וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הזינוק השבועי החד ביותר מזה שנה

נמרוד הלפרן

1.7.2011 / 23:42

בעקבות צמיחה חדה מהצפוי בפעילות מגזר הייצור בארה"ב ולאחר שפחתו הסיכויים לחדלות פירעון של יוון זינקו המדדים בבורסה האמריקאית. הדאו ג'ונס עלה ב-1.4% והנאסד"ק הוסיף לערכו 1.5%

בורסות וול סטריט נסגרו בעליות זה יום המסחר החמישי ברציפות בדרכן לזינוק השבועי החד ביותר זה שנה, בעקבות צמיחה חדה מהצפוי בפעילות מגזר הייצור בארה"ב ולאחר שפחתו הסיכויים לחדלות פירעון של יוון.

מדד דאו ג'ונס עלה ב-1.4% - עלייה יומית חמישית ברציפות; מדד S&P 500 טיפס ב-1.4% בדרכו לעלייה שבועית של 5.5% - הזינוק השבועי החד ביותר זה שנה. מדד נאסד"ק הוסיף 1.5%.

שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בירידות זה היום החמישי ברציפות לאחר שאתמול הסתיימה תוכנית ההרחבה הכמותית השנייה של הבנק הפדרלי במסגרתה רכש הבנק המרכזי אג"ח ממשלתיות אמריקאיות בהיקף של 600 מיליארד דולר. התשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.04% לרמה של 3.2%, והשלימה בכך זינוק של 0.32% בתוך שבוע - הזינוק השבועי החד ביותר זה כמעט שנתיים.

.

הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו בחודש מאי

מדד פעילות מגזר הייצור בארה"ב עלה במפתיע בחודש יוני - בניגוד למדדים מקבילים שפורסמו היום בגוש היורו ובסין, אשר הצביעו על האטה. נתוני מקרו כלכליים נוספים שפורסמו היום בארה"ב הצביעו על נסיגה בבטחון הצרכנים ועל ירידה חודשית שישית ברציפות בהוצאות הבנייה, אשר ירדו לרמתן לרמה הנמוכה ביותר זה למעלה מעשור.

מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור בארה"ב עלה ביוני לרמה של 55.3 נקודות לעומת רמה של 53.5 נקודות בחודש הקודם, מסר היום מכון המחקר ISM. כלכלנים צפו ירידה של המדד לרמה של 52 נקודות. מדד מעל לרמה של 50 נקודות מצביע על צמיחה בפעילות הייצור ואילו קריאה מתחת לרמה זו משקפת ירידה בפעילות.

נתוני הייצור החיוביים שפורסמו היום בארה"ב עומדים בסתירה לנתוני ייצור שפורסמו מוקדם יותר היום ברחבי העולם. מדד פעילות בתי החרושת של סין ירד ביוני לרמתו הנמוכה ביותר מאז פברואר 2009, ומדד הייצור של גוש היורו ירד לשפל של 18 חודשים. פעילות הייצור בגרמניה צמחה בחודש שעבר בקצב המתון ביותר זה 17 חודשים, ופעילות הייצור באיטליה, ספרד, יוון ואירלנד התכווצה.

עוד בחזית המקרו כלכלית בארה"ב היום: מדד בטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן וספקית המידע הפיננסי תומסון רויטרס ירד ביוני לרמה של 71.5 נקודות לעומת 74.3 בחודש מאי. כלכלנים צפו ירידה מעט יותר מתונה של המדד לרמה של 72 נקודות.

הוצאות הבנייה בארה"ב ירדו בחודש מאי זה החודש השישי ברציפות לרמה הנמוכה ביותר זה למעלה מעשור, לפי נתונים שפירסם היום משרד המסחר האמריקאי. הוצאות הבנייה ירדו במאי ב-0.6% - בניגוד לתחזית הכלכלנים כי יישארו ללא שינוי. נתוני חודש אפריל תוקנו כלפי מטה מעלייה של 0.4% לירידה של 0.6%. הוצאות הבנייה בחודש מאי היו בקצב שנתי של 753.5 מיליארד דולר - הרמה הנמוכה ביותר מאז חודש ספטמבר 1999.

"החשש החמור בנוגע לצמיחה הגלובלית נרגע במהלך ה-24 השעות האחרונות", אמר סטיבן האלמאריק, ראש יחידת מחקר ההשקעות בחברת ניהול ההשקעות קולוניאל פריס סטייט בסידני. "האירועים בארה"ב וביוון הכבידו על ציפיות הצמיחה הגלובלית, אבל לבסוף הנתונים מארה"ב היו טובים יחסית ויוון עברה מכשול רציני עם אישור תוכנית הצנע".

שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, רמז לבכירים בבית הלבן על כוונתו לפרוש מתפקידו לאחר שאובמה יגיע להסכם עם הקונגרס על העלאת תקרת החוב של ארה"ב, כך לפי שלושה מקורבים לנושא, דיווח בלומברג.

אפל וחמש שותפות יקנו את הפטנטים של נורטל תמורת 4.5 מיליארד דולר. הקבוצה הרוכשת כוללת את מיקרוסופט , סוני , יצרנית בלקברי RIM, אריקסון ו-EMC, כך דיווחה נורטל בהודעה לציבור.

יצרנית המצלמות הוותיקה איסטמן קודאק , אשר נוסדה לפני 130 שנים, נסחרת במגמה שלילית בעקבות דחיית מועד הפסיקה הסופית בתביעות שהגישו נגד אפל וריסרץ' אין מושן בגין הפרת זכויות פטנט.

חברת פריגו צופה שרכישתה של חברת פדוק (Paddock) תמורת 540 מיליון דולר תסב לה הפסד של 9.4 מיליון דולר, לפי כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב (GAAP), בשנת הכספים 2012 שתחל היום. העסקה צפויה להגדיל ב-25 סנט למניה, שהם 23.4 מיליון דולר, את הרווח הנקי המתואם של החברה (Gaap-Non) ב-2012. מדובר ברווח בניכוי הוצאות והפרשת חשבונאיות לא תזרימיות, הוצאות עסקה והוצאות הגלומות בהקצאת האופציות לעובדים ולמנהלים

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully