וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: האוצר מעכב ביקורת בכל נושא כלכלי

נורית רוט

15.6.2011 / 12:47

לדברי מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, במשרד האוצר מערימים קשיים בכל הקשור למתיחת ביקורת על התנהלותו. "המבוקר לא יכול להחליט מה ואיך יבקרו אותו. זה לא בא בחשבון"

מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס, מותח היום ביקורת על משרד האוצר שמערים לדבריו קשיים על פעולת הביקורת במשרד. בכנס לשכת המבקרים הפנימיים שנערך היום בתל אביב אמר לינדנשטראוס כי לא נפתרה הבעייה של סעיף 3 לחוק ביקורת המדינה, שלפיו המבקר רשאי לקבל כל חומר אותו הוא צריך לצרכי ביקורת. "בשנה האחרונה מערימים עלינו קשיים.

"במשרד האוצר נתקלנו ב'פרשנות' אחרת שלהם לחוק. המבוקר לא יכול להחליט מה ואיך יבקרו אותו. זה לא בא בחשבון", אמר המבקר. "אנחנו מנהלים שיחות בעניין, אבל הן לא מועילות וכל צד מתחפר בעמדותיו. זה גורם לעיכוב רב ולבעיות בביקורת בכל נושא הכלכלה במדינה".

לינדנשטראוס סיפר כי משרד המבקר עומד כרגע בעיצומן של "בדיקות משמעותיות מאוד בנושא מערכת הביטחון, פרשת הרפז שגוזלת זמן רב מאיתנו. כבר ראינו עשרות עדים, קיבלנו מסמכים רבים וזו בדיקה מסועפת ומורכבת. אני מניח שהבדיקה הזו - שהיא משמעותית ביותר לביטחון המדינה - תסתיים בקרוב".

"צמצום ביקורת על שרים - לא מקובל עלינו"

"הבדיקה השנייה היא נושא המשט הטורקי (הראשון). קרוב ל-30 איש במשרדי עוסקים בנושא ואנחנו בודקים 3 נקודות עיקריות: מודיעין, פרסום בעולם (ההסברה העולמית) ותהליך קבלת ההחלטות של ממשלת ישראל. הבדיקה היא לקראת סיום ובקרוב יישלחו טיוטות.

נושא נוסף שבו עוסק המשרד כיום הוא השריפה בכרמל שקיפחה את חייהם של 44 איש. "גם כאן מדובר בעשרות אנשים ממשרדי שבודקים זאת. נפגשנו באופן אישי עם משפחות החללים כדי שישפכו אור על הארוע ואני מניח שתוך 3-4 חודשים הדו"ח יפורסם. המטרה שלנו היא למנוע אסון נוסף בסדר גודל שכזה בעתיד".לדבריו, בדיקה נוספת שמתבצעת כרגע היא בנושא מימון נסיעות השרים לחו"ל.

לינדנשטראוס התייחס בדבריו גם לנציבות תלונות הציבור שהיא חלק ממשרד המבקר. לדבריו, הנציבות עסקה באחרונה ב-14,000 תלונות "שזה מספר שיא שכמותו לא ידענו. זהו מס' חסר תקדים גם בממדים בינלאומיים", אמר. החלק המרכזי לדבריו בתלונות עוסק בתלונות נגד הביטוח הלאומי ונגד ומשטרת ישראל.

נושא נוסף אליו התייחס לינדנשטראוס הוא כללי האתיקה לחברי ממשלה. "לא היינו שבעי רצון מהחלטות ועדת שמגר, שצמצמה את הביקורת שלנו על שרי הממשלה - דבר שלא מקובל עלינו. ניהלנו איתו שיחות והסברנו לו את החשיבות שבבדיקה זו ושאנחנו מפעילים את הכללים שנקבעו בוועדת אשר. יכול מאוד שאפנה לראש הממשלה בעניין זה , כיוון שזה נושא מטריד מאוד, ולא מקובל עלינו שהממשלה תקים ועדה שתבדוק את עצמה ולא המבקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully