וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה מלמדת עמדת הקפה על מקום עבודה פוטנציאלי?

נועה מור גולן

14.6.2011 / 10:45

ראיון העבודה נחשב בדר"כ כמיון שמבצע המעסיק. נועה מור גולן בוחנת דווקא את מה שיכול ללמוד מחפש העבודה על סביבת העבודה הפוטנציאלית – מקבלת הפנים ועד התמונות המשפחתיות במשרד

מקובל לראות בראיון עבודה כפעולת מיון שמבצע המעסיק לבדו. האמת היא שהראיון הינו גם הזדמנות מצוינת למחפשי העבודה עצמם לשאוב מידע רב ערך אודות המעסיק ומקום העבודה, ולבחון את מקום העבודה אליו הם מתראיינים. תשומת לב לפרטים שונים במהלך ההגעה לראיון, ההמתנה לראיון והראיון עצמו, עשויה ללמד את המתראיינים שיעור חשוב על המעסיק ועל מידת התאמתם למקום העבודה הפוטנציאלי. זו ההזדמנות להיחשף לפרטים העשויים להוות מקור מידע משלים שקשה להשיגו באמצעים אחרים וישמשו את המועמד כשיידרש להחליט אם מקום העבודה הולם את אישיותו, מאפייניו החברתיים וסגנון העבודה שלו. מה ניתן ללמוד ביום הראיון?

האווירה - למדו את האווירה והשתדלו לעמוד על הדקויות המאפיינות אותה : נסו לשים לב אם האווירה מתוחה ופורמאלית או קלה ומשוחררת. חיוכים, צחוק, ושיחות חולין ליד עמדת הקפה הם כמובן סימן טוב. כך גם, למשל, חביבות מצד מזכירה שקיבלה את פניכם.

חזות ועיצוב מקום העבודה - מלבד התחושה הטובה שמקנה מקום עבודה מעוצב ומטופח, הרי שעיצובו של מקום העבודה יכול לרמוז לנו, בין היתר, על רוחב היד של המעסיק והחשיבות שהוא מייחס לסביבת עבודה (ולא רק לתוצרי עבודה). שימו לב אם מקום העבודה מטופח או מוזנח ועזוב. ניתן ללמוד לא מעט מהסדר השורר במקום העבודה וממאפייני העיצוב במקום (עיצוב חדשני וצעיר אל מול עיצוב קפדני ומסורתי, למשל). מידע נוסף ניתן לשאוב, למשל, מאיכות הציוד בחדרי העבודה, מגודלם ומספר העובדים בחדר (בהנחה שתצליחו להציץ).

קוד הלבוש ולחיצת היד

מהלך הראיון - מעסיקים רבים מספרים על מקום העבודה בתחילת הראיון. מדברים אלה תוכלו להבין כיצד רואה המעסיק את מקום עבודתו, אם הוא אוהב את עבודתו וגאה בה, ואיזו חשיבות הוא מייחס לתחום החברתי ולאווירה במשרד. מהשאלות ששואל המראיין במהלך הראיון תוכלו לעמוד על הציפיות מכם כעובדים פוטנציאליים ועל אופי העבודה המשותפת. כדאי לשים לב אם המעביד שם דגש על עבודה עצמאית או דווקא על עבודה היררכית ועל יכולת קבלת ביקורת, ואם ניתן ללמוד מדבריו כי העבודה ממושכת ותובענית או דורשת התמודדות עם מצבי לחץ.

מעמד הראיון עצמו עשוי לספק מידע חשוב נוסף אודות מקום העבודה. כך למשל, אפשר ללמוד לא מעט מן האופן בו קיבל המעסיק את פניך, מן האווירה ששררה במהלך הראיון (אווירה מתוחה של "הליך מיון" אל מול אוירה נינוחה ונעימה) ואף מלחיצת היד של המעסיק. על המראיין עצמו ניתן ללמוד גם ממראה חדרו. ניתן לתת את הדעת, למשל, לסדר בחדר, ולתמונות משפחתיות שתלויות (אם תלויות) בו.

יום הראיון מספק למתראיינים, אפוא, אינפורמציה חשובה ובלתי אמצעית אודות מקום העבודה. הפרטים שהוצגו הנ"ל, לצד דוגמת קוד הלבוש, מספר הנשים ביחס למספר הגברים, גילם הממוצע של העובדים, מיקומו הפיסי של מקום העבודה ונוחות הגישה אליו, גם אם אינם המכריעים בבחירת מקום עבודה חדש, בהחלט עשויים לסייע בידי מחפש העבודה בישורת האחרונה של ההתלבטות לגבי מקום עבודה מסוים, או בבואו לבחור בין מספר הצעות עבודה דומות.

*נועה מור גולן היא יועצת השמה בחברת קודקס, חברת השמה בתחום המשפטי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully