וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה במכרז הסלולר: בצלאל לא מצליח להעמיד ערבות

אמיתי זיו

27.5.2011 / 17:38

גורם המקורב למכרז: "אם בצלאל לא יביא ערבות עוד היום - הוא בחוץ"; קבוצת סלקט, אשר הגיעה שלישית במכרז, דורשת לקבל את התדרים של אקספון. ועדת המכרזים תדון בבקשת בצלאל להארכה

דרמה סביב מכרז תדרי הסלולר. גוברים הסיכויים שחזי בצלאל יאבד את התדר ואת רישיון הסלולר שאמור היה לקבל. עד היום (שישי) עם כניסת שבת, אמור היה בצלאל, הבעלים של קבוצת אקספון/מרתון, להעמיד ערבות של 710 מיליון שקל. כנגד הערבות אמור היה בצלאל לקבל את רישיון פעילות הסלולר שלו. אלא שבצלאל לא הצליח להעמיד את הערבות עד רגע זה.

כבר אתמול היה ברור שישנה בעיה. קבוצת בצלאל קבעה פגישה ב- 17:00 בערב במשרד התקשורת בכלבו שלום, להצגת הערבויות עם חתימה מהבנק אך בצלאל לא הופיע. גורמים מספרים כי בצלאל נראה נכנס ויוצא מספר פעמים למשרדים המרכזיים של בנק דיסקונט ברחוב הרצל בתל אביב.

ל- TheMarkerנודע כי אחרי שבצלאל ביקש הארכה ראשונה במועד הגשת הערבות עד יום ראשון, הוא העלה בקשה שנייה להארכה של שבוע. מאוחר יותר, כאשר בצלאל הבין שכנראה בקשה זו לא תכובד, הוא חזר ואמר כי עד יום ראשון, חצות בלילה, יוכל להעמיד את הערבויות הנדרשות.

במשרד התקשורת לא ראו על פניו בעיה בבקשה היות שיום שישי אינו נחשב יום עסקים, אך במשרד בכל מקרה מתכוונים לקיים התייעצות משפטית עם המלווה המשפטי של המכרז, עו"ד עומר דקל, על מנת לוודא שאין בבקשה חריגה מכללי המכרז. עם זאת, גורם המקורב למכרז מסר בפירוש כי "בצלאל צריך להביא ערבות עוד היום, אם לא - הוא בחוץ".

ועדת המכרזים צפויה לדחות בקשת בצלאל

כפי הנראה, ישנה מחלוקת חריפה בין בצלאל לבין דיסקונט. לטובת העמדת הערבות, בצלאל מבקש לשעבד לבנק מספר נכסים שלו - ככל הנראה ביבשת אפריקה - והם אינם מספקים את הבנק.

זה מה שעתיד לקרות במידה שבצלאל לא מעמיד את הערבות עד סוף היום: ועדת המכרזים תתכנס ביום ראשון ותדון בבקשת ההארכה. היא צפויה לדחות את בקשת בצלאל ולהודיע לו כי הרישיון לא יינתן לו. הוועדה גם תחלט ערבות שבצלאל הניח לטובת המכרז - בסך 10 מיליון שקל.

בשלב הזה תכריז הוועדה על הזוכה בתדר, הבאה בתור בהצעת במכרז, קבוצת סלקט של מייקל גלפנד. סלקט תצטרך להעמיד ערבות של 705 מיליון שקל בתוך 45 ימים. גורם בקבוצה אישר כי היא מאוד מעוניינת לזכות ברישיון ולראייה העתירה המנהלית של הקבוצה מאתמול (חמישי) לקבל את התדר.

אתמול הגישה קבוצת סלקט עתירה מנהלית כנגד משרד התקשורת, בה מירס היא צד שלישי. סלקט טוענת כי ישנה הפרה מהותית בזכייה של מירס היות ועל פי כללי המכרז החברה, הזוכה אמורה להיות רשומה בישראל ולמעשה החברה שהייתה רשומה למכרז בפועל היא זרה. סלקט הגיעה עד לרף ה- 705 מיליון שקל במכרז, ואם היא אכן תקבל את התדר היא תצטרך להעמיד סכום זה כערבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully