וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל בעליות חדות

ואדים סבידרסקי

3.7.2011 / 17:05

אפקט יוון התפוגג? המניות הדואליות סוגרות פערי ארביטראז' עם ארה"ב - מדד הטכנולוגיה זינק ב-3.4%. ת"א 25 עלה ב-2.4%, ומדד הנדל"ן הוסיף 2.9%

המסחר בבורסה הסתיים היום בעליות שערים חדות על רקע התמתנות החששות כי כלכלת יוון תגיע לחדלות פירעון בעקבות אישור תוכנית הצנע. מדד ת"א 25 עלה ב-2.4%, מדד ת"א 100 הוסיף 2.5% לערכו. מדד הבנקים התחזק ב-2.9%, ומדד הנדל"ן קפץ ב-2.9%. המניות הדואליות, הרשומות למסחר גם בארה"ב, סוגרות היום פערי ארביטראז' שנפתחו לאחר עלייה שבועית חדה בבורסות וול סטריט - מדד ת"א טכנולוגיה זינק היום ב-3.5%. מנגד, המשקיעים המשיכו לממש את אחזקתם במניות הגז המרכזות מחזורים גבוהים בבורסה.

מחזורי המסחר הסתכמו בכ-1.3 מיליארד שקל - מעל לממוצע המקובל בימי ראשון, מה שהדגיש את המגמה המסתמנת בשוק - הסטת כספים מנכסי מקלט לאפיקים מסוכנים יותר על רקע התמתנות החשש ואי ודעות בעולם. אג"ח מדינה רשמו היום ירידות שערים עד 0.3% הן באפיק השקלי והן בצמוד. מנגד, מדדי תל בונד, הכוללים אג"ח חברות עלו בכ-0.5% ובמיוחד בקרב חברות המדורגות נמוך יותר (הכלולות בתל בונד 40).

איתן אדמוני מנהל מחלקת מט"ח בבנק ירושלים, מתייחס להתפתחויות האחרונות בשווקי ההון בעולם: "אישור תוכנית הצנע ביוון, ובעיקר התפוגגות החששות פן היא לא תאושר, עוררה בשווקים אופטימיות זהירה. שוקי ההון בעולם כולו, שעטו קדימה בצורה מרשימה ביותר. סגירת מדד ה-S&P500 ב-1,340 נקודות מרמזות על גל שורי שכנראה יימשך כל חודש יולי. סביר מאוד להניח כי לאחר שבוע של עליות רצופות יגיע תיקון טכני קל של ירידות".

כלכלני בנק לאומי, צופים עליות בשוק המניות בטווח הארוך, בהתבסס על נתוני הכלכלה הריאלית של המשק המקומי שעדיין חזקים, תוך התחשבות ברמת המכפילים בה נסחר כיום שוק המניות המקומי. יחד עם זאת, הדגישו בבנק, כי "הסביבה הגיאופוליטית ותוואי עליית הריבית במשק המקומי, כמו גם הערכות להתמתנות הצמיחה העולמית, עלולים להביא להמשך הסנטימנט השלילי והתנודתיות בשווקים בטווח הקצר".

הכשרת היישוב הגדילה אחזקותיה בהכשרה אנרגיה

אנליסטים מבנק הפועלים התייחסו לרמת הסיכון הנוכחית בשווקים, וציינו כי ההשקעה בשוק המניות המקומי בנקודת הזמן הנוכחית טומנת בחובה סיכון גבוה מהממוצע. להערכתם, רמות המחירים אליהן ירדו מניות לא מעטות, הפכו להיות מעניינות מאוד להשקעה עד סוף השנה. עם זאת, האיומים החיצוניים על השוק לא נעלמו, ולפיכך סבורים בבנק כי בטווח הקרוב הם אלו שיקבעו את הטון בבורסה, יותר מאשר הנתונים הפונדמנטליים של המניות עצמן.

בזירת המקרו המקומית, התפרסם היום מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר אשר עלה בחודש יוני ב-1.6% לרמה של 133.9. מתוך כך, מרבית השיפור מיוחס למדד למצב השוטף שרשם עלייה של 4.3 נקודות, ובמקביל, מדד הציפיות (תפיסת התמונה הכלכלית במשק המקומי על די הצרכן הישראלי) רשם עלייה קלה יותר של 0.6 נקודות.

הכשרת היישוב של עופר נמרודי, החברה האם של הכשרה אנרגיה, הודיעה הבוקר כי ניצלה את הצניחות במניית הכשרה אנרגיה כדי להגדיל את אחזקותיה בה. הכשרת היישוב רכשה 1.4 מיליון מניות הכשרה אנרגיה במחיר של 1.4124 שקל למניה בחמישי האחרון ובסך הכל ב-2 מיליון שקל. הבוקר פתחה הכשרה אנרגיה בשער של 1.4 שקל למניה, לאחר שצנחה ב-24% ביום המסחר האחרון.

מניות ביוליין, חברת פורטפוליו הפועלת בתחום ביומד, מזנקת היום משיעור דו-ספרתי לאחר שהודיעה כי מתקדמת בתהליך רישום כפול למסחר בנאסד"ק, ארה"ב. כמו כן, עודדה החברה את משקיעיה ומסרה כי לרשותה עומדים יתרות מזומנים המספיקות למימון הפרויקטים עד תחילת שנת 2013. החברה הודיעה כי את תהליך רישום הכפול למסחר תבצע באמצעות ADR ולא כפי שתכננה בעבר - הנפקה רגילה בנאסד"ק וגיוס הון תוך דילול בעלי מניות הקיימים.

"השקעה בשוק המניות המקומי - סיכון גבוה מהממוצע"

הראל ביטוח וגאיה נדל"ן הודיעו הבוקר כי רכשו 3 נכסים מניבים בארה"ב בהיקף כולל של 38.5 מיליון דולר. הרכישה כוללת שני בניינים למגורים בניו ג'רזי ובניין אחד במנהטן. מהראל נמסר, כי "ההשקעה בעסקאות מתבצעת ברובה מכספי העמיתים ובחלקה מכספי הנוסטרו של החברה, וצפויה להניב תשואה אטרקטיבית לטובת עמיתי קופות הגמל וקרנות הפנסיה מקבוצת הראל"

זרוע הנדל"ן של אספן גרופ מנהל משא ומתן לרכישת נכס מניב בהולנד בהשקעה של כ-105 מיליון שקל. החברה צפויה לרכוש מצד שלישי את מרכז לוגיסטי, המושכר לחברת מותג האופנה Tommy Hilfinger, הכולל 4 מבנים המשתרעים על פני שטח של 65 דונם. בחברה מעריכים כי המו"מ צפוי להימשך מספר שבועות.

השלמת העסקה לרכישת השליטה בחברת הבנייה הנסון ישראל, שבשליטת התאגיד הגרמני היידלברג צמנט, בידי חברת אלקטרה בע"מ, שבשליטת אלקו החזקות של משפחת זלקינד לפי שווי של כ-400-450 מיליון שקל (לא כולל מזומנים של למעלה מ-200 מיליון שקל שבקופת הנסון) נדחית בחודש-חודשיים.

חברת הפארמה פריגו, צופה שרכישתה של חברת פדוק (Paddock) תמורת 540 מיליון דולר תסב לה הפסד של 9.4 מיליון דולר, לפי כללי החשבונאות המקובלים בארה"ב (GAAP), בשנת הכספים 2012 שתחל היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully