וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בת"א ננעל בירידות שערים

אורן פרוינד

30.6.2011 / 17:04

ירדות חדות נרשמו במניות השותפות "מירה" ו"שרה", למרות התגלית האופטימית בנוגע להיקף הגז. "המשקיעים ניצלו את ההודעה למימוש רווחים". ת"א 25 איבד 0.4%, ובסיכום שבועי הוסיף 1%

יום המסחר האחרון בשבוע נחתם במגמה שלילית על רקע הודעתן של השותפות בקידוחים "שרה" ו"מירה" על הסתברות של 54% למציאת גז בהיקף 6.5 TCF. מגמת המסחר השתנתה במהלך בשל המימושים הגבוהים במניות האנרגיה. מדד ת"א 25 איבד 0.4% מערכו ונחתם ברמה של 1,223 נקודות ומדד ת"א 100 ירד ב-0.7% לרמת 1,113 נקודות.

מדד הבנקים השיל 1.4% מערכו ומדד מניות הנדל"ן ירד ב-0.8%. בסיכום שבועי הוסיף מדד ת"א 25 1% לערכו ומדד ת"א 100 התחזק ב-1.6%. מחזורי המסחר ממשיכים להיות נמוכים מהממוצע והסתכמו היום ב-1.67 מיליארד שקל.

ההצבעה בפרלמנט היווני על תוכנית הצנע בהיקף של 78 מיליארד יורו (112 מיליארד דולר) אושרה אתמול ברוב של 155 תומכים מול 138 מתנגדים. במסגרת התוכנית אושרו העלאות המסים והורדות השכר והפרטת הנכסים הממשלתיים. יוון בתמורה תהיה זכאית לקבל סבב הלוואות של 17 מיליארד דולר שנחוץ לה כדי לממן את חובותיה במהלך החודשים הקרובים.

דלתא רוכשת מותג אמריקאי תמורת 4 מיליון ד'

מניות הגז והנפט ריכזו עניין על רקע דו"ח הסקר של "שרה ו"מירה" שהתפרסם היום בבוקר ובישר על הימצאות מאגר גז בהיקף מוערך של 6.5 טריליון רגל מעוקבת - כמעט באותו גודל של מאגר תמר.

ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון, התייחס לירידות השערים במניות האנרגיה: "המשקיעים רואים את תוצאות הסקר כחלון הזדמנויות למימוש המניות במחיר גבוה. שרה ומירה רואות את עצמן כשחקן משמעותי בשוק הגז בישראל וסביר להניח שפעילות הייצור תיעשה בשיתוף עם לוויתן ואולי בממצאים שיתגלו בבלוק 12 בטווח הרחוק".

בנוגע למצב בשוק הגז הישראלי, הדגיש יונגר: "הגילוי בשרה ומירה יעלה את רמת התחרות בשוק הגז הישראלי בטווח של חמש שנים מהיום. אנו עוברים ממצב של ספק גז אחד למצב בו יהיו כמה ספקים. יחד עם זאת, מה שעלול לקזז את התחרות הוא העובדה שאנו עשויים לראות קונצרסיום אחד של חברות גז המפעילות מתקני הפקה משותפים".

מניית כיל משכה את תשומת לב המשקיעים על רקע מחיר האשלג החדש שנקבע בשוק הסיני, שעומד כרגע על 470 דולר לטון לעומת 400 דולר בשנה שעברה. עליית המחירים צפויה להפעיל לחץ על הודו לסיים את המו"מ השנתי ביחס לאשלג שהתבטא בעליית מחירים משמעותית לעומת החוזים אשתקד.

חברת ההלבשה דלתא רוכשת מותג האמריקאי בתחום הלבשה לילית לנשים, Karen Neuburger , תמורת 4 מיליון דולר (כ-14 מיליון שקל). החברה ניצלה את הזדמנות בזמן שהחברה האמריקאית נקלעה לקשיים. הרכישה נעשתה מול בנק אמריקאי - הנושה המובטח של הנרכשת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully