וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבוע שלילי: וול סטריט ממשיכה לרדת

נמרוד הלפרן

6.6.2011 / 23:38

שבוע המסחר בבורסה האמריקאית נפתח במגמה שלילית לאור החשש לגבי חוסן התאוששות הכלכלה העולמית. הדאו ג'ונס שאיבד בשבוע שעבר 2.3% איבד עוד 0.5%

בורסות וול סטריט, אשר השלימו בשבוע שעבר את רצף הירידות הארוך זה 7 שנים, פתחו את שבוע המסחר במגמה שלילית על רקע המשך החששות לגבי חוסנה של התאוששות הכלכלה העולמית. מניות הבנקים וחברות התעופה הובילו את הירידות. מחיר הנפט הגולמי נסגר מתחת לרמה של 100 דולר לחבית בבורסת הסחורות של ניו יורק לקראת פגישת שרי הנפט של מדינות אופ"ק השבוע.

מדד דאו ג'ונס , אשר איבד בשבוע שעבר 2.3% - ירידה שבועית חמישית ברציפות ורצף הירידות השבועי הממושך ביותר מאז יולי 2004 - ירד ב-0.5%. מדד S&P500 נסוג ב-1.1% ונסגר מתחת לרמה של 1,300 נקודות; מדדנאסד"ק ירד ב-1.1%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות קלות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים נותרה כמעט ללא שינוי ברמה של 3%.

ירידה של 5 שבועות בשוקי המניות האמריקאים הובילה את מניות הטכנולוגיה להערכות השווי הנמוכות זה יותר מעשור. מחירן הזול משך את כמה ממנהלי הכספים הגדולים בארה"ב. מניות הטכנולוגיה איבדו כ-7%, או 190 מיליארד דולר משוויין - ירידה חדה מכל מגזר אחר בארה"ב מלבד המגזר הפיננסי.

המשק האמריקאי יצר רק 54 אלף משרות

ביום שישי פורסמו נתוני שוק התעסוקה, מהם עולה כי המשק האמריקאי ייצר בחודש מאי רק 54 אלף משרות - שליש מהצפי, שעמד על 180 אלף משרות. מדובר על קצב גידול נמוך בהרבה מזה שנדרש על מנת שארה"ב תעמוד ברמות הצמיחה הנוכחיות ובתחזית הצמיחה, שעודכנה כלפי מטה ל-1.8%.

נתוני שוק התעסוקה, שהצטרפו לנתוני מקרו חלשים נוספים מהשבוע שעבר, העלו את האפשרות לתוכנית הרחבה כמותית שלישית של הבנק הפדרלי. מחר צפוי נגיד הבנק בן ברננקי להתבטא בעניין המדיניות המוניטרית הצפויה, ובשוק ממתינים בציפייה דרוכה לשמוע מה יעשה הבנק אם החולשה תימשך.

במגזר הסחורות, דו"ח חדש של האו"ם קובע כי יש צורך בהתערבות ממשלתית כדי לפוצץ את בועת מחירי הסחורות, כמו מזון ונפט. בדו"ח נכתב כי המחירים הרקיעו שחקים בתגובה לשוק הסחורות שאינו מתפקד כראוי - ביקורת החולקת על דברי כלכלנים ובנקים מרכזיים רבים שטוענים כי מחירי המזון עולים כתוצאה מעלייה בביקושים.

מניית אפל נסחרת לקראת נאומו היום של מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס - אשר נמצא בחופשת מחלה מאז תחילת השנה - בוועידת המפתחים של אפל (WWDC) בעיר סן פרנסיסקו. הנאום צפוי להתחיל בשעה 20:00 לפי שעון ישראל.

שלא כצפוי, אפל כבר גילתה מראש כמה מן החשיפות הצפויות בוועידה הכוללות בעיקר גרסות תוכנה חדשות ושירות ענן חדש - iCloud. העובדה שאפל חשפה פרטים אלה בניגוד למנהגה גרמה לספקולציות בנוגע לחשיפות נוספות שייתכנו בכנס. מעטים צופים כי ג'ובס יחשוף גרסה חדשה לאייפון.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully