וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בת"א ננעל בירידות שערים

ערן אזרן

23.6.2011 / 17:16

לאחר שבוע תנודתי, המסחר ננעל בירידות שערים כאשר ת"א 100 נחלש ב-1.6%, ומדד מניות הבנקים נחתך ב-3%. ת"א 25 איבד 1.5%, אך סיכם עלייה שבועית של 0.5%

שבוע תנודתי עבר על הבורסה באחד העם. בעוד שבתחילת השבוע סבלו המדדים מסנטימנט שלילי בעקבות התגברות החששות לכלכלת יוון, הרי שבימים שלישי ורביעי הצבעת האמון בממשלת יורגוס פפנדריאו וסלילת הדרך לאישור תוכנית הצנע העבירו את המדדים לעליות שערים נאות. אולם, הנמכת התחזיות שסיפק אתמול הבנק הפדרלי בנוגע לצמיחה של כלכלת ארה"ב ושיעור האבטלה במדינה שוב קלקלו למשקיעים, והביאו את שבוע המסחר לסיום צורם.

המדדים המובילים בורסה ננעלו בירידות שערים חדות, בהובלת מניות הפיננסים והבנקים. ת"א 25 נסוג ב-1.7% וננעל ברמה של 1,211 נקודות - מרחק של 10% מרמת השיא שנרשמה בסוף אפריל האחרון. מדד ת"א 100 נחלש ב-1.6% לרמה של 1,095 נקודות, ומדד מניות הנדל"ן איבד 1.8%. מדד מניות הבנקים נחתך ב-3%, בהובלת מניית דיסקונט שאיבדה 3.32%. מחזור המסחר הסתכם ב-2.01 מיליארד שקל - מעט גבוה מהמוצע היומי.

בהמשך למגמה השלילית היום, מדד ת"א 100 איבד בסיכום שבועי 0.3% ומדדי מניות הנדל"ן והתקשורת ירדו ב-1.5%. לעומם, מדד הבנקים התחזק ב-1% על אף הירידות שנרשמו היום, ומדד ת"א 25 הוסיף 0.5%. מדד מניות הנפט והגז נותר ללא שינוי.

"השוק עובר כעת איזשהו סוג של מימוש רווחים"

"הירידות בת"א מתרחשות בהמשך למגמה השלילית היום בכל העולם", הסביר היום רועי לאופר מנהל חדר המסחר בבית ההשקעות דש. "אחרי היומיים החיוביים, השוק עובר כעת איזשהו סוג של מימוש רווחים קטן. המעו"ף נגע ברמת 1,180 נקודות והגיע קרוב ל-1,230 נקודות. זה מצביע על המשך העצבנות בשווקים, שמלובים על ידי חששות מפני האטה בצמיחה בארה"ב ומשבר החובות באירופה".

לדברי לאופר, למרות הירידות אנחנו עדיין נמצאים בסביבה תומכת עליות, כאשר המוסדיים קונים מניות בצורה סלקטיבית. "ראשית, הריבית הריאלית בעולם נמוכה; שנית, הסביבה הכלכלית היא של צמיחה בארץ ובעולם - אלא אם נראה איזה סחרור ברמת החובות; ושלישית - מחירי המניות אטרקטיביים. מצד שני, עדיין עומד החשש שהצמיחה הכלכלית לא תימשך וניכנס למשבר חובות באירופה".

בשוק הסולידי נרשמה היום מגמה מעורבת. מדדי איגרות החוב הקונצרניות (תל בונד 20,40 ו-60) איבדו 0.2%, וסיכמו מתחילת החודש ירידה של 0.7%. איגרות החוב הממשלתיות נסחרו בעליות. איגרת מסוג שחר (לא צמודה ובריבית קבועה) לפדיון בינואר 2022 נסחרת בעליות של 0.35%, כשהתשואה ברוטו לפדיון יורדת ל5.26%.

פקיעה שלילית

עם פתיחת המסחר היום נרשמה פקיעה שלילית על אופציות המעו"ף: השער הקובע למדד ת"א 25 עמד על 1225.71 נק' - ירידה של 0.5% לעומת שער הבסיס, ואילו השער הקובע למדד הבנקים עמד על 1291.07 נק' - 0.7% מתחת לשער הבסיס.

המחירים הקובעים למימוש ולפקיעה של אופציות על מניות נקבעו לפי הרשימה שלהלן: כיל - 52.04; לאומי - 16.25; טבע - 163.50; דיסקונט - 6.80; מזרחי טפחות - 36.28; אבנר - 2.05; ישראמקו - 0.43; ורציו - 0.368 (כל המחירים בשקלים). משקיעים שהתכוננו אתמול לפקיעה הגדילו את פעילות הרכישות בשעות האחרונות של המסחר ושלחו את המדדים לעליות חדות בסיום.

חדשות רעות בארה"ב

אמש הוריד הבנק הפדרלי את תחזית הצמיחה לכלכלת ארה"ב, זו הפעם השנייה השנה. הבנק המרכזי צופה כעת כי התוצר המקומי הגולמי (GDP) של ארה"ב ירשום השנה צמיחה של 2.7%-2.9% לעומת תחזית קודמת מחודש אפריל לצמיחה של 3.1%-3.3% ותחזית מחודש ינואר לצמיחה של 3.4%-3.9%.

הבנק המרכזי הוריד גם את תחזית הצמיחה לשנת 2012, וצופה כעת צמיחה של 3.3%-3.7% לעומת תחזית קודמת מחודש אפריל לצמיחה של 3.5%-4.2%. גם תחזית האבטלה לשנה הנוכחית אינה צופה טובות: הבנק צופה כעת אבטלה של 8.6%-8.9% לעומת תחזית מחודש אפריל לאבטלה של 8.4%-8.7%.

מוקדם יותר, הודיע הבנק הפדרלי באופן רשמי כי תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה - במסגרתה רוכש הבנק המרכזי אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בהיקף של 600 מיליארד דולר - תסתיים בסוף החודש. כמו כן, הותיר הבנק המרכזי את הריבית ללא שינוי בשפל הנוכחי של 0%-0.25% וחזר על התחייבותו להשאיר את הריבית ברמה נמוכה לפרק זמן ממושך. על רקע החלטת הריבית והורדת תחזית הצמיחה, ננעל המסחר בוול סטריט בירידות שערים קלות: נאסד"ק איבד 0.2%; דאו ג'ונס החסיר 0.7%, ומדד S&P 500רשם ירידה קלה של 0.17%.

שלשום בלילה הפרלמנט של יוון הביע אמון בממשלתו של יורגוס פפנדראו בהצבעת האמון שנערכה, ואשר תוצאותיה עשויות לסייע לממשלה להצליח לבצע את צעדי הצנע הנדרשים כדי להימנע מחדלות פירעון. על רקע הצבעת האמון של הפרלמנט בממשלה, קרא ראש הממשלה פפנדראו לפרלמנט לאשר תוכנית צנע והפרטה נוספת בהיקף של 28 מיליארד דולר על פני תקופה של חמש שנים, אשר עשויה לסלול את הדרך להמשך הסיוע האירופי ליוון. ההצבעה על התוכנית צפויה בשבוע הבא. עם זאת כרגע קיימת בשווקים אי וודאות סביב יעילותה של תוכנית הסיוע. .

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מניות בולטות במסחר

מניית קבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, המשיכה לרכז עניין במסחר: החברה דיווחה הבוקר למשקיעים כי היא אכן בוחנת מחיקת שלק ישראל מהמסחר בבורסה. אתמול (ד') זינקה המניה ב-9% לאחר שנודע כי חברת האם מנסה למחוק אותה מהמסחר. החברה המחזיקה בתגליות הגז הטבעי ים תטיס, תמר ולוויתן, דרך שתי השותפות הבורסאיות, דלק קידוחים ואבנר.

רשות ני"ע פנתה לשותפות הגז גבעות ודרשה ממנה להזהיר את ציבור המשקיעים "כי קצב ההפקה עליו דיווחה אתמול מתבסס על הפקה למשך זמן קצר יחסית, ולכן אינו מהווה בהכרח אינדיקציה לקצבי ההפקה במהלך ההפקה המסחרית". אתמול דיוווחה גבעות כי החלה במבחני הפקה ב"מגד 5" וכי כמות החביות היומית עומדת על 800. בנוסף פנתה הרשות לחברה והורתה לה להציג פרטים נוספים בדבר התוכנית לביצוע מבחני הפקה.

רוני בירון, אנליסט יו.בי.אס מעלה את מחיר היעד לחברה לישראל מיעד של 4,560 שקל ליעד של 5,068 שקל ועניק למניה המלצת "קנייה". בירון מציין כי המניה מוערכת בחסר משמעותי כיום בשוק לאור ירידה של כ-14% בערך המניה בשנה האחרונה, בשעה שערך נכסי כיל, בה שולטת החברה לישראל, קפץ ב-42%.

חברת קרדן אן. וי. בשליטת יוסף גרינפלד, אבנר שנור ואיתן רכטר, מתכננת לפצל את אחזקתה בחברת קרדן ישראל (74%) ולהעביר אותן לבעלי מניותיה. מטרת המהלך היא לפשט את המבנה של קבוצת קרדן אן.וי, ולהגביר את המיקוד שלה בתחומי הנדל"ן והתשתיות בשווקים מתעוררים, באופן שיקל על אנליסטים ומשקיעים פיננסיים בינלאומיים לנתח את החברה ולהשקיע בה.

דלק נדל"ן, שבשליטת יצחק תשובה, ממשיכה לממש את נכסיה בחו"ל. החברה הודיעה הבוקר כי Delek Global Real Estate, החברה הבת של דלק נדל"ן (85%), חתמה על הסכם עם צד שלישי למכירת מלוא זכויותיה בנכס (51%) תמורת סכום של 171 מיליון שקל. הנכס Trois Rivieresממוקם במחוז קוויבק שבקנדה ורשום בספרי החברה לפי שווי של 144 מיליון שקל. לפיכך, תרשום החברה רווח של 27 מיליון שקל, כאשר יתרת ההלוואה בגין הפורטפוליו הינה בסך של כ-123 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully