וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקוח מועדף: נתניהו אירח את תשובה בביתו

צבי זרחיה ואבי בר אלי

6.6.2011 / 8:44

לפני מספר שבועות התקיימה הפגישה האישית בין השניים, ולאחר מכן נשאר תשובה לארוחת ערב בבית משפחת נתניהו, שאליה הצטרפה גם רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מהדק את יחסיו עם בעליו של שותפות הגז הטבעי, תמר, הצפויה להיות מוכרזת כמונופול, יצחק תשובה. לפני מספר שבועות אירח נתניהו את תשובה, לפגישה אישית במעונו הרשמי ולארוחת ערב. בני הזוג נתניהו גם שיגרו בשבוע שעבר ברכה מצולמת לחתונת בנו של תשובה, אלעד.

בעוד משרדי הממשלה נערכים למאבק קשה באפשרות ששותפות מאגר תמר תיהפך למונופול גז טבעי, בחר ראש הממשלה, בנימין נתניהו, דווקא להדק את יחסיו עם בעליו הדומיננטי של המאגר, איש העסקים יצחק תשובה. לפני כמה שבועות אירח נתניהו את תשובה, בעלי קבוצת דלק, לפגישה אישית במעון ראש הממשלה בירושלים. ככל הידוע, נסבה השיחה בין השניים על שוק הגז הטבעי. לשכת ראש הממשלה לא דיווחה על הפגישה.

לאחר הפגישה האישית שקיימו השניים, נשאר תשובה לארוחת ערב בבית משפחת נתניהו, שאליה הצטרפה רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו. הזוג נתניהו שיגרו בשבוע שעבר ברכה מצולמת לחתונת בנו של תשובה, אלעד, שהוקרנה בפני באי החתונה.

גורמים בכנסת מתחו ביקורת

אין זו הפעם הראשונה שבה נפגשים נתניהו ותשובה לפגישה אישית - אך עד כה לא נודע על פגישה שקיימו אלה שלא בלשכת ראש הממשלה. בתחילת השנה, שעות ספורות לפני שהכריז נתניהו על תמיכתו במסקנות ועדת ששינסקי, בא תשובה במפתיע אל לשכתו לפגישה בת חצי שעה. זאת, לאחר שבמשך תקופת עבודת הוועדה, ניסה תשובה לפגוש בנתניהו - אך נדחה.

לפני חודשיים חשף TheMarker כי נתניהו הורה לבחון את הדרכים להגברת התחרות בענף הגז, לצד טיפול בהגדלת הביקושים בו. זאת, לאור החשש מפני היווצרות מונופול בשוק הגז הטבעי - שהתחזק בחודשים האחרונים עם הפסקת אספקת הגז ממצרים. מדובר בהקמת כמה צוותי עבודה ייעודיים ובין-משרדיים שיעסקו בהיבטי המקרו של גיבוש הענף, לרבות גיוון מספר ספקי הגז למשק והתערבות ממשלתית באכיפת התחרות החופשית בו. במקביל, החלו משרדי התשתיות והאוצר להיערך להתערבות רגולטורית בשוק הגז (ראו מסגרת) - לאחר ששותפות תמר דרשה לייקר את מחיר הגז שתספק לחברת החשמל ב-40%.

גורמים בכנסת הביעו אתמול ביקורת על פגישות נתניהו ותשובה, ואמרו כי זו אמנם זכותו של ראש הממשלה להיפגש עם אנשי עסקים מובילים במשק, אלא ש"לא זכור כי נתניהו טרח להיפגש באחרונה עם אזרחים וארגונים שהובילו את המאבק להעלאת תמלוגי הגז, למשל". לצד הדיונים על אכיפת התחרות במשק הגז, בכנסת מעריכים כי המאבק שניהלה הממשלה להעלאת המיסוי על רווחי חברות הגז לא הסתיים, וכי למרות אישורו של חוק ששינסקי בכנסת, בחודשים הקרובים עשויים ח"כים להגיש הצעות חוק פרטיות למתן הטבות שונות לחברות הגז.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה כי "ראש הממשלה אכן נפגש באחרונה עם יצחק תשובה לפגישה פרטית. ראש הממשלה נוהג להיפגש מדי פעם עם אישים שונים משלל גווני החברה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully