

לאחר חודשים של ציפייה, הודיעה חברת בריינסטורם של חיים לייבוביץ', ג'קי בן-זקן ואברהם נניקשווילי, כי קיבלה את האישור הסופי לתחילת ביצוע ניסויים קליניים בחולי ניוון שרירים. את הניסויים, שיחלו בבית החולים הדסה עין כרם כבר בימים הקרובים, ינהל הנוירולוג הבכיר ומנהל המרכז לטיפול בטרשת נפוצה בבית החולים, פרופסור דימיטריוס קרוסיס.

נייס תטמיע ברכבת המטרו של טייאנג'ין, בסין, את פתרון NiceVision לאבטחה המבוסס IP וכולל ניתוח וידאו, ב-23 התחנות הממוקמות לאורך קו 2 של המטרו. זוהי הטמעה תשיעית במספר של נייס בסין המרחיבה את נוכחות החברה בסין גם מעבר לבירה בייג'ינג.

יצרנית המערכות הביתיות להכנת משקאות מוגזים, סודה סטרים, פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים לרבעון הראשון של 2011, בהם היא ממשיכה להציג גידול בכל הפרמטרים הכלכליים, ואף מעלה את תחזיות ההכנסות והרווח שלה להמשך 2011. הכנסות החברה ברבעון עלו ב-50% לעומת הרבעון המקביל, והסתכמו ב-45.1 מיליון יורו.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully